Inmiddels ben ik vergevorderd met de aanleg van mijn binnenhuis LAN. Helaas is een aantal netwerkkabels door de vele bouwwerkzaamheden gekinkt (maar niet gescheurd). Sommigen daarvan lopen door zoveel bochten in de leidingen dat doortrekken met een nieuw stuk kabel vermoedelijk niet meer kan. Uiteraard heb ik geprobeerd wat ik kon om dit te voorkomen maar er zijn leidingen met 6x 90 graden bochtstukken in de 19mm PVC buizen.
Hoe kan ik het beste testen of deze kink de kabel beschadigd heeft? Ik heb voor nu twee tools ter beschikking:
1. Een kabeltester die uitsluitend meet óf er signaal door iedere ader kan en of er kortsluiting is.
2. Een router en laptop met iperf3.
Is iperf3 voldoende testmiddel wanneer ik de 1GbE haal (router en laptop zijn beide 1GbE) of kunnen er problemen zijn/later ontstaan die een snelheidstest nu niet aantoont?
Hoe kan ik het beste testen of deze kink de kabel beschadigd heeft? Ik heb voor nu twee tools ter beschikking:
1. Een kabeltester die uitsluitend meet óf er signaal door iedere ader kan en of er kortsluiting is.
2. Een router en laptop met iperf3.
Is iperf3 voldoende testmiddel wanneer ik de 1GbE haal (router en laptop zijn beide 1GbE) of kunnen er problemen zijn/later ontstaan die een snelheidstest nu niet aantoont?