Gezien ik nog steeds thuis werk irriteer ik me meer en meer aan het geluid van draaiende schijven in mijn PC waarop ik werk. Daarnaast was ik al even aan het kijken naar een NAS en aan het wachten op de DS920+ maar als ik kijk naar de prijzen dacht ik: Kan ik niet wat krachtigers neerzetten voor hetzelfde geld?
Ook zou ik in de nabije toekomst graag een camera plaatsen voor het filmen van de voorkant van ons huis incl. auto's en deze beelden op de NAS opslaan.
Verder heb ik een Raspberry Pi 2 met daarop o.a. OpenVPN, Domoticz, Grafana, NodeRED, InfluxDB en PiHole, welke ik dan ook ga vervangen door dit systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Opslaan van camerabeeld van de voortuin.
NAS met verschillende Docker-containers:
Rond de prijs van een Synology DS920+, dus €500-€600 zonder disken
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een aantal (oude) HDD's maar als ik die zou gebruiken dan zou ik misschien willen gebruiken als offline backup-schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD voor containers en OS
HDD's voor storage NAS en camerabeelden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau omdat hij in de meterkast komt te staan en een laag energieverbruik. Maar wel genoeg power om de eerder genoemde containers te draaien en misschien iets meer.
Ga je overklokken?
Nee, zuinigheid is natuurlijk een wens als het systeem 24/7 draait
Wat verwacht je van ons?
Hoe krijg ik voor het budget een zuinige maar krachtige server/nas om het een aantal jaar vol te houden.
Intel:
AMD:
Bovenstaande heb ik zelf gevonden in de verschillende topics maar misschien dat de experts hier nog tips en trucs hebben.
Ook zou ik in de nabije toekomst graag een camera plaatsen voor het filmen van de voorkant van ons huis incl. auto's en deze beelden op de NAS opslaan.
Verder heb ik een Raspberry Pi 2 met daarop o.a. OpenVPN, Domoticz, Grafana, NodeRED, InfluxDB en PiHole, welke ik dan ook ga vervangen door dit systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Opslaan van camerabeeld van de voortuin.
NAS met verschillende Docker-containers:
- Domoticz
- OpenVPN
- Grafana
- NodeRED
- InfluxDB
- PiHole
- Nextcloud
- Portainer
- Watchtower
Rond de prijs van een Synology DS920+, dus €500-€600 zonder disken
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een aantal (oude) HDD's maar als ik die zou gebruiken dan zou ik misschien willen gebruiken als offline backup-schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD voor containers en OS
HDD's voor storage NAS en camerabeelden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau omdat hij in de meterkast komt te staan en een laag energieverbruik. Maar wel genoeg power om de eerder genoemde containers te draaien en misschien iets meer.
Ga je overklokken?
Nee, zuinigheid is natuurlijk een wens als het systeem 24/7 draait
Wat verwacht je van ons?
Hoe krijg ik voor het budget een zuinige maar krachtige server/nas om het een aantal jaar vol te houden.
Intel:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3-9100 Boxed | € 102,95 | € 102,95 |
1 | Moederborden | Fujitsu D3642-B | € 131,50 | € 131,50 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 804 | € 96,95 | € 96,95 |
1 | Kabels | Akasa PROSLIM SATA 3.0 50cm Blauw | € 4,60 | € 4,60 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,68 | € 49,68 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2666C19D-16GNT | € 59,59 | € 59,59 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W CM | € 60,91 | € 60,91 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 113,38 | € 113,38 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 619,56 |
AMD:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G Boxed | € 89,- | € 89,- |
1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 101,- | € 101,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 804 | € 96,95 | € 96,95 |
1 | Kabels | Akasa PROSLIM SATA 3.0 50cm Blauw | € 4,60 | € 4,60 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,68 | € 49,68 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2666C19D-16GNT | € 59,59 | € 59,59 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W CM | € 60,91 | € 60,91 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 113,38 | € 113,38 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 575,11 |
Bovenstaande heb ik zelf gevonden in de verschillende topics maar misschien dat de experts hier nog tips en trucs hebben.
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||