Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

Alle e-bikes met optie zonder verplichte trapondersteuning?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.050 views

Vraag

• dvdk126
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik ben serieus op zoek naar een specifieke e-bike, mijn budget ligt op maximaal € 4000.
Via via kwam ik de Super73 S2 tegen (https://eu.super73.com/nl...s2?variant=31715695788085)

Voor deze e-bike heb je uiteraard geen rijbewijs nodig en mag je gewoon op de fietspaden, omdat het een verplichte trapondersteuning heeft en hij maximaal 25 km/h gaat.
Echter, zoals je in de specificaties kunt lezen, kun je via de app een modus instellen waardoor je zonder trapondersteuning (dus alleen middels de gashendel) 50 km/h kunt gaan, natuurlijk mag dit niet op de openbare weg maar zodra je deze modus alleen op ''privé terrein'' ( ;) ) gebruikt mag het wel.

Nu heb ik veel gezocht naar andere e-bikes die deze optie hebben maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien, wie weet nog meer modellen die dit kunnen? 25 km/h ben ik al tevreden mee, mits het nog steeds zonder ''pedal assist'' werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door dvdk126 op 23-09-2020 14:04 ]

Alle reacties

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 19:09
dvdk126 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:03:
25 km/h ben ik al tevreden mee, mits het nog steeds zonder ''pedal assist'' werkt.
Dan is die niet meer legaal op de openbare weg. Zo moet je het zelf ook goed controleren met lokale overheden schrijven ze zelf:
De motor van al onze nieuwe 2020-modellen is straatlegale elektrische trapondersteuningscycli (EPAC 250W beperkt). Je kunt de Off-Road Kit ook kopen met de gashendel voor privé gebruik en 1200 watt piekvermogen vrijgeven. Controleer uw lokale regelgeving voor meer informatie.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
Zo'n ding bestaat wel hoor :) , heeft alleen een andere zoekterm.

• dvdk126
Ja, maar daar heb je dus een rijbewijs voor nodig..

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-11 16:36

Comgenie

Soms heb je dat

Kan je dan niet beter zoeken naar een elektrische scooter? Je hebt er wel een rijbewijs voor nodig (AM) maar verder verschilt het niet veel met wat je zoekt :)

No animals were harmed in the making of this comment.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:58

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Misschien moet je zoeken naar een elektrische scooter, met een blauw plaatje. Doet precies wat je wil

Vat het niet als zeiken op, maar ik heb een ebike (speed pedelec). Doe me nou in godsnaam een plezier, en ga, als je harder gaat dan 25km/u, gewoon met een goedgekeurde helm de weg op op, en met een rijbewijs. 45km/uur is echt hard op een fietspad, vergis je er niet in. We hebben niet voor niets regelgeving om dit in goede banen te leiden, probeer er nou niet creatief omheen te werken.

Realiseer je ook goed, dat als jij een ongeluk maakt op de openbare weg, met 50km/u je verzekering het niet vergoed.... Mag je je hele leven betalen omdat je iemand invalide gereden hebt......

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• 99ruud99
@dvdk126 en een scootmobiel? die mogen 30... of is dat te langzaam?

• dvdk126
LordSinclair schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:08:
[...]

Dan is die niet meer legaal op de openbare weg. Zo moet je het zelf ook goed controleren met lokale overheden schrijven ze zelf:

[...]
Dat klopt, echter kun je middels de app de modus weer terugzetten naar 25 km/h en verplichte trapondersteuning, dan is het legaal.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 19:09
dvdk126 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:12:
[...]

Dat klopt, echter kun je middels de app de modus weer terugzetten naar 25 km/h en verplichte trapondersteuning, dan is het legaal.
Maar jij wil de weg op zonder trapondersteuning en dat is niet legaal. Tenzij het een elektrische snorfiets of scooter is met bijhorend rijbewijs en kenteken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• 99ruud99
@dvdk126 dat is het dus niet... dat er een switch in zit is net als met een schakelaar een opgevoerde scooter hebben.... die werden (ten minste toen ik nog op middelbare zat) standaard ingenomen.

• Heftytastic
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 14:05
Ik heb zelf de Eggrider gekocht een tijdje terug nadat ik mijn RadPowerBikes Radrunner had gekocht.

Met de Eggrider kan je voor vrij veel e-bikes zelf instellen wat de controller voor motor moet doen (voltage, amperage, wielgrote, max snelheid). Je kan daarnaast switchen tussen 2 profielen zodat legaal en illegaal kan rijden.
https://eggrider.com/

Mijn RadRunner bijvoorbeeld gaat 30km met enkel het gebruik van de gashendel. Maar over het algemeen fiets ik gewoon, als ik alleen gas had willen geven dan had ik wel een scooter gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Heftytastic op 23-09-2020 14:23 ]

• dvdk126
99ruud99 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:13:
@dvdk126 dat is het dus niet... dat er een switch in zit is net als met een schakelaar een opgevoerde scooter hebben.... die werden (ten minste toen ik nog op middelbare zat) standaard ingenomen.
Dat kan ik begrijpen met een fysieke schakelaar, maar de gemiddelde oom agent kan niet zien dat jij dat met een app schakelt. laten we daarnaast (om de discussie nog op rails te houden) er van uit blijven gaan dat ik dit alleen op privéterrein ga gebruiken.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:54
dvdk126 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:17:
[...]

Dat kan ik begrijpen met een fysieke schakelaar, maar de gemiddelde oom agent kan niet zien dat jij dat met een app schakelt. laten we daarnaast (om de discussie nog op rails te houden) er van uit blijven gaan dat ik dit alleen op privéterrein ga gebruiken.
Maar oom agent ziet heus wel dat jij 25 of 50km/u gaat zonder te trappen

• Heftytastic
Sparhawk schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:11:
Misschien moet je zoeken naar een elektrische scooter, met een blauw plaatje. Doet precies wat je wil

Vat het niet als zeiken op, maar ik heb een ebike (speed pedelec). Doe me nou in godsnaam een plezier, en ga, als je harder gaat dan 25km/u, gewoon met een goedgekeurde helm de weg op op, en met een rijbewijs. 45km/uur is echt hard op een fietspad, vergis je er niet in. We hebben niet voor niets regelgeving om dit in goede banen te leiden, probeer er nou niet creatief omheen te werken.

Realiseer je ook goed, dat als jij een ongeluk maakt op de openbare weg, met 50km/u je verzekering het niet vergoed.... Mag je je hele leven betalen omdat je iemand invalide gereden hebt......
Dit is 100% het geval. De remmen op stadnaard ebikes (maar vooral voor ebikes zoals de Super73) zijn echt niet geschikt om snel af te remmen. Speed pedelecs zijn echt een stuk robuuster en getest.

Dat het in Amerika wel kan heeft meer te maken met het feit dat het gros van de mensen daar niet rijdt op fietspaden zoals je die hier in Nederland hebt. Daarnaast draag daar ook vrijwel iedereen een helm.

• 99ruud99
Het gaat er juist om, dat dit dus nog steeds niet toegestaan is.
Dat ze niet weten dat het gebeurd wilt niet zeggen dat het mag.

Een bejaard vrouwtje elke week 10 euro afhandig maken, zonder dat ze het merkt is ook niet toegestaan. Toch weet oom agent niet dat jij het bent, die keurige jongen die elke week boodschappen doet. En door haar alzheimer denkt ze dat het haar eigen fout is.

Dat gezegd hebbende...
mijn opa vond het irritant dat de ondersteuning wegviel als hij heuvelaf reed. Hij heeft toen de begrenzer eruit gesloopt. Dat is natuurlijk HEEEEEEL iets anders. Het mag niet... foei...

• Heftytastic
dvdk126 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:17:
[...]

De Super73 is verder ook niet echt het meest onopvallende soort ebike wat je kan nemen voor wat je wilt doen. Je kan verder moeilijk nadat je aangehouden bent snel je telefoon pakken en in je app de modus aanpassen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Modbreak:Zaken om je fiets illegaal te maken tenzij een controle doet heel erg denken aan het oude brommers opvoeren. Dat gaan we hier niet faciliteren, vandaar een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.