Op zoek naar antwoorden over Beamer mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zdariot
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-09-2020
Besten,

Ik heb in mijn nieuwe kamer in Amsterdam gekozen om geen tv meer te nemen. Ik wil eigenlijk iets met een Beamer proberen. Ik heb een grote witte muur die daar perfect voor lijkt. Hij zal aan het plafond komen te hangen. Op zo'n 3 meter kan, alleen lijkt het me niet top omdat ik er speakers, een Xbox en een Google chrome kast aan wil aansluiten. Ik kwam uit bij Short Throw Beamers, met het idee die zo dicht mogelijk bij de muur te plaatsen en dan langs diezelfde muur een plank hangen voor de Xbox denk ik. En ik dacht aan een soundbar voor het geluid. Dit zijn de ideeën van een leek. Daarom de vraag om hulp. Voor de soundbar en Beamer heb ik zo'n budget van +-1000 euro.

Lijkt jullie dit een goed idee? Haalbaar idee? Heb je een beter idee? Alle hulp is zeer welkom. Dankjewel alvast,

Groet Jeffrey

Alle reacties

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:11
Tja... persoonlijk ben ik niet zo'n van fan beamers 'voor algemeen gebruik', het blijft uiteindelijk een projector die heel erg beïnvloed kan worden door omgevingslicht e.d... zeker als je wilt gaan games en alles goed wilt kunnen zien zal je de ruimte altijd moeten verduisteren... hoe hoog de helderheid van een beamer ook moge zijn, ze kunnen allemaal slecht tegen omgevingslicht. Sowieso zal je met een dergelijk budget ook niet snel een beamer vinden met een goede helderheid of kleurweergave.

Overigens lijkt een witte muur in eerste instantie een goed idee, maar als je echt een beamer wil gaan gebruiken voor de dagelijkse dingen dan is mijn advies om er ook een fatsoenlijk scherm bij te gebruiken... dat zal een wereld van verschil zijn wat betreft scherpte en algehele weergave... een strak gestucte muur reflecteert niet en is in verhouding nog altijd vrij grof, dat komt de beeldkwaliteit niet ten goede.

• VanderveenJ
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-09-2020
MicGlou schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:56:
Tja... persoonlijk ben ik niet zo'n van fan beamers 'voor algemeen gebruik', het blijft uiteindelijk een projector die heel erg beïnvloed kan worden door omgevingslicht e.d... zeker als je wilt gaan games en alles goed wilt kunnen zien zal je de ruimte altijd moeten verduisteren... hoe hoog de helderheid van een beamer ook moge zijn, ze kunnen allemaal slecht tegen omgevingslicht. Sowieso zal je met een dergelijk budget ook niet snel een beamer vinden met een goede helderheid of kleurweergave.

Overigens lijkt een witte muur in eerste instantie een goed idee, maar als je echt een beamer wil gaan gebruiken voor de dagelijkse dingen dan is mijn advies om er ook een fatsoenlijk scherm bij te gebruiken... dat zal een wereld van verschil zijn wat betreft scherpte en algehele weergave... een strak gestucte muur reflecteert niet en is in verhouding nog altijd vrij grof, dat komt de beeldkwaliteit niet ten goede.
Ik overweeg ook om een beamer aan te schaffen voor mijn slaapkamer. Alleen geen idee, welke een goed merk is of zelfs geschikt voor algemeen gebruik. Jouw advies of suggestie zal ik zeker meenemen bij mijn besluit.

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:56

Funky22

Guild invite

Short throw en dan op ene witte muur veel plezier, een short throw heeft een speciaal doek nodig

budget projectors die best goed zijn:
-Epson Tw7000
-Benq W1720 (Dlp)
-Optoma UHD30 (Dlp)

Dlp's ga je best eerst bekijken om te zien dat je geen last hebt van rainbow effect ( zelf nooit last van)

Scherm, eens op de website van Esmart germany ondanks de lage prijs zijn dit gewoon prima schermen en 10x beter dan een witte muur.

https://discord.gg/x8uWt9

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-10 11:29

psy

Hou er ook rekening mee dat de meeste beamers niet heel lang met hun lamp doen. Ik heb een Sony beamer met een behoorlijke levensduur van maximaal 5000 uur, maar veel beamers zitten eerder op maximaal 2000 uur. Ik weet niet hoevaak jij TV kijkt, maar 2000 uur is niet heel erg lang als je elke dag dat ding urenlang hebt aanstaan. En het is niet dat hij alleen opeens POEF stukgaat, nee, de helderheid neemt constant af tot dat moment, dus de beeldkwaliteit daarmee ook. En dan wordt 2000 uur al krap, als jij die beamer op de hoogste stand hebt draaien omdat je hem niet in een dedicated filmkamer gebruikt maar bijvoorbeeld in de huiskamer waar je veel meer licht nodig hebt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

psy schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:55:
Hou er ook rekening mee dat de meeste beamers niet heel lang met hun lamp doen. Ik heb een Sony beamer met een behoorlijke levensduur van maximaal 5000 uur, maar veel beamers zitten eerder op maximaal 2000 uur. Ik weet niet hoevaak jij TV kijkt, maar 2000 uur is niet heel erg lang als je elke dag dat ding urenlang hebt aanstaan. En het is niet dat hij alleen opeens POEF stukgaat, nee, de helderheid neemt constant af tot dat moment, dus de beeldkwaliteit daarmee ook. En dan wordt 2000 uur al krap, als jij die beamer op de hoogste stand hebt draaien omdat je hem niet in een dedicated filmkamer gebruikt maar bijvoorbeeld in de huiskamer waar je veel meer licht nodig hebt.
Das redelijk achterhaald qua branduren, zitten nu volgens mij rond de 10.000 uur.

Heb zelf inmiddels al 3 lampen vervangen (iets van 6000 uur totaal) voor mijn beamer is een klusje van 10 minuten en lampen kosten 40€ per stuk.

Dat de helderheid afneemt gaat zo geleidelijk dat je het eigenlijk pas merkt als heb de nieuwe lamp er in hebt gedaan.

En als hij een ultra short throw laser projector neemt zit ie op 50.000 uur. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Flagg op 27-09-2020 22:49 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1