• OldFart
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-01-2021
Voor de eigenaars van dit MoBo.... bevalt ie goed?
Mijn 6 jaar oude vorige ASUS (Z87-Expert) bord was best vlot, stabiel en vele malen zuiniger.
Met een i7-4970K was dit echt geen slechte combi die lang en vlot meeging

De meegeleverde software van Asus lijkt een regelrechte aanslag op je privacy, las ik op de internets.

Graag jullie mening. Ook advies is welkom.
Of het een goede aankoop was kan ik nog geen mening over geven want net een paar weken in huis.
De Power Consumption is best stevig.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:28
OldFart schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:47:

De Power Consumption is best stevig.
Tja, PCI-e4.0. Als je voor aankoop gedegen onderzoek had gedaan dan had je dat geweten. Er zit niet voor niets een fan op de chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldFart
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-01-2021
Dat is zeker, Uszka. Maar als je veel plezier hebt gehad met een ASUS MB, dan ligt hetzelfde merk een tweede keer voorhanden. Wellicht te impulsief geweest maar terugsturen gaat natuurlijk niet meer.
De X570 is gekozen omdat dat "The Lastest And The Greates" is en ik er weer 7 jaar mee wilde doen, dus kies je voor de modernste technologie. Uiteindelijk istie best duur en de prestaties rechtvaarden dit niet.

Ik had ook teveel verwacht van de winst die op papier goed is van NVMe maar in de praktijk niet veel sneller presteert, evenals het hele PCI-e4 verhaal. Wel voldoende headroom voor Games en voor Virtualisatie, genoeg geheugen en plenty Cores nu met de Ryzen 7-3700X.
Een Watt-meter ertussen gezet en in GameMode 260W verstoken maakt mij ook niet blij. en dan zit met een GTX 1070 nog in de middenmoot. Bij de RTX 3000 series is het verbruik een factor 3 hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Asusbord neem je niet voor de zuinigheid, dan zijn er echt betere keuzes te vinden. MSI en ASRock doen het in de regel een stuk beter.