Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke laptop tot 1800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Don_Martinez
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-05 12:45
Ik ben aan een nieuwe zakelijke laptop toe. Ik werk als softwaretester en gebruik mijn laptop veel en intensief:

Wat ga ik ermee doen doen?
Virtuele machines en simulators/emulators draaien, vaak meerdere tegelijk (docker, k8s, virtualbox, android studio, enz.)
Tientallen browsertabs open hebben staan in verschillende browsers
Grote json en xml bestanden doorzoeken
IntelliJ en visual studio draaien
servers draaien
communicatie via slack/teams
meestal meerdere van deze dingen tegelijk

Wat is je budget?
Maximaal 1800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar ik werk zelden op de accu

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren, maar liefst een stevig zakelijk model. Geen overdreven opvallend game ding.

Overige wensen
Ik wil graag een recente i7 processor, waardoor ik uit kom op bv een 10750 of 10850. (mocht iemand zwaar wegende redenen hebben om iets anders te kiezen dan sta ik hiervoor open)

Qua geheugen dacht ik aan minimaal 16gb, maar ik twijfel of 32gb niet beter is (stuk of 40 chrome tabs open hebben staan is eerder regel dan uitzondering). icm wat docker machines, slack en wat data bestanden vreet veel.

SSD is een must, minimaal 500gb ivm vele vm images die ik erop heb staan.

Lichtgevend toetsenbord zou mooi zijn

Ik ben windows 10 pro gewend, maar weet niet zo goed wat ik zou missen als ik voor windows 10 home zou gaan. Heeft iemand hier ideeen over?

Ik ben zelf al aan het zoeken geweest en kom tot de conclusie dat ik met mijn budget 32gb wel kan vergeten. een 16 gb machine upgraden is misschien wel een optie. Ik kom bijvoorbeeld deze tegen:

pricewatch: Dell Precision 3551 (1CYCT)

Lijkt een heel eind in de richting te komen, alleen weet ik niet zo goed hoe het tegenwoordig bij dell zit met geheugen upgraden. Ik ken nog wel spookverhalen van vroeger dat hier alleen dell onderdelen in konden. Is dat nog steeds zo? (was dat uberhaubt waar?)
En als ik dan zou kunnen upgraden dan vind ik nergens terug of hier 2x8 of 1x 16gb in zit. 1x 16 zou mooi zijn, dat scheelt in upgrade kosten.

Heeft iemand nog tips voor andere machines die ik in mijn keuze mee zou moeten nemen, of andere specificaties waar ik naar zou moeten kjken?

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via Don_Martinez op 30-09-2020 21:34)

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:56
@Don_Martinez Ik doe precies hetzelfde als jij met mijn laptop. Ik ben ook een software ontwikkelaar in voornamelijk Visual Studio(code) en Angular. Met veel sql server werk erbij en gebruik veel vmware.

Ik heb de T14 gekocht een aantal maanden geleden met de ryzen 7Pro. Een heerlijke machine die precies doet wat ik wil. Neem wel 32GB intern (lijkt me logisch met al die taken) en het 14inch MAT scherm.

Super goed toetsenbord en trackpad . Ik gebruik op locatie eigenlijk wel vaak een bluetooth muisje.

De T14 heeft standaard Windows 10 PRO en 3 jaar on-site garantie dus ook daar voldoet het goed aan je eisen.

[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 26-09-2020 08:07 ]

MuziekLiefhebbert

Alle reacties

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11 16:52
Die Dell lijkt vrij prima. De Precision-serie is wel gericht op 3D-ontwerp en andere grafisch intensieve toepassingen. De Precision 35xx is een workstation-versie van de Latitude 55xx. Je kunt dus ook gewoon naar de Latitude. In dit geval zou dat denk ik de Latitude 5511 zijn?

https://www.dell.com/nl-n...11-laptop/n005l551115emea

Voor zover ik weet hebben Dell laptops gewoon normale RAM-sleuven, bijna altijd 2 stuks (zelfs op de 12" modellen). Ze verkondigen zelf graag dat je Dell geheugen moet gebruiken maar al het DDR4 werkt gewoon.

• Don_Martinez
Dank voor je antwoord.

Ik was die Lattitude nog niet tegen gekomen op internet. Lijkt erop dat deze nog niet leverbaar is (ik kom alleen een link tegen voor amazon, die zeggen dat deze per november te leveren is, en op de website van dell vind ik niet goed terug of deze beschikbaar is).

Ik heb hem voor die tijd echt nodig, dus ik denk dan dat de Precision een prima keus is. Is niet duurder dan de Lattitude, en doet er niet voor onder, voor zover ik kan zien.

Ik zie wel in jouw linkje dat bijna al die Lattitude/Precision machines 1x16gb hebben, wat gunstig lijkt voor upgraden.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:41

Plainside

I browse when I'm at work

Don_Martinez schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:00:
Dank voor je antwoord.

Ik was die Lattitude nog niet tegen gekomen op internet. Lijkt erop dat deze nog niet leverbaar is (ik kom alleen een link tegen voor amazon, die zeggen dat deze per november te leveren is, en op de website van dell vind ik niet goed terug of deze beschikbaar is).

Ik heb hem voor die tijd echt nodig, dus ik denk dan dat de Precision een prima keus is. Is niet duurder dan de Lattitude, en doet er niet voor onder, voor zover ik kan zien.

Ik zie wel in jouw linkje dat bijna al die Lattitude/Precision machines 1x16gb hebben, wat gunstig lijkt voor upgraden.
Volgens mij kan je via de link van @hjkv ook bestellen direct bij Dell zelf. Van wat ik mij herinner kan je dan ook support pakketen krijgen voor als er bijv. een glas water overheen gaat kan de laptop met redelijke snelheid worden vervangen (zelf nooit gedaan! Vermeen dit ooit gehoord te hebben).

• Don_Martinez
Ja, dat klopt idd. Die machine is alleen een paar euro duurder dan de machine die ik noemde, en ik zie eigenlijk geen relevante verschillen. Daarbij zie ik bij Dell niet terug of deze machine op voorraad is, en gezien het feit dat ik hem op internet verder nergens tegen kom twijfel ik of deze al leverbaar is.

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:55
Wij gebruiken op kantoor al tijden HP Elitebook's, vanaf de 840G2 en nu 840G6.
De G5 was wat minder(daar heb ik er een aantal van gehad met een defect moederboard) maar verder bevallen ze uitstekend.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11 16:52
Je zou ook nog kunnen kijken naar de nieuwe ThinkPad T14 met Ryzen 7 CPU. Die is geloof ik nog sneller dan de genoemde i7's.

• Don_Martinez
Bouke-p schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:31:
Wij gebruiken op kantoor al tijden HP Elitebook's, vanaf de 840G2 en nu 840G6.
De G5 was wat minder(daar heb ik er een aantal van gehad met een defect moederboard) maar verder bevallen ze uitstekend.
Ik ben wat bouwkwaliteit ook prima te spreken over HP. In de huidige lineup zat alleen niet echt iets naar mijn wens bij. Als ik kijk naar een ryzen systeem, zoals @hjkv zegt, dan staan er wel leuke machines tussen. Een machine met een 4750Uis qua prijs erg interessant. 32gb ram en 1000gb ssd zijn niet te vinden, maar als ik voor 8gb en 265gb kies dan drukt dat de prijs zodat ik budget over houd voor een upgrade.

Wie kan me iets vertellen over het verschil in snelheid tussen die ryzen 7 4750U en de i7 10850 mbt mijn gebruik? Op internet kom ik veel van die automatisch gegenereerde vergelijkingen tegen, daar wordt ik niet veel wijzer van

• Don_Martinez
Als ik het goed begrijp maakt het qua prestatie heel weinig uit en scheelt het 100-150 euro. Ik ga de modellen eens naast elkaar zetten en zal dan de keuze maken.

Dank voor de hulp

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:52
Heb je ook al gekeken naar de Zbook serie van HP. Die bevatten ook vaak de H-serie CPU's van intel en hebben meestal ook upgradebaar ram geheugen.

• Don_Martinez
Ja, die Zbooks heb ik bekeken. Ik vind het zeker om te zien hele mooie machines, maar in de huidige lineup zitten er in mijn prijsklasse wat minder interessante processoren in. de i7-10510H, i7-9750H en i7-8565U komen vaak terug.

Prima processoren, maar al wat ouder en toch wel wat langzamer dan de i7 10750 en 10850 of ryzen 7 4800 serie. De goedkoopste zbook met een 10850 begint bij bijna 3000 euro. Das me net wat te gek.

Acties:
  • Beste antwoord

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:56
@Don_Martinez Ik doe precies hetzelfde als jij met mijn laptop. Ik ben ook een software ontwikkelaar in voornamelijk Visual Studio(code) en Angular. Met veel sql server werk erbij en gebruik veel vmware.

Ik heb de T14 gekocht een aantal maanden geleden met de ryzen 7Pro. Een heerlijke machine die precies doet wat ik wil. Neem wel 32GB intern (lijkt me logisch met al die taken) en het 14inch MAT scherm.

Super goed toetsenbord en trackpad . Ik gebruik op locatie eigenlijk wel vaak een bluetooth muisje.

De T14 heeft standaard Windows 10 PRO en 3 jaar on-site garantie dus ook daar voldoet het goed aan je eisen.

[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 26-09-2020 08:07 ]

MuziekLiefhebbert

• Don_Martinez
Ik heb uiteindelijke gekozen voor deze:

pricewatch: HP EliteBook 855 G7 (204L8EA)

Veel onderzoek gedaan, en het Ryzen platform leek me de beste keuze. Scheelt qua prestatie weinig tot niks met de intel systemen in mijn prijsklasse, en de prijs scheelde aanzienlijk. Mooie aan deze HP is dat er maar 8gb ram en 256mb ssd in zit. Dit maakt de prijs interessanter, en maakt verder niet uit omdat ik geheugen en ssd toch wilde gaan upgraden.

Met 2x16 gb ram en een 1tb ssd erbij was ik op een paar euro na 1500 euro kwijt. Paar daagjes wachten en dan mag ik hem uit gaan proberen. Zin in!
Pagina: 1