TV scherm reparatie - zekerheidspakket van Coolblue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-12-2024
Wie o wie heeft er ervaringen met het zekerheidspakket van Coolblue i.c.m. een aangeschafte tv bij ze?

Situatie is dat mijn zoontje van 21 maanden een fikse kras heeft veroorzaakt op onze 3 maanden oude tv doordat hij hem aanstootte met een gordijnrails.

De afgesloten verzekering dekt val en stootschade.

Coolblue heeft reparateur ingeschakeld. Daarvoor moest ik zelf 40 euro onderzoekkosten betalen om een offerte te krijgen.

Raar, maar vooruit, bedrag valt mee en verreken hem wel met eigen risico.

Offerte is 675 euro. Coolblue wil dat ik dit voorschiet en dan bij hen declareer. Waar ik bang voor ben is dat de declaratie wordt afgewezen of dat ik weken op mijn geld zit te wachten.

Ik vind dit ook geen nornale gang van zaken; ik ben juist verzekerd om plots hoge uitgaven te vermijden. Net verhuisd, alle electronica vervangen ivm eerdere bliksemschade....ik zit er niet om te springen 675 voor te schieten.

Iemand ervaring met deze verzekering? Is het onredelijk om te vragen dat Coolblue het gewoon met de reparateur afhandeld?

Beste antwoord (via Yorinn op 13-07-2022 19:29)

• ArnoldSmiley
sjefwillems schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:08:
geen update meer...? jammer heb zelf net een zekerheid pakket aangevraagd voor de nieuwe tv,was benieuwd naar de afloop.
Uiteindelijk contact opgenomen met de partij die CB in de arm.neemt voor deze verzekering. Ik vertikte het gewoon om 675 voor te financieren. Hoop gezanik en gedoe; uiteindelijk 675 netjes vooraf uitbetaald gekregen.

Alle reacties

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:23
Valt dit niet onder je eigen inboedelverzekering? Je kan eens kijken of het niet voordeliger is om het zo te regelen.
Ken het zekerheidspakket van CB niet, maar doorgaans zijn dat niet de meest klantvriendelijke dingen en juist cash cows voor de verkopers.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:45

FeaR

In GoT we trust

Het mag dan over een TV gaan maar dit lijkt me meer op zijn plek in Shopping Forum: TB > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:28
Reparatiekosten omvatten de kosten van vervangende onderdelen
arbeidskosten van de reparateur, indien nodig, en/of werkelijk
gemaakte kosten. De reparatie zal door Coolblue worden
uitgevoerd of door een reparatiedienst die namens u door Coolblue
is aangewezen. De kosten voor reparatie zullen rechtstreeks aan
Coolblue of de aangewezen reparatiedienst worden betaald, na
aftrek van het toepasselijke eigen risico.
Wijs ze even op hun eigen polisvoorwaarden...

Ligt 't aan mij, of begint "alles voor een glimlach" steeds meer een holle kreet te worden?

[ Voor 7% gewijzigd door PROnline op 23-09-2020 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
PROnline schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:35:
[...]

Wijs ze even op hun eigen polisvoorwaarden...

Ligt 't aan mij, of begint "alles voor een glimlach" steeds meer een holle kreet te worden?
Hele goeie dit, dank je wel. Net weer een mail gestuurd. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Cool Blue geeft aan dat dit vanuit de verzekerawr woret aangegeven. Die betalen aan Cool Blue of aan de reparateur.

Ik zit echt heel erg in dubio. 675 voorschieten en het risico lopen het niet terug te krijgen of de kras voor lief nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:42
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:30:
Ik zit echt heel erg in dubio. 675 voorschieten en het risico lopen het niet terug te krijgen of de kras voor lief nemen...
Nou ja, ik weet natuurlijk niet hoe erg zichtbaar de kras is. Maar de kras voor lief nemen, zou bij mij nooit een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:30:
Cool Blue geeft aan dat dit vanuit de verzekerawr woret aangegeven. Die betalen aan Cool Blue of aan de reparateur.

Ik zou toch ook eerst wel willen weten of het vergoed wordt voordat ik het laat repareren. Lijkt me dat je dat toch wel van ze kan vragen? Ze weten waar het om gaat én ze hebben een offerte. Hiemee kunnen ze prima vooraf bepalen of het vergoed wordt. Er wordt in de polis volgens mij ook helemaal niet over voorschieten gesproken.

Als ze hun best doen om het af te wijzen, zullen ze wellicht dit punt in de polis aanhalen:
-Schade die geen gevolgen heeft voor de goede werking
van de verzekerde apparatuur. Hierbij gaat het voornamelijk
om deuken, krassen en beschadiging van de afwerking.

De tv werkt nog prima, ondanks de kras, al zou ik zeggen dat het ten koste gaat van het kijkgenot. Ik ben benieuwd hoe anderen hier daar tegenaan kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 25-09-2020 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Dit soort schades vallen normaal gesproken ook onder de aansprakelijkheidsinboedelverzekering. Je zou ook daar nog kunnen informeren. Misschien zijn de voorwaarden wel beter (bijv. geen eigen risico).

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 25-09-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:39

SeatRider

Hips don't lie

Jimster schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:22:
Dit soort schades vallen normaal gesproken ook onder de aansprakelijkheidsverzekering. Je zou ook daar nog kunnen informeren. Misschien zijn de voorwaarden wel beter (bijv. geen eigen risico).
Zeker niet onder een aansprakelijkheidsverzekering. Misschien je inboedelverzekering?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ArnoldSmiley schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:13:
Wie o wie heeft er ervaringen met het zekerheidspakket van Coolblue i.c.m. een aangeschafte tv bij ze?

Situatie is dat mijn zoontje van 21 maanden een fikse kras heeft veroorzaakt op onze 3 maanden oude tv doordat hij hem aanstootte met een gordijnrails.

Coolblue heeft reparateur ingeschakeld. Daarvoor moest ik zelf 40 euro onderzoekkosten betalen om een offerte te krijgen.

Raar, maar vooruit, bedrag valt mee en verreken hem wel met eigen risico.

Offerte is 675 euro. Coolblue wil dat ik dit voorschiet en dan bij hen declareer. Waar ik bang voor ben is dat de declaratie wordt afgewezen of dat ik weken op mijn geld zit te wachten.

Ik vind dit ook geen nornale gang van zaken; ik ben juist verzekerd om plots hoge uitgaven te vermijden. Net verhuisd, alle electronica vervangen ivm eerdere bliksemschade....ik zit er niet om te springen 675 voor te schieten.

Iemand ervaring met deze verzekering? Is het onredelijk om te vragen dat Coolblue het gewoon met de reparateur afhandeld?
toon volledige bericht
Heb je geen woonverzekering ?
Jammer dat je een extra verzekering gaat afsluiten, wat niet veel extra waarde heeft op je normale verzekering(en)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:06
Het is nog maar de vraag of het vergoed gaat worden. In de voorwaarden staat dit:
5 - Wat is niet verzekerd?
De verzekering dekt geen:
• Schade die geen gevolgen heeft voor de goede werking
van de verzekerde apparatuur. Hierbij gaat het voornamelijk
om deuken, krassen en beschadiging van de afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 02:15
Thom2289 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:55:
Het is nog maar de vraag of het vergoed gaat worden. In de voorwaarden staat dit:

[...]
Voor €675 zal het wel om een kras op de monitor en niet de omlijsting. En dat deel lijkt me wel gedekt.

@ts: toevallig met CC betaald? Want dan heb je daar ook garantie meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 08:33
ArnoldSmiley schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:13:

...van de tv zelf, waarschijnlijk? Als er een peuter bovenop je tv valt en tv blijft staan, is het geen valschade. Als een kleuter je tv omver trekt wel. Welke uitleg staat er in je polis?

[ Voor 41% gewijzigd door Gluten Parody op 28-09-2020 00:30 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
  • Laatst online: 23-04 22:37
geen update meer...? jammer heb zelf net een zekerheid pakket aangevraagd voor de nieuwe tv,was benieuwd naar de afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:12
Misschien moet je hem dan ook even taggen zodat de kans groter is dat hij het leest dus bij deze @ArnoldSmiley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11

Yucon

*broem*

Waarom doet je autocorrect dit? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:12
Yucon schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:13:
[...]

Waarom doet je autocorrect dit? :$
Geen flauw idee😆🤷

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Uiteindelijk contact opgenomen met de partij die CB in de arm.neemt voor deze verzekering. Ik vertikte het gewoon om 675 voor te financieren. Hoop gezanik en gedoe; uiteindelijk 675 netjes vooraf uitbetaald gekregen.
Pagina: 1