Ring Pro werkt niet op oude gong

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jeronimo1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 21:49
Mijn vraag

Ik heb onlangs de Ring Doorbell Pro geinstalleerd.
Hiervoor heb ik de oude trafo in de meterkast vervangen door de meegeleverde trafo.
Dit werkt allemaal perfect, alleen werkt het niet meer op mijn oude (dingdong) gong (zie foto)

Dit is een model dat wss nog op het oude voltage van 8 volt hoort te draaien.

Met de huidige installatie werkt hij echter niet meer naar behoren
Als er gebeld wordt, hoor ik namelijk de "ding" gevolgd door hard gezoem dat na enkele seconden overgaat in de "dong." Op deze manier is het volgens mij wachten totdat de gong het begeeft.
Waarschijnlijk omdat de Ring nu dus op 24 volt draait.
Nu zit er in de installatiekit van de Ring Pro ook een zgn. bypass (zie foto)

Ik wil liever gebruik blijven maken van deze gong dan van de door Ring meegeleverde Chime.

Mijn vragen:
-Als ik deze bypass aansluit op de oude gong, is dan dit probleem opgelost of moet ik toch een 24 volt gong aan gaan schaffen?

-Als het probleem met de bypass kan worden opgelost, hoe sluit ik deze dan aan? Gewoon de twee draden welke uit de bypass komen aansluiten op de oranje en witte draad?

Als ik 1 van de draden zoals ze nu op de gong zijn aangesloten loskoppel, doet de deurbel het ook niet meer (wss krijgt deze dan geen stroom meer op een of andere manier?)
Hoe kan ik de gong tijdelijk uitschakelen (tot ik evt. een nieuwe 24V-gong heb aangeschaft)?
Moet ik daarvoor de oranje en witte kabel met elkaar verbinden (of veroorzaak ik dan juist kortsluiting?)

Kan iemand mij vertellen of het hier nu gaat over een mechanische of een elektrische gong?

Alvast bedankt voor jullie antwoord...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaT9Q6Z7P5NUvqAr6-N20I6LYY0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MCjIwB1RfyRfYmXUnouEdEwf.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlzxMwF4xBny1N8XssrUPdfULq4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UOhZJPjebbblhP1HCUs9YX8z.jpg?f=user_large

Alle reacties

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 10:26
Een gong die je nu hebt werkt op 8V AC (wisselspanning). Ring werkt blijkbaar op 24V en dat is zeker DC gelijkspanning.

Je zal dus een andere deurgong moet kopen die op gelijkspanning 24V werkt.

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• jeronimo1968
Okee.....en die bypass heb ik dan niet nodig, neem ik aan?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Hoezo?
@jeronimo1968 Check eens wat op die meegeleverde trafo staat.

Wat je kan doen is een 24V relais kopen en deze voeden met de gele utp kabel. Evt kun je parallel over het relais(spoel) dan nog de bypass plaatsen zodat de Ring Pro beter oplaad.

Het schakelcontact van dit relais (NO) gebruik je om de spanning vanuit je oude trafo te schakelen (die moet je dus weer terughangen) 8Vac naar je oude gong. Een nieuwe gong is natuurlijk ook een optie.
Tot die tijd kun je de bypass aansluiten op de oranje en witte uit de gele kabel en de oude gong loskoppelen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• jeronimo1968
Wow....beetje abracadabra voor mij :)
Ik kan (de 2 draden) van de bypass dus aan de oranje en witte kabel hangen en dan is deze gong uitgeschakeld?

• Jim423
Was er al bang voor :) Een nieuwe gong is dan misschien makkelijker.
Ja, gewoon losmaken en aan die bypass connecten, er zitten 2 schroefjes hiervoor onderop geloof ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• jeronimo1968
oke...maar ik kan die bypassdraden dus ook gewoon onder die twee schroefjes doen tegelijk met die witte en oranje dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dan blijft je oude gong meedoen. Dan is er dus geen reden om de bypass te plaatsen omdat de Ring ook gewoon werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
Ja maar het probleem is dat de oude gong het wss niet meer lang blijft doen op 24V.
Hij zoemt nu heel erg als er gebeld wordt.
Maar moet ik nu de bypass wel of niet plaatsen en hoe dan precies?
Draad 1 van de bypass aan de witte en draad 2 van de bypass aan de oranje koppelen?

Ik wil dus de gong buiten gebruik stellen, maar dat de Ring deurbel wel blijft werken.
Als ik of oranje of wit losmaak van de gong, doet de deurbel het nl. niet meer...

Vast bedankt
Pagina: 1