Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
I have stability. The ability to stab.
[ Voor 177% gewijzigd door Lumics op 23-09-2020 14:44 ]
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Lumics schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:36:
Een klein stappenplan zou kunnen zijn:
1. Probeer de originele rekening boven water te krijgen
2. Vind het bankafschrift waarop dit bedrag naar FAMED is overmaakt
> Belangrijk hierbij is de overboekdatum
3. Vraag Famed om een bevestiging dat ze dit bedrag binnen hebben gekregen + datum + bevestiging dat dit bedrag op de openstaande vordering is afgeboekt.
4. Stuur dit pakket naar FAMED en vraag of ze het incassotraject willen stoppen
5. Indien antwoord nee, stuur ditzelfde pakket naar incasso bureau en vraag of ze contact willen opnemen met FAMED
Belangrijk is dus dat jij op papier kan aantonen dat er betaald is. Hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren is minder relevant.
jeroen3 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:29:
Jouw zaak? Niets.
Misschien ervoor zorgen dat jouw bezittingen niet in de woning zijn als er ook op verdere bezittingen beslag wordt gelegd.
Klopt mijn vermoeden dat je ouders de nederlandse taal niet helemaal machtig zijn en je daarom probeert te helpen?
Want een beslaglegging komt volgens mij pas nadat de rechter er naar gekeken heeft. Dus kans dat dit al rijkelijk lang genegeerd is.
Beste advies: Zoek professionele hulp! En niet op een forum.
jeroen3 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:29:
Jouw zaak? Niets.
Misschien ervoor zorgen dat jouw bezittingen niet in de woning zijn als er ook op verdere bezittingen beslag wordt gelegd.
Klopt mijn vermoeden dat je ouders de nederlandse taal niet helemaal machtig zijn en je daarom probeert te helpen?
Want een beslaglegging komt volgens mij pas nadat de rechter er naar gekeken heeft. Dus kans dat dit al rijkelijk lang genegeerd is.
Beste advies: Zoek professionele hulp! En niet op een forum.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 15:09 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
SinergyX schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:48:
Kunnen of willen jouw ouders niet hier wat aan doen? (gezien loonbeslag neem ik aan nog gewoon aan het werk) Ondersteuning naar hun kan prima, maar je zal ze het zelf moeten laten regelen. Loonbeslag gebeurd niet zomaar, daar moet een aardig traject vooraf zijn geweest.
Maar om welk bedrag praten we nu? Loonbeslag mag maar tot beslagvrije voet, 80% zou wel extreem veel zijn dat zo'n beslag in de basis gros al in 1x kan afbetalen. (uitgaande dat het een zorgkosten nota is die nooit zo extreem hoog kan zijn).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 15:09 ]
Hier moet correspondentie van zijn.Voor het leggen van loonbeslag heeft de deurwaarder een vonnis, beschikking of dwangbevel nodig. De deurwaarder mag dus alleen beslag leggen met toestemming van de rechter of overheid. Vraag daarom altijd aan de deurwaarder of hij toestemming heeft.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Of je schrijft de e-mail uit naam van je ouders en laat hun op het knopje verzenden drukken (anders pleeg je valsheid in geschrifte) ofwel je laat je ouders een machtiging schrijven voor jou ("Hierbij machtig ik Pietje Puk voor alle verdere benodigde correspondentie inzake zaak 123456789, met inbegrip van eventuele verhoren en rechtzaken." ondertekend door jullie beide). Een telefoongesprek voeren op luidspeaker met je ouders erbij is ook een optie, waarbij jouw ouders laten weten dat ze er zijn en dat zij erachter staan.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:49:
[...]
Het begon met een bedrag van 111 euro die betaald is, dat is nu 700 euro geworden. Ik heb daar papieren van, het enige wat ik zelf mis is de nota van Famed die beide partijen mij niet willen verschaffen.
Deels zin, deels onzin. Als hij gemachtigd wordt heeft hij precies dezelfde rechten als zijn ouders inzake informatie opvragen. Tot die tijd inderdaad niets te zeggen/eisen/willen.Breezers schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:53:
Dit is niet zomaar een kortlopend verhaal geweest zonder correspondentie. Jij bent geen partij en hebt ook geen rechten hierin.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Polderviking op 23-09-2020 15:03 ]
Koenoe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:58:
Dat de TS hier geen rechten hierin zou hebben, doet er niet toe eigenlijk. Als hij de zaak wil "oplossen" dan zal een deurwaarder hier echt wel in mee willen werken.
@Verwijderd Je wil dus eigenlijk weten welk bedrag (door FAMED) uit handen is gegeven en welke kosten hierna gemaakt zijn? Administratie kosten ed. en het halen van een vonnis.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 15:10 ]
Jij wilt gaan schikken voor je ouders?Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:40:
Het gaat om een bedrag die ik zo kan betalen. Waar mij meer omgaat is de gang van zaken. Maar bedankt voor je input.
AVG, privacygegevens, aansprakelijkheden...natuurlijk krijgt een "derde" niet zomaar deze gegevens van een deurwaarder. Met een juridische machtiging namens zijn ouders zou hij nog wel een eind kunnen komen maar zonder niet.Koenoe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:58:
Dat de TS hier geen rechten hierin zou hebben, doet er niet toe eigenlijk. Als hij de zaak wil "oplossen" dan zal een deurwaarder hier echt wel in mee willen werken.
@Verwijderd Je wil dus eigenlijk weten welk bedrag (door FAMED) uit handen is gegeven en welke kosten hierna gemaakt zijn? Administratie kosten ed. en het halen van een vonnis.
Vast. Maar je slaat wel heel veel stappen over. Het is niet dat er 'ineens' een deurwaarder ingeschakeld is. Daartussen heeft minimaal een brief of 10 gezeten. Die benoem je allemaal niet, dat geeft dan een wat vertekend beeld.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:00:
In hoeverre kan het niet invullen van een dosiernummer (vergeten) een situatie als dit zo erg escaleren? foutje maakt iedereen namelijk.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Dat ja. Ook: deurwaarder, of incassobureau? Een incassobureau kan standaard vooral blaffen maar amper bijten. Voor meer is er een OK van een rechter nodig.Koenoe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:51:
Voor loonbeslag moet er eerst een vonnis gehaald worden.
[...]
Hier moet correspondentie van zijn.
Je mag gewoon opnemen voor bewijs, zolang je zelf deelnemers bent aan het gesprek. (Hint: ga niet zelf liegen, zoals beweren dat je je vader bentVerwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:40:
3. Willen ze niet doen, wel telefonisch bevestigd. Misschien opnemen maar hoe rechtsgeldig is zoiets.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik wil niet tot conclusies springen, maar er zijn gewoon echt veel mensen in staat om een aanmaning bij oud papier te mikken en er verder niet meer aan te denken tot het te laat is. *Vooral* mensen die moeite hebben dat soort taal te doorgronden ( veel mensen ). Dat lijkt mij niet ondenkbaar dus.F_J_K schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:10:
[...]
Het lijkt er op of een substantieel deel van het verhaal ontbreekt. Kan het zijn dat er wat stappen ontbreken in je verhaal? Zijn er nul herinneringen, rappels geweest?
[ Voor 20% gewijzigd door Basszje op 23-09-2020 15:13 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
[ Voor 23% gewijzigd door Koenoe op 23-09-2020 15:20 ]
Freeaqingme schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:09:
[...]
Vast. Maar je slaat wel heel veel stappen over. Het is niet dat er 'ineens' een deurwaarder ingeschakeld is. Daartussen heeft minimaal een brief of 10 gezeten. Die benoem je allemaal niet, dat geeft dan een wat vertekend beeld.
Is er een vonnis geweest van een rechter (staat in het exploot van de deurwaarder)? Dan kan je nog binnen 2 weken na het uitspreken van het vonnis bezwaar maken tegen die veroordeling als het bij verstek uitgesproken is.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Is het daar ook gebleven,of is het weer teruggestort onder het mom van "hier kunnen we niets mee"?Koenoe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:13:
Is het bedrag overgemaakt naar een algemene rekening van Famed (Zonder betalingskenmerk)? Voor zover ik het begrijp is dat het geval.
Verkeerde aanname dus dat de nota betaald is. Famed mag volgens hun eigen voorwaarden betaalde bedragen verrekenen met andere vorderingen. Eens met andere reacties dat de ouders gewoon op de aanmaningen van de onbetaalde rekening hadden moeten reageren. Nu er een uitspraak ligt van de rechter zal er toch linksom of rechtsom betaald moeten worden. Bespreek met de gerechtsdeurwaarder hoe je dit wilt doen als het loonbeslag niet uitkomt.Alleen nu blijkt dus dat aangezien mijn moeder de dossiernummer vergeten is in te voeren wat nooit gebeurd dit bedrag naar een blijkbaar andere nota gegaan is van mijn vader waardoor de nota van mijn moeder openbleef. Mijn moeder ging ervan uit betaald))
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Yucon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:23:
[...]
Is het daar ook gebleven,of is het weer teruggestort onder het mom van "hier kunnen we niets mee"?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 15:28 ]
Laat je ouders jou machtigen om namens hen informatie op te vragen.
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:15:
***members only***
TheGhostInc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:29:
@Verwijderd ik snap het probleem nog niet helemaal:En nu de vraag wat nu? Betalen, uithuilen en door met je leven?
- Rekening niet betaald
- Aanmaningen genegeerd
- Escalatie
De vordering is niet betwist er 'ontbreekt' een betaling, dus Famed 'mist' daadwerkelijk euro's?
Zolang je niet betaald gaan de kosten gewoon omhoog.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 15:33 ]
Nou, geen dus. Je hebt geen rechten en geen plichten want jij bent geen partij hierin. Dat zijn je ouders.
I have stability. The ability to stab.
Dat wanneer jij bewijs van betaling weet te bemachtigen je mogelijk die beslaglegging kan laten opschorten.
[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 23-09-2020 15:40 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Hattrick: Thorgal Eagles
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Daarom moet je bij betalingen aangeven waarvoor je betaald, anders zullen ze het ten alle tijden voor de laatste vordering aftrekken (en in dit geval omdat het van een andere rekening is afgekomen), waarom? omdat ze zo meer aan je kunnen verdienen. raar maar waar, maar wanneer het op schulden aan komt is er niet veel logisch meer aan. (het klopt dat het vooral automatisch gebeurd, maar met kant tekening erbij dat organisaties er nadrukkelijk over nadenken hoe een horde neer te zetten voor de consument, ze verdienen aan die laksigheid)Lumics schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:36:
EDIT: @Vorkie Niet goed gelezen. Tips minder relevant.
Raar dat FAMED niet standaard op de oudste vordering afboekt om dit soort incasso trajecten te voorkomen.
Feitelijk is wel dat de rekening nu een jaar onbetaald is. Hebben jullie geen betalingsherinneringen ontvangen?
[ Voor 12% gewijzigd door T-Forever op 23-09-2020 20:48 ]
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Niet helemaal... betalingen bij grote bedrijven worden vaak geautomatiseerd ingelezen of toegewezen op basis van betalingskenmerk of omschrijving waardoor er een 1:1 boeking plaats kan vinden.T-Forever schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:01:
[...]
Daarom moet je bij betalingen aangeven waarvoor je betaald, anders zullen ze het ten alle tijden voor de laatste vordering aftrekken, waarom? omdat ze zo meer aan je kunnen verdienen. raar maar waar, maar wanneer het op schulden aan komt is er niet veel logisch meer aan.
een rekening van 2000 euro in termijnen, lukt een termijn niet door wat voor reden ook, dan de hele mak in een keer.![]()
5k schuld en ze komen met een betaalplan per maand aanzetten hoger dan je maandloon![]()
Jah ik heb fouten gemaakt in het verleden
How are you doing?
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
bregweb schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:14:
Waarom blijf je alle vragen over de tussenliggende correspondentie negeren?
Misverstanden kunnen altijd en Famed is ook geen oplichtersbende. Die geven keurig aan dat er een bedrag openstaat en of je wilt betalen. 10 personen in dit topic vragen om die brieven, maar jij weigert ook 10 keer om info te geven.
kastr0 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:54:
De vraag is niet hoe hij dit kan oplossen of wat er nou fout is gegaan. Hij wil enkel weten wat zijn rechten zijn om zijn ouders te kunnen helpen / informatie bij de betreffende instanties te krijgen. Dit is al uitgelegd door mensen en begrijpt hij. Case closed.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2020 09:32 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Helixes op 24-09-2020 09:30 ]
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Het complete beeld is totaal niet relevant voor de vraag die TS heeft.sjaakwortel schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:28:
[...]
Omdat er al meerdere malen is aangegeven dat er tussen een aanmaning krijgen en loonbeslag een hele rechtsgang zit, en daar word niet op ingegaan. Voor het complete beeld is het van belang dat daar ook geen rare dingen zijn gebeurt.
Nee, dan had inderdaad aangegeven kunnen worden dat TS zonder machtiging hier geen rechten en plichten voor heeft en kon het weer dichtkastr0 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:29:
[...]
Het complete beeld is totaal niet relevant voor de vraag die TS heeft.
Foutje? Er is hier een jaar lang over gecorrespondeerd en geprocedeerd(!). Vervolgens kom je met een heel onschuldige vraag waardoor het _lijkt_ alsof je aan het begin van een incassotraject zou kunnen zitten, terwijl je ondertussen helemaal aan 't einde zit.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:23:
[...]
Foutje kan gebeuren, niet gelijk conclusies trekken.
En hij heeft ook in de eerste twee reacties meteen hetzelfde antwoord gekregen als wat hij van Famed gekregen heeft. Daarop reageert hij niet met "okay, bedankt" maar met een onzinverhaal dat de administratie al 25 jaar goed gaat. Dan kun je nogal verwachten dat men daarop reageert met dat er nogal een gat zit tussen "al 25 jaar goed" en maanden aan correspondentie negeren.kastr0 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:29:
Het complete beeld is totaal niet relevant voor de vraag die TS heeft.
https://niels.nu
Ik probeer dus nu dat nota nummer te achterhalen zodat ik ook echt kan controlleren of het betaald is of niet online, ook voor mijn eigen onderzoek.
Dat notanummer en alle andere info staan in die tussenliggende brieven. Ik vergeet ook wel eens wat en dan staat er in de aanmaning keurig vermeld welke nota nog openstaat en welk bedrag. Kun je zelf beginnen met conclusies trekken ipv mij iets e verwijten.Sorry maar waar weiger ik brieven te geven? mijn doel was om mijn rechten en plichten te weten. Die heb ik heb al gekregen zoals al aantal keren vermeld. Zoals ik ook eerder heb aangegeven, ik geef Famed niet de schuld en dan heb ik nooit gedaan. Foutje kan gebeuren, niet gelijk conclusies trekken.
Hattrick: Thorgal Eagles
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq