Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb altijd een high end laptop gehad, maar deze is overbodig geworden doordat ik nu een laptop vanuit mijn werkgever heb gekregen.
Ik wil in plaats hiervan een desktop PC samenstellen om de volgende zaken mee te doen:
Met de verkoop van mijn laptop komt een budget van 1250 euro vrij. Ik zou het geen ramp vinden hier onder te blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb twee Dell U2414H monitoren welke ik in daisychain wil kunnen aansluiten. Verder heb ik een bluetooth muis en toetsenbord die ik graag wil blijven gebruiken, en verbinden met een wifi netwerk zou ik ook op prijs stellen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 1TB opslag (SSD?) en genoeg grafische en processorkracht om enigszins toekomstbestending te zijn voor VR gaming
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil geen RGB kerstboom, het liefst een zo onopvallend mogelijk systeem zowel qua looks als geluid.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik neem voor CPU, moederbord en grafische kaart de best buy guide als uitgangspunt:
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2020
Ik heb een be quiet case toegevoegd, waarin standaard twee ventilatoren zitten. Verdere ventilatoren lijken me niet noodzakelijk. Verder wil ik gebruik maken van de boxed koeler.
Mijn voornaamste vragen:
Ik heb altijd een high end laptop gehad, maar deze is overbodig geworden doordat ik nu een laptop vanuit mijn werkgever heb gekregen.
Ik wil in plaats hiervan een desktop PC samenstellen om de volgende zaken mee te doen:
- VR gaming via Oculus Link (Half Life Alyx)
- Gaming op de PC (niet super high end)
- Huis tuin en keuken gebruik
Met de verkoop van mijn laptop komt een budget van 1250 euro vrij. Ik zou het geen ramp vinden hier onder te blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb twee Dell U2414H monitoren welke ik in daisychain wil kunnen aansluiten. Verder heb ik een bluetooth muis en toetsenbord die ik graag wil blijven gebruiken, en verbinden met een wifi netwerk zou ik ook op prijs stellen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 1TB opslag (SSD?) en genoeg grafische en processorkracht om enigszins toekomstbestending te zijn voor VR gaming
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil geen RGB kerstboom, het liefst een zo onopvallend mogelijk systeem zowel qua looks als geluid.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik neem voor CPU, moederbord en grafische kaart de best buy guide als uitgangspunt:
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2020
Ik heb een be quiet case toegevoegd, waarin standaard twee ventilatoren zitten. Verdere ventilatoren lijken me niet noodzakelijk. Verder wil ik gebruik maken van de boxed koeler.
Mijn voornaamste vragen:
- volgende maand komen de nieuwe 3070 kaarten uit. Is het de moeite waard om daar op te wachten, of is de Radeon uit deze lijst nog steeds een verstandige keus.
- volgende maand wordt ryzen 4000 aangekondigd, is dit het afwachten waard?
- is het te verwachten dat mijn nu gekozen cpu en videokaart significant in prijs gaan zakken op het moment dat bovenstaande aankondigingen worden gedaan?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi | € 170,05 | € 170,05 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | € 446,- | € 446,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 72,09 | € 72,09 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 100,- | € 100,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 97,41 | € 97,41 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.127,45 | ||
[ Voor 51% gewijzigd door nowherebound123 op 23-09-2020 19:26 . Reden: Verdere specificering ]