Omdat ik boven mijn vorige computer een lekkende waterkoker heb gezet, ben ik op zoek naar een nieuwe build!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil leuk kunnen gamen; denk aan GTA V (max settings op 60fps).
Tevens de computer gebruiken voor werk, zoals AutoDesk Inventor 2020, waarbij ik af en toe moet renderen. Daarnaast de standaard dingen; browsen, tekstverwerking etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een bedrag van €900,- tot €1000,- voor de PC in mijn hoofd.
Randapparatuur is reeds aanwezig (60Hz monitor). Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helaas ben ik bang dat veel apparatuur het loodje heeft gelegd. Volgens mij doen mijn fans het nog wel.. Maar laat het maar een compleet nieuwe build worden. Randapparatuur heb ik nog wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede grafische kaart, goede processor voor het gamen. Tegenwoordig zijn SSD's ook zeer goedkoop, dus die doen we er ook bij. Lekker snel. Mijn vriendin kan soms ongeduldig zijn
. Ik heb 6 jaar geleden een PC gebouwd, toen was alles veel duurder dan nu
.
Oh ja, ik wil een stille, hele stille build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Zelf heb ik de volgende build in elkaar gezet. Maar hij is nog wat prijzig.. Dus als er goedkopere alternatieven zijn, hoor ik het graag!
Deze tabel word 'live' geüpdate op basis van jullie adviezen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, stil, en stiller. Zonder dat het ten koste gaat van prestatie.
Geen RGB gekkigheid.
Ga je overklokken?
Als het mogelijk is, ga ik overklokken. Maar het is niet perse mijn insteek. Ik heb het met mijn oude PC wel gedaan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk 2 dingen;
1. Is de voorgestelde build überhaupt te maken?
2. Zijn er componenten die ik moet vervangen/goedkopere en even goede alternatieven. Lekker bang for the buck. Zonder dat ik GTA V op max settings moet compenseren
.
Alvast heel erg bedankt.
Ik geef graag toelichting als er onduidelijkheden zijn.
Het is een behoorlijke tijd geleden dat ik mij verdiept heb in PC-building (ongeveer 6 jaar..), dus ik zal flink achterlopen. Excuses hiervoor.
Ik zie uit naar jullie reacties!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil leuk kunnen gamen; denk aan GTA V (max settings op 60fps).
Tevens de computer gebruiken voor werk, zoals AutoDesk Inventor 2020, waarbij ik af en toe moet renderen. Daarnaast de standaard dingen; browsen, tekstverwerking etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een bedrag van €900,- tot €1000,- voor de PC in mijn hoofd.
Randapparatuur is reeds aanwezig (60Hz monitor). Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helaas ben ik bang dat veel apparatuur het loodje heeft gelegd. Volgens mij doen mijn fans het nog wel.. Maar laat het maar een compleet nieuwe build worden. Randapparatuur heb ik nog wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede grafische kaart, goede processor voor het gamen. Tegenwoordig zijn SSD's ook zeer goedkoop, dus die doen we er ook bij. Lekker snel. Mijn vriendin kan soms ongeduldig zijn
Oh ja, ik wil een stille, hele stille build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Zelf heb ik de volgende build in elkaar gezet. Maar hij is nog wat prijzig.. Dus als er goedkopere alternatieven zijn, hoor ik het graag!
Deze tabel word 'live' geüpdate op basis van jullie adviezen
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M Aorus Pro | € 108,90 | € 108,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 228,90 | € 228,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 60,90 | € 60,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 98,35 | € 98,35 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 97,41 | € 97,41 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 885,86 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, stil, en stiller. Zonder dat het ten koste gaat van prestatie.
Geen RGB gekkigheid.
Ga je overklokken?
Als het mogelijk is, ga ik overklokken. Maar het is niet perse mijn insteek. Ik heb het met mijn oude PC wel gedaan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk 2 dingen;
1. Is de voorgestelde build überhaupt te maken?
2. Zijn er componenten die ik moet vervangen/goedkopere en even goede alternatieven. Lekker bang for the buck. Zonder dat ik GTA V op max settings moet compenseren
Alvast heel erg bedankt.
Ik geef graag toelichting als er onduidelijkheden zijn.
Het is een behoorlijke tijd geleden dat ik mij verdiept heb in PC-building (ongeveer 6 jaar..), dus ik zal flink achterlopen. Excuses hiervoor.
Ik zie uit naar jullie reacties!
[ Voor 32% gewijzigd door Wouter123103 op 23-09-2020 15:50 ]