WakeUp light wekker met week/weekend functie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik zoek een?
Wakeuplight wekker met week/weekend functie

Wat is je budget?
€75.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te zorgen dat de kinderen niet eraan te hoeven denken (lees: vergeten) om in het weekend hun wekker uit te zetten, waardoor iedereen vroeg gewekt wordt... En op maandag weer vergeten zijn om hun wekker te zetten en wij ze dus moeten wekken

Wat heb je zelf al gevonden?
De Philips HF3520 gekocht, omdat deze meerdere alarmen kon instellen, echter kun je hierbij niet kiezen voor welke dagen je het alarm af wilt laten gaan.

Daarna de
LifeGoods Wake Up Light Wekker met Bluetooth en USB Oplaadbaar gekocht, deze zou ook een weekend functie hebben, echter bleek dit niet het geval en een fout in de specificaties op de Bol website.

Nu een VMCA FM-Radio Wekker Wifi Voice Control - Wake-up Light - Wit gekocht en ze via de app ingesteld op de juiste dagen, echter worden deze instellingen niet bewaard. Zodra je op save klikt en je kijkt in de instellingen, staan weer gewoon alle dagen aangevinkt. Blijkt een bekend probleem, nu ik andere reacties op internet lees, dus ook deze gaat retour...

Welke vragen heb je hier nog over?
Snap niet dat deze functie niet op de meeste wake up lights zit, volgens mij werkt nog steeds het gros van de mensen doordeweeks en is in het weekend vrij (of andersom)...

Bedankt alvast voor enige suggesties!

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Beste antwoord (via michealmcdermot op 25-09-2020 11:31)

• JDunnio
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:09
Mijn kinderen hebben beide een hue color die geeft een kleur op 1% gedimd in het weekend als ze eruit mogen. Brand de lamp niet dan mogen ze zachtjes spelen/een boek lezen.
Doordeweeks is hij groen en gaat hij steeds feller branden naar wit licht toe.
In te stellen met de hue app.

Niet echt een wekker, maar van de witte lamp worden ze wel echt wakker. Eventueel zou je nog zoals hierboven gesuggereerd kunnen uitbreiden met een Google home mini.

Hue lampen zijn op Amazon/het hue aanbiedingen topic regelmatig voor een €20 per stuk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Geen idee hoe oud je kids zijn, maar deze functionaliteiten zitten toch op je smartphone?

• michealmcdermot
Uzuhl schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:31:
Geen idee hoe oud je kids zijn, maar deze functionaliteiten zitten toch op je smartphone?
4, 5 en 7 dus dat is voor ons nog niet aan de orde...

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 10:56
Google home (mini) in combinatie met philips hue lamp?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:28
Wat is er mis met de kinderen zelf wekken (zelf de wekker zetten bij naar bed gaan) en als ze oud genoeg zijn, aanleren hun wekker te zetten? Als ze nog niet oud/zelfstandig genoeg zijn om hun wekker te zetten, hebben ze vast ook nog andere sturing nodig met de ochtendrituelen, dus zelf lekker blijven liggen zit er dan toch niet in.

Het grootste probleem met kinderen is vaak dat ze te vroeg wakker zijn, gaan ze wel op tijd naar bed als ze s ochtends niet vooruit te branden zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 24-09-2020 06:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

michealmcdermot schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:37:
[...]

4, 5 en 7 dus dat is voor ons nog niet aan de orde...
In dat geval moet je voor een wakeup light zoals Philips Somneo HF3671/01 gaan, zijn wel duurder, maar 'connected' en daar kan je dagen instellen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JDunnio
Mijn kinderen hebben beide een hue color die geeft een kleur op 1% gedimd in het weekend als ze eruit mogen. Brand de lamp niet dan mogen ze zachtjes spelen/een boek lezen.
Doordeweeks is hij groen en gaat hij steeds feller branden naar wit licht toe.
In te stellen met de hue app.

Niet echt een wekker, maar van de witte lamp worden ze wel echt wakker. Eventueel zou je nog zoals hierboven gesuggereerd kunnen uitbreiden met een Google home mini.

Hue lampen zijn op Amazon/het hue aanbiedingen topic regelmatig voor een €20 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Bedankt byob en JDunnio! Interessante optie, ga ik eens naar kijken.

En Uzuhl, die is inderdaad wat aan de dure kant.

LA-384, zal je reactie verplaatsen naar het opvoedingstopic ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDunnio
michealmcdermot schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:32:
Bedankt byob en JDunnio! Interessante optie, ga ik eens naar kijken.

En Uzuhl, die is inderdaad wat aan de dure kant.

LA-384, zal je reactie verplaatsen naar het opvoedingstopic ;).
Bij mij ook ontstaan omdat ik normale wekkers gewoon veel te duur vond met vooroorlogse bediening. Na stroomuitval moest het dan weer opnieuw en op afstand even uitzetten is niet mogelijk. Nu gaat het automatisch en vaak is het meer om aan te geven dat het nog juist geen tijd is inderdaad. Zolang ze nog geen klok kunnen lezen kun je ze remote dan nog even laten uitslapen >:)
Geprobeerd met die schaapwekker die de ogen open doet (ook niet goedkoop), maar die werd gesloopt, stekker eruit etc. Dit snappen ze allebei.

Bij de deur hangt een hue switch zodat met 5 presets zodat ze zelf door kleurenscenes kunnen rouleren. De eerste scène is dan de standaard rode gedimd zodat ze als ze moeten plassen een nachtlampje hebben, met op de overloop een hue lamp met bewegingsmelder en in de avond ook gedimd licht. De rest is meer voor fun. De extra felle witte lamp is handig als er een keer een ongelukje gebeurd en je wilt het even goed zien midden in de nacht.

Is het nodig, nee niet echt. Maar het is wel een leuke toevoeging. Score ze wel met een aanbieding. Ik heb er nooit meer voor betaald dan €30p/s.

[ Voor 30% gewijzigd door JDunnio op 25-09-2020 14:32 ]

Pagina: 1