Ik heb een nieuwe harde schijf van Seagate gekocht van 30 GB voor mijn werk! Het is een compaq Deskpro 2000 5120! Ik heb het bios geflashed en er staat op de compaq site dat ie nu harde schijven groter dan 8 GB moet kunnen detecteren, alleen hij vind wel wat maar niet genoeg en ik kan ook niet op de schijf terecht komen
Hij staat in Windows bij apparaatbeheer, maar ik kan niet de nieuwe schijfletter vinden en met Partition Magic lukt het ook niet
Ik zal wel wat fouts doen of vergeten zijn, want het is nog vroeg in de ochtend, maar wat? Weet iemand een oplossing voor mij? Bedankt alvast
Verwijderd
Compaq heeft de neiging naar te doen. Heb je dingen geprobeert als de HD op cable select te zetten? Of juist niet? IK ben ook wel eens met zo'n bak beizg geweest, maar daar ging niet zo'n grote HD in.
Nogmaals: probeer cable select.
Succes
Succes
Dat Compaqs naar willen doen weet welOp vrijdag 10 augustus 2001 10:15 schreef da-Lynx het volgende:
Compaq heeft de neiging naar te doen. Heb je dingen geprobeert als de HD op cable select te zetten? Of juist niet? IK ben ook wel eens met zo'n bak beizg geweest, maar daar ging niet zo'n grote HD in.
Succes
Wat vind ie dan ?Op vrijdag 10 augustus 2001 10:00 schreef Tubbietje het volgende:
alleen hij vind wel wat maar niet genoeg en ik kan ook niet op de schijf terecht komen
Als je ervan wilt booten, staat ie wel active ?
Ik wil niet van die nieuwe schijf booten, dat doet ie nog gewoon van de oude harde schijf die 1 GB is! En hij zegt in het bios dat ie een type 66 8,4540 GB harde schijf heeft gevonden... lijkt toch of ie niet over die 8 GB heen wil, terwijl op de compaq site staat dat ie met die nieuwe rompaq het wel zou moeten kunnen vindenOp vrijdag 10 augustus 2001 10:20 schreef KillerAce_NL het volgende:
[..]
Wat vind ie dan ?
Als je ervan wilt booten, staat ie wel active ?
En als je nou eens handmatig de cyl/heads e.d. invult ?
B.t.w. staat ie wel op LBA ?
Dat had ik al geprobeerd en ik kom niet hogerOp vrijdag 10 augustus 2001 10:37 schreef KillerAce_NL het volgende:
En als je nou eens handmatig de cyl/heads e.d. invult ?
Dan lijkt het me dat ie idd niet meer als 8 GB aankan.....
Alleen waarom staat er dan dit op de compaq site bij het bios??Op vrijdag 10 augustus 2001 10:48 schreef KillerAce_NL het volgende:
Dan lijkt het me dat ie idd niet meer als 8 GB aankan.....
Allows system to recognize hard drives larger than 8 GB.
En dit bios staat er nu op!!!
En ik zou dan toch die drive letter D: moeten kunnen zien van de harde schijf, toch?
Verwijderd
Met die 8 GB kan ik je zo niet helpen; dat je 'm onder Windows niet met een driveletter ziet (in de explorer) kan komen omdat je fdisk nog niet gedraaid hebt.
Oh damn... ik zei al dat het vroeg wasOp vrijdag 10 augustus 2001 10:55 schreef sterretje het volgende:
Met die 8 GB kan ik je zo niet helpen; dat je 'm onder Windows niet met een driveletter ziet (in de explorer) kan komen omdat je fdisk nog niet gedraaid hebt.
Moet je op seagate site gaan kijken, seagate diskmanager d/l'en en installeren
Magneet
Magneet
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Verwijderd
Ik zou ook op de Seagate site kijken. Zitten er op de HD geen jumpers om hem naar een lagere snelheid o.i.d. te brengen? Wellicht dat niet de bios maar de IDE controller de boosdoener is........
Volgens mij werkt hetOp vrijdag 10 augustus 2001 11:46 schreef Latie het volgende:
Ik zou ook op de Seagate site kijken. Zitten er op de HD geen jumpers om hem naar een lagere snelheid o.i.d. te brengen? Wellicht dat niet de bios maar de IDE controller de boosdoener is........
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:59 schreef Tubbietje het volgende:
[..]
Oh damn... ik zei al dat het vroeg wasInmiddels niet meer, maar dat was ik geloof ik vergeten te doen... ff fdisken
Thanx... nu alleen het probleem nog met die 8 GB limiet
Uh-ooooooohVolgens mij werkt het Hij is nu in Windows 2000 de schijf aan het formateren als NTFS schijf:) En hij heeft 30 GB Het bios geeft maar 8 aan, maar dat boeit niet als windows en dos meer zien Bedankt voor jullie reacties allemaal!
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Werkt het nou uiteindelijk toch niet, download dan even Seagate discwizzard (van Ontrack ja) Daarmij is het door jou beschreven probleem (I've been there) in elk geval op te lossen
Pagina: 1