Toon posts:

Beslaglegging op vaders rekening naar wel betaalde rekening

Pagina: 1
Acties:
  • 5.627 views

Verwijderd

Topicstarter
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jij hebt nergens recht op lijkt mij. Het is een zaak van jouw ouders dus de deurwaarder hoeft jou niks te verschaffen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Jouw zaak? Niets.
Misschien ervoor zorgen dat jouw bezittingen niet in de woning zijn als er ook op verdere bezittingen beslag wordt gelegd.

Klopt mijn vermoeden dat je ouders de nederlandse taal niet helemaal machtig zijn en je daarom probeert te helpen?
Want een beslaglegging komt volgens mij pas nadat de rechter er naar gekeken heeft. Dus kans dat dit al rijkelijk lang genegeerd is.

Beste advies: Zoek professionele hulp! En niet op een forum.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoveel % beslaglegging, lijkt mij stug, tenzij hij als 1 persoons-huishouden is geboekt (beslagvrije voet) en heel veel verdiend.

@Lumics Er is nog een tweede rekening, die betaald was, maar geboekt is op rekening 1.

[ Voor 26% gewijzigd door Vorkie op 23-09-2020 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
EDIT: @Vorkie Niet goed gelezen. Tips minder relevant.

Raar dat FAMED niet standaard op de oudste vordering afboekt om dit soort incasso trajecten te voorkomen.
Feitelijk is wel dat de rekening nu een jaar onbetaald is. Hebben jullie geen betalingsherinneringen ontvangen?

[ Voor 177% gewijzigd door Lumics op 23-09-2020 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-10 13:21
Laat je ouders een papier ondertekenen dat zij jouw machtigen namens hen op te treden in deze. Daarmee zal je een deurwaarder sneller kunnen bewegen hier uberhaupt met jou over te corresponderen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:36:
Een klein stappenplan zou kunnen zijn:

1. Probeer de originele rekening boven water te krijgen
2. Vind het bankafschrift waarop dit bedrag naar FAMED is overmaakt
> Belangrijk hierbij is de overboekdatum
3. Vraag Famed om een bevestiging dat ze dit bedrag binnen hebben gekregen + datum + bevestiging dat dit bedrag op de openstaande vordering is afgeboekt.
4. Stuur dit pakket naar FAMED en vraag of ze het incassotraject willen stoppen
5. Indien antwoord nee, stuur ditzelfde pakket naar incasso bureau en vraag of ze contact willen opnemen met FAMED

Belangrijk is dus dat jij op papier kan aantonen dat er betaald is. Hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren is minder relevant.
jeroen3 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:29:
Jouw zaak? Niets.
Misschien ervoor zorgen dat jouw bezittingen niet in de woning zijn als er ook op verdere bezittingen beslag wordt gelegd.

Klopt mijn vermoeden dat je ouders de nederlandse taal niet helemaal machtig zijn en je daarom probeert te helpen?
Want een beslaglegging komt volgens mij pas nadat de rechter er naar gekeken heeft. Dus kans dat dit al rijkelijk lang genegeerd is.

jeroen3 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:29:
Jouw zaak? Niets.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 15:09 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kunnen of willen jouw ouders niet hier wat aan doen? (gezien loonbeslag neem ik aan nog gewoon aan het werk) Ondersteuning naar hun kan prima, maar je zal ze het zelf moeten laten regelen. Loonbeslag gebeurd niet zomaar, daar moet een aardig traject vooraf zijn geweest.

Maar om welk bedrag praten we nu? Loonbeslag mag maar tot beslagvrije voet, 80% zou wel extreem veel zijn dat zo'n beslag in de basis gros al in 1x kan afbetalen. (uitgaande dat het een zorgkosten nota is die nooit zo extreem hoog kan zijn).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:48:
Kunnen of willen jouw ouders niet hier wat aan doen? (gezien loonbeslag neem ik aan nog gewoon aan het werk) Ondersteuning naar hun kan prima, maar je zal ze het zelf moeten laten regelen. Loonbeslag gebeurd niet zomaar, daar moet een aardig traject vooraf zijn geweest.

Maar om welk bedrag praten we nu? Loonbeslag mag maar tot beslagvrije voet, 80% zou wel extreem veel zijn dat zo'n beslag in de basis gros al in 1x kan afbetalen. (uitgaande dat het een zorgkosten nota is die nooit zo extreem hoog kan zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 15:09 ]

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:48
Voor loonbeslag moet er eerst een vonnis gehaald worden.
Voor het leggen van loonbeslag heeft de deurwaarder een vonnis, beschikking of dwangbevel nodig. De deurwaarder mag dus alleen beslag leggen met toestemming van de rechter of overheid. Vraag daarom altijd aan de deurwaarder of hij toestemming heeft.
Hier moet correspondentie van zijn.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Verwijderd Jij bent juridisch gezien geen partij in deze dus je zult van geen enkele andere partij dan je ouders informatie krijgen. Je ouders kunnen zelf wel bellen waar jij bij zit uiteraard en jij ze bij staat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Er moet als eerste een vrij lang aanmaning/incasso traject zijn geweest met veel brieven van de zorgverzekeraar, daarna is er een rechtszaak gekomen waar je vader had moeten verschijnen, hierna heeft een rechter uitspraak gedaan en als je vader dan uiteindelijk nog steeds niet had betaald, dan gaat de gerechtsdeurwaarder beslag leggen bij de werkgever voor het belastbare gedeelte loon dat overblijft.

Dit is niet zomaar een kortlopend verhaal geweest zonder correspondentie. Jij bent geen partij en hebt ook geen rechten hierin.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:49:
[...]

Het begon met een bedrag van 111 euro die betaald is, dat is nu 700 euro geworden. Ik heb daar papieren van, het enige wat ik zelf mis is de nota van Famed die beide partijen mij niet willen verschaffen.
Of je schrijft de e-mail uit naam van je ouders en laat hun op het knopje verzenden drukken (anders pleeg je valsheid in geschrifte) ofwel je laat je ouders een machtiging schrijven voor jou ("Hierbij machtig ik Pietje Puk voor alle verdere benodigde correspondentie inzake zaak 123456789, met inbegrip van eventuele verhoren en rechtzaken." ondertekend door jullie beide). Een telefoongesprek voeren op luidspeaker met je ouders erbij is ook een optie, waarbij jouw ouders laten weten dat ze er zijn en dat zij erachter staan.
Breezers schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:53:
Dit is niet zomaar een kortlopend verhaal geweest zonder correspondentie. Jij bent geen partij en hebt ook geen rechten hierin.
Deels zin, deels onzin. Als hij gemachtigd wordt heeft hij precies dezelfde rechten als zijn ouders inzake informatie opvragen. Tot die tijd inderdaad niets te zeggen/eisen/willen.

• Koenoe
Dat de TS hier geen rechten hierin zou hebben, doet er niet toe eigenlijk. Als hij de zaak wil "oplossen" dan zal een deurwaarder hier echt wel in mee willen werken.

@Verwijderd Je wil dus eigenlijk weten welk bedrag (door FAMED) uit handen is gegeven en welke kosten hierna gemaakt zijn? Administratie kosten ed. en het halen van een vonnis.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-09 17:23
Volgens mij moet er nogal wat gebeuren (en dus nogal wat aan papierwerk bij je ouders zijn) voordat er overgegaan wordt/kan worden tot beslaglegging van een inkomen. Dat kan echt niet arbitrair.
Ik zou het daar maar eens gewoon met je ouders over hebben als je ze wil helpen, je gaat hier geen bruikbare informatie krijgen mijns inziens. Verder lijkt me dit al dermate uit de voegen gescheurd dat professionele hulp op zijn plaats is?

[ Voor 12% gewijzigd door Polderviking op 23-09-2020 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Koenoe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:58:
Dat de TS hier geen rechten hierin zou hebben, doet er niet toe eigenlijk. Als hij de zaak wil "oplossen" dan zal een deurwaarder hier echt wel in mee willen werken.

@Verwijderd Je wil dus eigenlijk weten welk bedrag (door FAMED) uit handen is gegeven en welke kosten hierna gemaakt zijn? Administratie kosten ed. en het halen van een vonnis.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 15:10 ]

• jeroen3
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:40:

Het gaat om een bedrag die ik zo kan betalen. Waar mij meer omgaat is de gang van zaken. Maar bedankt voor je input.
Jij wilt gaan schikken voor je ouders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
Koenoe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:58:

AVG, privacygegevens, aansprakelijkheden...natuurlijk krijgt een "derde" niet zomaar deze gegevens van een deurwaarder. Met een juridische machtiging namens zijn ouders zou hij nog wel een eind kunnen komen maar zonder niet.

Daarnaast is er een rechtzaak met vonnis geweest en partijen hebben alle onderliggende papieren (facturen inclusief incassoverhogingen etc) in bezit gekregen (worden in 5 voud ingediend bij rechtbank, dus partij heeft ook een exemplaar ontvangen). Dat er nog aanvullende kosten zijn na de uitspraak van de deurwaarder, dat hoort gewoon op de nota te staan van de deurwaarder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:00:
In hoeverre kan het niet invullen van een dosiernummer (vergeten) een situatie als dit zo erg escaleren? foutje maakt iedereen namelijk.
Vast. Maar je slaat wel heel veel stappen over. Het is niet dat er 'ineens' een deurwaarder ingeschakeld is. Daartussen heeft minimaal een brief of 10 gezeten. Die benoem je allemaal niet, dat geeft dan een wat vertekend beeld.

Is er een vonnis geweest van een rechter (staat in het exploot van de deurwaarder)? Dan kan je nog binnen 2 weken na het uitspreken van het vonnis bezwaar maken tegen die veroordeling als het bij verstek uitgesproken is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Koenoe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:51:
Voor loonbeslag moet er eerst een vonnis gehaald worden.
[...]
Hier moet correspondentie van zijn.
Dat ja. Ook: deurwaarder, of incassobureau? Een incassobureau kan standaard vooral blaffen maar amper bijten. Voor meer is er een OK van een rechter nodig.

Het lijkt er op of een substantieel deel van het verhaal ontbreekt. Kan het zijn dat er wat stappen ontbreken in je verhaal? Zijn er nul herinneringen, rappels geweest?

Als die 111 aantoonbaar is betaald, dan hoef je alleen dat te communiceren met het incassobureau. Behalve als er veel meer is gebeurd dan je aangeeft.
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:40:
3. Willen ze niet doen, wel telefonisch bevestigd. Misschien opnemen maar hoe rechtsgeldig is zoiets.
Je mag gewoon opnemen voor bewijs, zolang je zelf deelnemers bent aan het gesprek. (Hint: ga niet zelf liegen, zoals beweren dat je je vader bent ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:10

Basszje

Reisvaap!]

In principe heb je nergens recht op, maar je kan proberen ergens iemand te krijgen die wat kan doen.

- Vraag of Famed een fax wil sturen naar de incassopartij met aangeven dat het betaald is
- Bel de incassolieden en stel dat je genoeg geld hebt om alles te betalen - no problem - als dat beslag er af kan. Weet niet wie vordert maar soms hebben ze een loket of iets anders om zaken direct te voldoen.

Veelal behandelen die callcenters de hele dag allerlei betalingsafgestanden met 1001-excuses dus over het algemeen zijn ze niet erg welwillend tenzij er genoeg vertrouwen is dat het makkelijk opgelost kan worden.

Een gesprek kan je beginnen met aanvaarden van eigen verantwoordelijkheid, stellen dat je wilt en kunt betalen, etc

Sowieso zou ik ouders laten bellen met jou erbij. Formeel mag namelijk geen enkele partij jou iets vertellen ( privacy ), maar je kan eventueel natuurlijk wel alles heen/weer vertalen.

Een incassobrief kan je zo krijgen, maar een zo indringend beslag inderdaad niet. Ik zou dus eens een serieus gesprek met je ouders gaan hebben over de consequenties van dit soort dingen.
F_J_K schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:10:
[...]
Het lijkt er op of een substantieel deel van het verhaal ontbreekt. Kan het zijn dat er wat stappen ontbreken in je verhaal? Zijn er nul herinneringen, rappels geweest?
Ik wil niet tot conclusies springen, maar er zijn gewoon echt veel mensen in staat om een aanmaning bij oud papier te mikken en er verder niet meer aan te denken tot het te laat is. *Vooral* mensen die moeite hebben dat soort taal te doorgronden ( veel mensen ). Dat lijkt mij niet ondenkbaar dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Basszje op 23-09-2020 15:13 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
Is het bedrag overgemaakt naar een algemene rekening van Famed (Zonder betalingskenmerk)? Voor zover ik het begrijp is dat het geval. Hierna zijn je ouders meerdere malen aangeschreven. Zoals hierboven door @Breezers ook al aangegeven wordt zijn er kosten gemaakt. M.a.w. je moet wel met een goed verhaal komen wil je deze teniet doen. Want dat zou inhouden dat Famed de (door de deurwaarder) gemaakte kosten gaat betalen. Dan nog kunnen zij nog altijd zeggen dat er gecorrespondeerd is. M.a.w. je hebt geen poot om op te staan.

Wat ik mis in het verhaal is of je vader ook in die maand Famed betaald heeft. Dan zou je in ieder geval aan kunnen geven dat de wil om te betalen er geweest is en er in essentie nooit een achterstand is geweest.

Edit: Het feit dat het vonnis al gehaald is, geef ik het sowieso geen kans overigens.

[ Voor 23% gewijzigd door Koenoe op 23-09-2020 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Freeaqingme schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:09:
[...]

Vast. Maar je slaat wel heel veel stappen over. Het is niet dat er 'ineens' een deurwaarder ingeschakeld is. Daartussen heeft minimaal een brief of 10 gezeten. Die benoem je allemaal niet, dat geeft dan een wat vertekend beeld.

Is er een vonnis geweest van een rechter (staat in het exploot van de deurwaarder)? Dan kan je nog binnen 2 weken na het uitspreken van het vonnis bezwaar maken tegen die veroordeling als het bij verstek uitgesproken is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01
Ik denk dat het inderdaad het simpelste is je ouders te laten bellen waar jij bij zit. Naar zowel deurwaarder als Famed. De telefoon zet je op speaker. Je vader verteld dat jij erbij zit en mede namens hem het woord doet. Jij stelt de vragen aan hun. Je vader beantwoord hun vragen, en jij ondersteund je vader opnieuw wanneer nodig. Dan is geen enkele reden meer om medewerking te weigeren.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04

Yucon

*broem*

Koenoe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:13:
Is het bedrag overgemaakt naar een algemene rekening van Famed (Zonder betalingskenmerk)? Voor zover ik het begrijp is dat het geval.
Is het daar ook gebleven,of is het weer teruggestort onder het mom van "hier kunnen we niets mee"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Alleen nu blijkt dus dat aangezien mijn moeder de dossiernummer vergeten is in te voeren wat nooit gebeurd dit bedrag naar een blijkbaar andere nota gegaan is van mijn vader waardoor de nota van mijn moeder openbleef. Mijn moeder ging ervan uit betaald))
Verkeerde aanname dus dat de nota betaald is. Famed mag volgens hun eigen voorwaarden betaalde bedragen verrekenen met andere vorderingen. Eens met andere reacties dat de ouders gewoon op de aanmaningen van de onbetaalde rekening hadden moeten reageren. Nu er een uitspraak ligt van de rechter zal er toch linksom of rechtsom betaald moeten worden. Bespreek met de gerechtsdeurwaarder hoe je dit wilt doen als het loonbeslag niet uitkomt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Topicstarter
Yucon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:23:
[...]

Is het daar ook gebleven,of is het weer teruggestort onder het mom van "hier kunnen we niets mee"?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
Laat je ouders jou machtigen om namens hen informatie op te vragen.

Vraag inzage in het dossier op van de rechtzaak en je hebt alle onderliggende communicatie, documenten, facturen, tijdslijnen, berekeningen ,verweren etc.

https://www.rechtspraak.n...ginas/Inzage-dossier.aspx

Het is geen beleid van de zorgverzekeraar waar je achteraf nog rechten aan kunt ontleden, nadat er een uitspraak is geweest.

Je zou wellicht in hoger beroep kunnen tegen de uitspraak maar dat dien je wel binnen een kort termijn (dacht iets van 3 maanden) na de uitspraak dit in te dienen. (geen idee qua tijdslijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@Verwijderd ik snap het probleem nog niet helemaal:
  1. Rekening niet betaald
  2. Aanmaningen genegeerd
  3. Escalatie
En nu de vraag wat nu? Betalen, uithuilen en door met je leven?

De vordering is niet betwist er 'ontbreekt' een betaling, dus Famed 'mist' daadwerkelijk euro's?
Zolang je niet betaald gaan de kosten gewoon omhoog.

Verwijderd

Topicstarter
TheGhostInc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:29:
@Verwijderd ik snap het probleem nog niet helemaal:
  1. Rekening niet betaald
  2. Aanmaningen genegeerd
  3. Escalatie
En nu de vraag wat nu? Betalen, uithuilen en door met je leven?

De vordering is niet betwist er 'ontbreekt' een betaling, dus Famed 'mist' daadwerkelijk euro's?
Zolang je niet betaald gaan de kosten gewoon omhoog.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou, geen dus. Je hebt geen rechten en geen plichten want jij bent geen partij hierin. Dat zijn je ouders.

I have stability. The ability to stab.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01
Dat wanneer jij bewijs van betaling weet te bemachtigen je mogelijk die beslaglegging kan laten opschorten.

Daarom moet je gewoon even bellen met je vader erbij zodat je toestemming krijgt om namens je vader of in gezamenlijkheid de bewijsvoering te verzamelen en delen.

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 23-09-2020 15:40 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er ligt een vonnis. Als het vonnis onherroepelijk is, maakt het niet meer uit of de oorspronkelijke rekening wel of niet is betaald. Aan het vonnis moet worden voldaan, en anders is loonbeslag een legitieme maatregel. Ik snap wel dat Famed hierover niet meer in discussie gaat.

De vraag is wel even wat de status is van het vonnis. Was het een verstekvonnis? Als je ouders in de procedure zijn verschenen, is het geen verstekvonnis, en is het vonnis onherroepelijk. Het vonnis is bij je ouders betekend. Er is een deurwaarder langsgekomen die het vonnis nogmaals heeft overhandigd (je ouders kregen hem eerder al per post) en een bevel tot betalen heeft gegeven. Bij een verstekvonnis heb je vanaf dat moment vier weken om in verzet te gaan. Na die vier weken is het vonnis onherroepelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
- Papa heeft een betalingsregeling met Famed
- Mama heeft ook een rekening gekregen van Famed en heeft dat bedrag overgemaakt zonder betalingskenmerk
- Famed heeft bedrag van mama in mindering gebracht op de schuld van papa
- Rekening van mama staat nog open

Tot zover is het me duidelijk, maar er mist een stuk tussen rekening niet betaald en loonbeslag. Daarover moeten toch wel wat brieven verstuurd zijn.

Als het loonbeslag ook daadwerkelijk belegd is, is de fase van aantonen dat je wel betaald hebt wel voorbij. Je ouders kunnen contact opnemen met deurwaarder. Zij kunnen aangeven dat hun zoon de vordering in 1 keer wil voldoen en dan zal de deurwaarder je daar vast mee kunnen helpen. Je kunt dan vast het gesprek overnemen van je ouders om een en ander te regelen.

Wanneer de zaak niet voor de rechter is geweest en bij een incassobureau ligt in plaats van een deurwaarder dan ben je nog een aantal stappen verwijderd van loonbeslag. De snelste manier om er vanaf de zijn is het hele openstaande bedrag te betalen aan het incassobureau. Vind je dat onredelijk, dan kun je met je ouders naar de rechter en de rechter uitleggen dat de rekening wel degelijk betaald is, maar administratief niet goed verwerkt is door Famed. Het is dan aan de rechter om uitsluitsel te geven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:08
Waarom blijf je alle vragen over de tussenliggende correspondentie negeren?

Misverstanden kunnen altijd en Famed is ook geen oplichtersbende. Die geven keurig aan dat er een bedrag openstaat en of je wilt betalen. 10 personen in dit topic vragen om die brieven, maar jij weigert ook 10 keer om info te geven.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Betaal gewoon de vordering. Dit hele speelt al langer en is niet zo 1-2-3 ineens uitgesproken. Raar dat je ouders, of een van beide, jou nooit heeft gevraagd hoe of wat met eerdere problemen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:34
Lumics schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:36:
EDIT: @Vorkie Niet goed gelezen. Tips minder relevant.

Raar dat FAMED niet standaard op de oudste vordering afboekt om dit soort incasso trajecten te voorkomen.
Feitelijk is wel dat de rekening nu een jaar onbetaald is. Hebben jullie geen betalingsherinneringen ontvangen?
Daarom moet je bij betalingen aangeven waarvoor je betaald, anders zullen ze het ten alle tijden voor de laatste vordering aftrekken (en in dit geval omdat het van een andere rekening is afgekomen), waarom? omdat ze zo meer aan je kunnen verdienen. raar maar waar, maar wanneer het op schulden aan komt is er niet veel logisch meer aan. (het klopt dat het vooral automatisch gebeurd, maar met kant tekening erbij dat organisaties er nadrukkelijk over nadenken hoe een horde neer te zetten voor de consument, ze verdienen aan die laksigheid)

een rekening van 2000 euro in termijnen, lukt een termijn niet door wat voor reden ook, dan de hele mak in een keer. |:(
5k schuld en ze komen met een betaalplan per maand aanzetten hoger dan je maandloon |:(

Jah ik heb fouten gemaakt in het verleden :+

[ Voor 12% gewijzigd door T-Forever op 23-09-2020 20:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 14:33
Er mist nog het een en ander in je verhaal.
Zoals anderen hierboven al aangeven, ben je (je ouders) een heel traject doorgegaan voor er loonbeslag wordt gelegd.

Je hebt het er echter over dat er loonbeslag "zal plaatsvinden".
Heb je hier echt te maken met een deurwaarder? Of gewoon nog met het incassobureau?

Veel mensen halen die 2 nog wel eens door elkaar. Niet op de laatste plaats omdat veel incassobureaus niet bang zijn om het te doen lijken alsof ze gerechtsdeurwaarder zijn.

Credios, het incassobureau waar Famed zaken mee doet heeft hier al eerder/vaker zijn vingers aan gebrandt.
De nota gaat van zorgaanbieder, naar Famed, naar Credios.. die eerste 2 geven het uit handen, juist om van gedonder met wanbetaler af te zijn. Maar als je zoekt op Credios en Famed kom je heel wat ellende tegen.

Mocht het nog gewoon bij Credios liggen, dan denk ik dat je alsnog gewoon moet betalen. Je geeft zelf ook aan dat de nota van je moeder nooit betaald is en er dus inderdaad een achterstand is.

Dat het bedrag van 111 naar 700 euro gaat is volgens mij ook buiten proportie.
Het lijkt me sterk dat ze kunnen onderbouwen dat er bijna 600 euro kosten zijn gemaakt.
Je zal een aantal keer aanmaningskosten hebben gehad (die Famed op hun website zelf al incassokosten noemt). Daarbovenop mag dan nog iets van 40 euro komen aan buitengerechtelijke kosten.
Maar dan kom je nooit op 700 euro lijkt me.

Dus.. van wie is de laatste correspondentie die je nu hebt? van Credios? Of echt van een gerechtsdeurwaarder?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
T-Forever schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:01:
[...]

Daarom moet je bij betalingen aangeven waarvoor je betaald, anders zullen ze het ten alle tijden voor de laatste vordering aftrekken, waarom? omdat ze zo meer aan je kunnen verdienen. raar maar waar, maar wanneer het op schulden aan komt is er niet veel logisch meer aan.

een rekening van 2000 euro in termijnen, lukt een termijn niet door wat voor reden ook, dan de hele mak in een keer. |:(
5k schuld en ze komen met een betaalplan per maand aanzetten hoger dan je maandloon |:(

Jah ik heb fouten gemaakt in het verleden :+
Niet helemaal... betalingen bij grote bedrijven worden vaak geautomatiseerd ingelezen of toegewezen op basis van betalingskenmerk of omschrijving waardoor er een 1:1 boeking plaats kan vinden.

Betalingen die niet direct gekoppeld kunnen worden, worden of direct teruggeboekt naar het bankrekeningnummer als het nummer niet bekend is (ander persoon betaald dan contractant ) of tijdelijk “geparkeerd”
op een tussenrekening/2010 oid zodat een medewerker deze aan de hand van een bekend rekeningnummer toch kan boeken op de juiste contractant.(maar niet op openstaande factuur maar oudste openstaande bedragen)

Zover ik hier lees, heeft de vrouw betaald van haar eigen rekeningnummer, verzaakt het contractnummer van de man te vermelden, terwijl deze op haar eigen contract al een betalingsachterstand had. Hierdoor heeft “waarschijnlijk” de zorgverzekeraar het bedrag op haar eigen account gezet en geboekt tegen haar eigen betalingsachterstand ipv het account van de vader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
zoals meerderen al aangeven mist eigenlijk het hele dossier tussen de betaling en de gerechtsdeurwaarder.

Hebben pappa en mamma ook toevallig 1 gezamenlijke rekening op beide namen? Dan maakte het sowieso niet uit wie wat betaalde, zeker zonder kenmerk, er ontbreekt gewoon een bedrag.

Famed is overigens gefuseerd tot Infomedics, die hadden overigens wel een online omgeving waarin je dingen kon opzoeken. Je verzekeraar overigens ook. En een vonnis + stukken kan je ook opvragen.

Zo'n 'misverstand' valt normaliter prima te corrigeren, ook bij een aanmaning, of zelfs nog wat verder in een incassotraject. Maar het maakt allemaal niet meer uit wiens fout het was als er al een vonnis ligt, je ook niet meer in verzet of beroep kan gaan. Dan is het gewoon betalen en nog meer kosten en ellende vermijden. Zsm contact zoeken dus met die deurwaarder en afspreken hoe er betaald gaat worden om dat loonbeslag weg te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:38
maar een bankbeslag mag toch alleen na een rechterlijke uitspraak. Dus incasso bureau, gerechtsdeurwaarde, exploot geven(geloof ik) daarna een zitting, na de zitting een uitspraak en dan pas duizend emails en telefoontjes verder gaan ze over tot zoiets. Dus een beetje rare gang van zaken.

Of ik moet het compleet fout hebben maar dat is mijn ervaring toen ik nog geld van klanten kreeg.

How are you doing?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Welke partij heeft het over een beslaglegging gehad? Een incassobureau of een gerechtsdeurwaarder?

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Los van of Famed je gegevens en details wil verstrekken (al dan niet als gemachtigde): er zijn door (derde) partijen subsantiële kosten gemaakt.

Deze zullen gewoon betaald moeten worden, en ik zie dus ook niet in wat voor details of argumentatie in dit geval die last bij Famed terug zou (moeten) leggen.

Na een klein foutje een simpele correctie toepassen hadden ze vast gedaan. Maar na een heel traject nog even de (zeer eenvoudig te trekken) conclusie - dat Famed in dezen als schuldeiser volledig in hun recht staat -aanpassen: lijkt mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
hmm als ik ts goed begrijp zou er dus bij famed een bedrag van 111 euro waar niets aan gekoppeld zit van de bankrekening van je ouders op hun balance aanwezig moeten zijn, als alle rekeningen betaald zijn.

hoe vervelend ook, dit was een fout van je ouders door niet het kenmerk in te vullen bij de betaling. Ik denk dat het verstandig is een schikking aan te gaan en het nu nog open staande bedrag ( van 111 naar 700 moet je echt wel wat hebben genegeerd voor dat je aan dit soort bedragen komt ) te betalen!!

Tis duur lesgeld, maar denk ook niet dat je ouders te lang moeten wachten met betalen en zo snel mogelijk een schikking moeten regelen, ook om een BKR registratie te voorkomen!

Ja je hebt gelijk de rekening is betaald, en ja je ouders staan in hun recht om hun poot stijf te houden. Maar wil je dit ten koste van alles doen?! Persoonlijk had ik eerst betaald en was daarna met mijn ouders gaan zitten om uit te zoeken hoe het administratief technisch gelopen is! Die 111 euro is namelijk niet "weg" op de balance bij famed! Het is dus altijd administratief terug te vinden, ook voor hen ( red famed )! Als er achter af een rectificatie komt kan de extra 700 altijd nog terug gevorderd worden! En nogmaals eigenlijk is dit gewoon duur lesgeld!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kastr0
  • Laatst online: 27-09 11:31
De vraag is niet hoe hij dit kan oplossen of wat er nou fout is gegaan. Hij wil enkel weten wat zijn rechten zijn om zijn ouders te kunnen helpen / informatie bij de betreffende instanties te krijgen. Dit is al uitgelegd door mensen en begrijpt hij. Case closed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bregweb schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:14:
Waarom blijf je alle vragen over de tussenliggende correspondentie negeren?

Misverstanden kunnen altijd en Famed is ook geen oplichtersbende. Die geven keurig aan dat er een bedrag openstaat en of je wilt betalen. 10 personen in dit topic vragen om die brieven, maar jij weigert ook 10 keer om info te geven.
kastr0 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:54:
De vraag is niet hoe hij dit kan oplossen of wat er nou fout is gegaan. Hij wil enkel weten wat zijn rechten zijn om zijn ouders te kunnen helpen / informatie bij de betreffende instanties te krijgen. Dit is al uitgelegd door mensen en begrijpt hij. Case closed.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2020 09:32 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:04
Members only:

Omdat er al meerdere malen is aangegeven dat er tussen een aanmaning krijgen en loonbeslag een hele rechtsgang zit, en daar word niet op ingegaan. Voor het complete beeld is het van belang dat daar ook geen rare dingen zijn gebeurt.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:06
Zoals al heel vaak aangegeven heb je als derde (en als kind ben je gewoon een derde) heel weinig rechten. Het incassobureau en de deurwaarder hebben de privacy van je vader te beschermen.

Je kunt ze beide eventueel een brief sturen, ondertekent door je vader - en mogelijk jijzelf - waarin je verzoekt het gehele dossier op te sturen. Naar jou indien mogelijk. Of, naar het adres van je ouders indien dat niet mag. Anders dan jij heeft je vader juist recht op die informatie.

Ik ben trouwens wel van mening dat beide partijen je dat wel hadden kunnen uitleggen...

[ Voor 8% gewijzigd door Helixes op 24-09-2020 09:30 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kastr0
  • Laatst online: 27-09 11:31
sjaakwortel schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:28:
[...]

Omdat er al meerdere malen is aangegeven dat er tussen een aanmaning krijgen en loonbeslag een hele rechtsgang zit, en daar word niet op ingegaan. Voor het complete beeld is het van belang dat daar ook geen rare dingen zijn gebeurt.
Het complete beeld is totaal niet relevant voor de vraag die TS heeft.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:38

tuinïnen

Eventus stultorum magister

kastr0 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:29:
[...]

Nee, dan had inderdaad aangegeven kunnen worden dat TS zonder machtiging hier geen rechten en plichten voor heeft en kon het weer dicht :).

• Freeaqingme
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:23:
[...]

Foutje kan gebeuren, niet gelijk conclusies trekken.
Foutje? Er is hier een jaar lang over gecorrespondeerd en geprocedeerd(!). Vervolgens kom je met een heel onschuldige vraag waardoor het _lijkt_ alsof je aan het begin van een incassotraject zou kunnen zitten, terwijl je ondertussen helemaal aan 't einde zit.

Aan het antwoord heb je dan bijzonder weinig, als dat gegeven wordt op een verkeerde voorstelling van zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:15
Jullie hebben al door dat de TS 3 uur geleden heeft aangegeven dat de "case closed" is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
kastr0 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:29:
En hij heeft ook in de eerste twee reacties meteen hetzelfde antwoord gekregen als wat hij van Famed gekregen heeft. Daarop reageert hij niet met "okay, bedankt" maar met een onzinverhaal dat de administratie al 25 jaar goed gaat. Dan kun je nogal verwachten dat men daarop reageert met dat er nogal een gat zit tussen "al 25 jaar goed" en maanden aan correspondentie negeren.

Een topic is tweerichtingsverkeer.

https://niels.nu

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:08
Ik probeer dus nu dat nota nummer te achterhalen zodat ik ook echt kan controlleren of het betaald is of niet online, ook voor mijn eigen onderzoek.
Sorry maar waar weiger ik brieven te geven? mijn doel was om mijn rechten en plichten te weten. Die heb ik heb al gekregen zoals al aantal keren vermeld. Zoals ik ook eerder heb aangegeven, ik geef Famed niet de schuld en dan heb ik nooit gedaan. Foutje kan gebeuren, niet gelijk conclusies trekken.
Dat notanummer en alle andere info staan in die tussenliggende brieven. Ik vergeet ook wel eens wat en dan staat er in de aanmaning keurig vermeld welke nota nog openstaat en welk bedrag. Kun je zelf beginnen met conclusies trekken ipv mij iets e verwijten.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De TS heeft de vragen en antwoorden al verkregen. We gaan hier nu door over de situatie, terwijl dit helemaal niet nodig is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.