Xbox One controller wil niet meer laden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:32
Mijn vraag

Sinds van de week laad de accu van mijn Xbox One controller niet meer op

Mijn vraag is daarom meer informerend naar ervaringen van anderen... is dit een vaker voorkomend probleem? En waar ligt dit dan meestal, aan de accu of de controller zelf? Het is overigens een originele accu uit de play and charge kit. Had hiervoor verder helemaal geen problemen oid, capaciteit prima etc... ineens wil het laden simpelweg niet meer.

Deze vraag om te voorkomen dat ik een nieuwe accu aanschaf en het de controller blijkt te zijn of andersom.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Xbox One controller model 1708... aan een Win10 machine via bluetooth... rest lijkt mij eigenlijk niet zo relevant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Uiteraard al wat rond gegoogled... over het algemeen wordt er naar de accu gewezen als het probleem. Wat truukjes gezien hier en daar zoals de accu plaatsen wanneer de oplaadkabel is aangesloten, een stukje foam onder de accu doen zodat deze net wat anders zit... heeft allemaal niets geholpen helaas. Uiteraard ook diverse kabels geprobeerd, diverse usb poorten en losse laders.

Alle reacties

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 14:12

Croga

The Unreasonable Man

De hamvraag is uiteraard.... Hoe oud is de accu en hoe vaak is hij opgeladen?

Accus zijn verbruiksartikelen. Die dingen slijten. En zo'n play&charge kit zal over het algemeen geen bijzonder hoogwaardige accu bevatten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15
Of het aan de Play & Charge-kit ligt, of aan je controller, kan je controleren door er 2 AA-batterijen in te stoppen, en te kijken of je controller het dan wel doet, toch?

The devil is in the details.

• MicGlou
Croga schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:20:
De hamvraag is uiteraard.... Hoe oud is de accu en hoe vaak is hij opgeladen?

Accus zijn verbruiksartikelen. Die dingen slijten. En zo'n play&charge kit zal over het algemeen geen bijzonder hoogwaardige accu bevatten.
Het betreft een originele play & charge kit van Microsoft... dan mag je toch wel een beetje kwaliteit verwachten... in ieder geval meer dan al die goedkope setjes die er te vinden zijn ;)

Oud is het nog niet, heb de controller met de kit 2 jaar geleden gekocht, ik game niet heel veel... moet de controller misschien eens in de 2 a 3 weken laden... dus zoveel laadcycles heeft het ding nou ook niet gehad.

Uiteraard begrijp ik dat een accu slijt, ben niet gisteren geboren :+ Maar een accu die vorige week nog 100% functioneerde en ineens niet meer dan lijkt er toch wat meer aan de hand te zijn. Vandaar mijn vraag of het misschien een controller ding zou kunnen zijn... de poort van de controller is in ieder geval in zoverre niet defect dat ik met de kabel erin nog wel kan spelen, dus er gaat stroom naar het apparaat... poort voelt ook niet gammel en ziet er normaal uit als in geen troep erin of beschadigd.
Hahn schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:25:
Of het aan de Play & Charge-kit ligt, of aan je controller, kan je controleren door er 2 AA-batterijen in te stoppen, en te kijken of je controller het dan wel doet, toch?
De controller doet het wel, laadt alleen niet meer op... dan gaat het gebruik van AA batterijen mij niets vertellen over waar de oorzaak ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Als de controller wel werkt via USB, lijkt me dat er 2 mogelijkheden zijn:
1) laadcircuit is dood (geen idee hoe dit te checken en of de controller überhaupt een onafhankelijk laadcircuit heeft)
2) accu is dood

Kun je niet van iemand een controller lenen om de accu te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
hoi1234 schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:48:
Als de controller wel werkt via USB, lijkt me dat er 2 mogelijkheden zijn:
1) laadcircuit is dood (geen idee hoe dit te checken en of de controller überhaupt een onafhankelijk laadcircuit heeft)
2) accu is dood

Kun je niet van iemand een controller lenen om de accu te controleren?
Niemand bij mij in de buurt heeft een Xbox... het is allemaal PS, ik gebruik de controller met Windows.

Was al bij de game mania langs gegaan die waren zo vriendelijk om voor mij te testen, daar leek de boel wel gewoon te laden... ook met de accu in een andere controller, maar in die paar minuten niet kunnen zien of de accu ook werkelijk opgeladen werd.

Bij de gamemania had geen accu's, dus zojuist maar 1tje bij de MM gehaald... het lijkt weer te laden, maar deze accu kwam eigenlijk al vol uit de doos, dus ik moet het even aankijken.

Laadcircuit zit bij de XBOX accu's als ik mij niet vergis in de accu zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
MicGlou schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:25:
[...]

Niemand bij mij in de buurt heeft een Xbox... het is allemaal PS, ik gebruik de controller met Windows.

Was al bij de game mania langs gegaan die waren zo vriendelijk om voor mij te testen, daar leek de boel wel gewoon te laden... ook met de accu in een andere controller, maar in die paar minuten niet kunnen zien of de accu ook werkelijk opgeladen werd.

Bij de gamemania had geen accu's, dus zojuist maar 1tje bij de MM gehaald... het lijkt weer te laden, maar deze accu kwam eigenlijk al vol uit de doos, dus ik moet het even aankijken.

Laadcircuit zit bij de XBOX accu's als ik mij niet vergis in de accu zelf...
In dit geval denk ik dat je een goede keuze gemaakt hebt. Ik zou niet aan een accu gaan prutsen. Ik weet niet hoe het bij een Xbox werkt, maar een laptop heeft in ieder geval verschillende circuits. Eentje om met netstroom te werken en eentje om op de accu te werken. Vandaar dat ik dacht dat dit bij de Xbox Controller ook zo zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
hoi1234 schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:37:
[...]

In dit geval denk ik dat je een goede keuze gemaakt hebt. Ik zou niet aan een accu gaan prutsen. Ik weet niet hoe het bij een Xbox werkt, maar een laptop heeft in ieder geval verschillende circuits. Eentje om met netstroom te werken en eentje om op de accu te werken. Vandaar dat ik dacht dat dit bij de Xbox Controller ook zo zou kunnen zijn.
Sowieso ga ik daar niet aan prutsen, valt ook niet veel aan te prutsen zonder de accu te slopen... maar vanwege het vreemde gedrag was het niet duidelijk waar nou het probleem ligt, heb maar de goedkope optie genomen :)

De Xbox controller maakt het overigens nog ingewikkelder want die heeft 3 circuits: 1tje voor normale batterijen, 1tje voor de accu en 1tje voor het functioneren zonder batterijen/accus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Nog even een terugkoppeling... met de nieuwe accu gaat het opladen weer goed, het was dus inderdaad de accu.

Andere probleem met de controller hiermee helaas niet opgelost, hiervoor een nieuw topic geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 16:49

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

MicGlou schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:15:
Nog even een terugkoppeling... met de nieuwe accu gaat het opladen weer goed, het was dus inderdaad de accu.

Andere probleem met de controller hiermee helaas niet opgelost, hiervoor een nieuw topic geopend.
met 2 jaar heb je nog garantie dus ik je kan via microsoft nog een nieuwe regelen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Hubert schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

met 2 jaar heb je nog garantie dus ik je kan via microsoft nog een nieuwe regelen.
Ik know... maar in de tussentijd verhuisd en daar zijn wat zaken richting de stort gegaan die daar niet naartoe hadden mogen gaan, waaronder een stukje administratie waar bonnetjes e.d. bij zaten, 2018 en 2019 is het fysieke gedeelte van weg... gelukkig een hoop gescanned, maar geen aankoop bonnetjes helaas. Zonder bon wordt het lastig.

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 08-10-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

MicGlou schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Ik know... maar in de tussentijd verhuisd en daar zijn wat zaken richting de stort gegaan die daar niet naartoe hadden mogen gaan, waaronder een stukje administratie waar bonnetjes e.d. bij zaten, 2018 en 2019 is het fysieke gedeelte van weg... gelukkig een hoop gescanned, maar geen aankoop bonnetjes helaas. Zonder bon wordt het lastig.
mogelijk kunnen ze nog wat op serie nummer? geloof niet dat ze zo heel lastig zijn hiermee :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:09

GforceNL

Out of memory....

Had ook vaak problemen met de play & charge kit. Uiteindelijk geïnvesteerd in een setje Eneloop oplaadbare batterijen + lader. Nooit meer gezeik!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Hubert schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

mogelijk kunnen ze nog wat op serie nummer? geloof niet dat ze zo heel lastig zijn hiermee :)
Dat is misschien nog wel te proberen... maar goed, zoveel kost een nieuwe accu ook niet en ik maak voor mijzelf altijd een afweging bij dit soort dingen tussen wat het mij oplevert, hoeveel tijd kost het mij en hoeveel energie... 2 tientjes voor een dergelijke accu en kabel, daar ga ik niet veel moeite in steken. Maar een kort mailtje er aan wagen wil ik nog wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

GforceNL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:04:
Had ook vaak problemen met de play & charge kit. Uiteindelijk geïnvesteerd in een setje Eneloop oplaadbare batterijen + lader. Nooit meer gezeik!
Mag ik vragen welke je daarvoor besteld hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:09

GforceNL

Out of memory....

<Zinloze tekst hier>

Pagina: 1