nieuws: Tesla werkt aan nieuwe accucel en wil in drie jaar ev van 25.000 doll...
De laatste 0 staat voor "rond", dacht ik.
ik denk dat 4680 op dezelfde manier fout is maar kan daar geen goede bron voor vinden.
2170 ==> 21700Deze cellen zijn een stuk groter dan de 2170-cellen van Panasonic die Tesla nu gebruikt in de Model 3 en Model Y en zijn ook groter dan de relatief oudere 18650-cellen in de Model S. Die oudere 18650-cellen hebben een lengte van 65mm en een diameter van 18mm en bij de 2170-cellen is dat respectievelijk 70 en 21mm. Deze nieuwe 4680-cellen bieden vijf keer meer energie, maar dat hangt vooral samen met het feit deze deze cellen ongeveer 5,5 keer het volume van de 2170-cellen hebben. Ze leiden tot een vermogen dat zes keer hoger is, maar het belangrijkste is dat ze volgens Tesla een bereik mogelijk maken dat 16 procent hoger ligt.
Vermoedelijk is dat het percentage dat bereikt wordt ten opzichte van het gebruik van 2170-cellen
De laatste 0 staat voor "rond", dacht ik.
ik denk dat 4680 op dezelfde manier fout is maar kan daar geen goede bron voor vinden.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.