Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-08 20:51
Ik heb ondertussen meer dan 4 jaar geleden een Huawei Nova gekocht en ik was zeer aangenaam verrast door dit merk. Ik kwam van Apple naar een android phone: Echter met het geruzie tussen de VS en China zijn veel nieuwere Huawei phones afgesloten van google services.

In hoeverre doe ik er goed aan om een P30 (met google, maar toekomstige updates naar Android 10 mogelijk ?) en P40 (geen google services, zelf gaan knutselen om google services erop te zetten).

Ervaringen met recent aankoop P30 of P40 of een andere Huawei phone ?

Alvast veel dank voor de tips en antwoorden.

Alle reacties

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 00:28
Wellicht een erg radicaal idee:
Koop een ander merk met android?

[ Voor 106% gewijzigd door 7Sins op 23-09-2020 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-08 20:51
ik weet niet of er een ander merk is dat dezelfde bang for bucks geeft als Huawei. En ook voor backup van bepaalde instellingen (domotica instellingen) terugzetten is het gemakkelijker van Huawei naar Huawei: ik vrees dat anders het een gigantische klus wordt als deze niet 1 op 1 teruggezet kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christijn D
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-06-2022
Als je graag Google services wilt houden dan kan je best een P30 want ik heb zelf ook de update naar Android 10 gehad en de google services blijven erop staan. Op de P40 zit geen Google dus daar kan je bijvoorbeeld geen instagram of facebook op installeren, geen aanrader dus.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Christijn D schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:56:
Als je graag Google services wilt houden dan kan je best een P30 want ik heb zelf ook de update naar Android 10 gehad en de google services blijven erop staan. Op de P40 zit geen Google dus daar kan je bijvoorbeeld geen instagram of facebook op installeren, geen aanrader dus.
Natuurlijk kan dat wel. We zitten hier op Tweakers, niet op het VIVA forum.

Verder is het maar de vraag hoeveel de P30 verder nog aan updates krijgt.
Ik zou Huawei voorlopig maar even links laten liggen. En qua bang for bugs, krijg je bij Xiaomi en Realme veel meer. Verder lijkt het me dat de instellingen van je domotica in de domotica app zitten, toch?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Ps... Mbv kimovil.com kan je makkelijk prijzen vergelijken van "China"

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
@pharmacist Je kunt zeker nog een Huawei aanschaffen. De P30 serie is recent opnieuw uitgebracht als de New Edition. Zelfde hardware maar een jaartje langer support.

Qua beveiligingsupdates, zoals te lezen in het achtergrond artikel van vandaag kan Huawei die gewoon van AOSP pakken, dus zolang AOSP voor Android 10 beveiligingsupdates krijgt, kun je die op je telefoon verwachten. AOSP ondersteund een versie in ieder geval 5 jaar, dus als Huawei 3 jaar updates belooft kan het dat waarmaken.
Qua versieupgrades is het andere koek, die moeten door Google gecertificeerd worden, en dat kan nu niet meer door de ruzie met de VS.
reviews: Hoelang Android-telefoons updates krijgen
Pagina: 1