Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem heeft als voornamelijk doel om te gamen, daar gaat de vraag ook voornamelijk om. Verder ben ik op zoek naar een setup met twee monitoren, omdat ik dezelfde plek ook wil gebruiken als werkplek en dan zijn twee schermen wel praktisch.
Games die ik met name wil gaan spelen zullen FPS zijn (COD warzone speel ik op het moment), RTS games (ik wil dat hij klaar is voor bv AOE4), en 'open world' games zoals witcher, GTA, assassins creed, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500-€2000,-. Maar als er goede redenen zijn om daar van af te wijken dan is er ruimte.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik start van scrath; ik heb alleen een headset die ik voor mijn PS4 gebruik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals gezegd in principe alles, ik start op 'nul'.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per se voorkeur voor een merk of iets dergelijks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van de schermen minimaal 24 inch, dat lijkt me ook wel haalbaar.
Qua eisen hoop ik dat het syteem voorlopig (een jaar of 5) in ieder geval voldoende blijft.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, weet eerlijk gezegd niet wat de voor-/nadelen zijn.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al met wat online hulp een systeem samengesteld wat denk ik een heel eind in de goede richting is. Ik ben met name benieuwd of dit 'optimaal' is, of dat ik mogelijk zaken kan aanpassen zodat het beter op elkaar aansluit / ik betere prestaties kan halen.Op dit moment zitten er twee verschillende schermen in (1x 144 Hz, 1x 75 Hz) waar ik overweeg om twee x een 144 Hz scherm te kopen omdat ik bang ben dat ik me ga storen aan nét verschillende schermen. Verder betreft het nu 2x 24 inch; ik weet niet of ik 2x 27 inch moet overwegen en wat ik dan nog meer moet aanpassen.
Aangepaste build (28-09-2020) na jullie input:
Komt hiermee uit op net geen €2000,- wat op zich prima is. Overweeg nog om een 2e scherm te nemen.
Mijn nieuwe systeem heeft als voornamelijk doel om te gamen, daar gaat de vraag ook voornamelijk om. Verder ben ik op zoek naar een setup met twee monitoren, omdat ik dezelfde plek ook wil gebruiken als werkplek en dan zijn twee schermen wel praktisch.
Games die ik met name wil gaan spelen zullen FPS zijn (COD warzone speel ik op het moment), RTS games (ik wil dat hij klaar is voor bv AOE4), en 'open world' games zoals witcher, GTA, assassins creed, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500-€2000,-. Maar als er goede redenen zijn om daar van af te wijken dan is er ruimte.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik start van scrath; ik heb alleen een headset die ik voor mijn PS4 gebruik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals gezegd in principe alles, ik start op 'nul'.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per se voorkeur voor een merk of iets dergelijks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van de schermen minimaal 24 inch, dat lijkt me ook wel haalbaar.
Qua eisen hoop ik dat het syteem voorlopig (een jaar of 5) in ieder geval voldoende blijft.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, weet eerlijk gezegd niet wat de voor-/nadelen zijn.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al met wat online hulp een systeem samengesteld wat denk ik een heel eind in de goede richting is. Ik ben met name benieuwd of dit 'optimaal' is, of dat ik mogelijk zaken kan aanpassen zodat het beter op elkaar aansluit / ik betere prestaties kan halen.Op dit moment zitten er twee verschillende schermen in (1x 144 Hz, 1x 75 Hz) waar ik overweeg om twee x een 144 Hz scherm te kopen omdat ik bang ben dat ik me ga storen aan nét verschillende schermen. Verder betreft het nu 2x 24 inch; ik weet niet of ik 2x 27 inch moet overwegen en wat ik dan nog meer moet aanpassen.
Aangepaste build (28-09-2020) na jullie input:
Komt hiermee uit op net geen €2000,- wat op zich prima is. Overweeg nog om een 2e scherm te nemen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10600K Boxed | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z490 UD | € 135,90 | € 135,90 |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 465X RGB Smart Case Zwart | € 115,- | € 115,- |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 434,96 | € 434,96 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,89 | € 73,89 |
| 1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Muizen | Logitech G402 Hyperion Fury | € 40,20 | € 40,20 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC)) 2TB | € 217,- | € 217,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.467,65 | ||
[ Voor 149% gewijzigd door bartmill op 28-09-2020 13:34 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/uq5RA0RnjanX7HJmEr0lC0MD.png?f=user_large)
/f/image/NSzYx8Sz68DfrUNCcLjJcTNu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Zmk4mxTUOVpCrZsyOi5yFrFe.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PVWD3MsFEobYdV9qILeyT1tq.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qYyn6To5wBgC6pHSPWw1R2NF.png?f=fotoalbum_large)