Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

verwijderde afbeeldingen in quotes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:22
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:13 ]

Beste antwoord (via Deleon78 op 23-09-2020 13:51)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:06

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hij gaat nog steeds door de thumbnail proxy heen zodat we hem niet te groot laten worden (max 3 mb) en er wat dingen gestript worden (icc, exif etc).

Daarnaast worden die plaatjes op een aantal plekken gecached, waarbij de kortste cache 1 dag is, en de langste 10 dagen. Ik zal eens een ticket maken om te zien of we dat beter op kunnen lossen. Deze oplossing gebruikten we eerder alleen voor redactionele plaatjes, en daar was het verwijderen na xx-dagen geen groot probleem, maar ik snap dat het lastiger is met privacy gevoeligere foto's van gebruikers :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Alle reacties

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het probleem is dat het originele plaatje wel weg is, maar dat de afgeleiden ervan (thumbnails etc) niet verwijderd worden.

Deze worden 10 dagen (864000 seconden) bewaard als ze zijn aangemaakt (en dat on the fly aanmaken zonder cache is niet handig, in de ergste gevallen zit je dan een paar seconden op elke image te wachten).

We hebben er nog geen goede oplossing voor, anders dan 'op een gegeven moment stopt het wel met werken'

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Deleon78
.

[ Voor 110% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:13 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hij gaat nog steeds door de thumbnail proxy heen zodat we hem niet te groot laten worden (max 3 mb) en er wat dingen gestript worden (icc, exif etc).

Daarnaast worden die plaatjes op een aantal plekken gecached, waarbij de kortste cache 1 dag is, en de langste 10 dagen. Ik zal eens een ticket maken om te zien of we dat beter op kunnen lossen. Deze oplossing gebruikten we eerder alleen voor redactionele plaatjes, en daar was het verwijderen na xx-dagen geen groot probleem, maar ik snap dat het lastiger is met privacy gevoeligere foto's van gebruikers :)

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:12 ]