PC Speakers vervangen, maar door welke?

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Momenteel heb ik op mijn bureau bij m'n pc een oude Bose 3-2-1 set staan, was leuk voor de tijd, maar onhandig. Veel te grote sub, en de unit met DVD-speler moet er bij staan anders werkt t natuurlijk niet. Tijd voor wat anders.

Ik zoek een?
2.0 of 2.1 speaker-set met het liefst 2 inputs (1 voor PC en 1 voor een Sonos Connect)

Wat is je budget?
Ik heb geen hard budget, ik heb gewoon graag een goede oplossing. Maar wat mij betreft, als ik dan een plafond moet noemen, zit dat rond de 300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek afspelen, gebruik het ook bij games.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb aardig wat speakers gevonden, maar twijfel over waar ik nou verstandig aan doe. Full-size boekenplank, of juist wat kleiner en dan met een sub?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1PC speakersetsEdifier R1850DB€ 169,95€ 169,95
1PC speakersetsRazer Nommo Chroma€ 139,76€ 139,76
1PC speakersetsRazer Nommo Pro€ 453,94€ 453,94
1Draadloze speakersAudioengine A2+ Wireless Speaker System Wit€ 263,18€ 263,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,83

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel ontzettend waar ik nou slim aan die. Die Razer Chroma (non-pro) heeft goede reviews, maar ik vraag me af of ik geen bass ga missen. Die Edifier zijn groot, en hebben evt nog een sub uitgang, maar de reviews zijn gemengd. Die Chroma Pro heeft mega goede reviews maar enorm duur ..

Iemand tips ? :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 159816

JBL 305P MKII of de Adam T5V, beiden zijn een stuk beter dan de modellen die jij noemt. Ik heb de Edifier die je noemt zelf gehad, en dat is echt een waardeloze luidspreker. De Audioengine heeft nog geen 3" woofer, dat is echt een kansloze exercitie om daar fatsoenlijk geluid uit te krijgen (5" is wat je minimaal wilt). Razer kan ik niet serieus nemen, en bij die optie heb je sowieso de variant met subwoofer nodig.

Als je van een Bose systeem komt zijn de JBL en Adam echt een enorme upgrade.

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:47:
JBL 305P MKII of de Adam T5V, beiden zijn een stuk beter dan de modellen die jij noemt. Ik heb de Edifier die je noemt zelf gehad, en dat is echt een waardeloze luidspreker. De Audioengine heeft nog geen 3" woofer, dat is echt een kansloze exercitie om daar fatsoenlijk geluid uit te krijgen (5" is wat je minimaal wilt). Razer kan ik niet serieus nemen, en bij die optie heb je sowieso de variant met subwoofer nodig.

Als je van een Bose systeem komt zijn de JBL en Adam echt een enorme upgrade.
Dank voor je reactie. Maar die speakers die jij noemt zijn echt monitor speakers en hebben dus ook maar 1 input... ik heb er 2 nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:01
Klipsch R-41PM
Zit in de range van € 350 - € 450, dus wellicht wat te prijzig. Gerenommeerd merk met BT ondersteuning.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 23:48

FeaR

In GoT we trust

DennusB schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:56:
[...]
Dank voor je reactie. Maar die speakers die jij noemt zijn echt monitor speakers en hebben dus ook maar 1 input... ik heb er 2 nodig.
Speakers kies je op kwaliteit en niet op aantal inputs, zeker als dat laatste op te lossen is. Dat is op te lossen met een switch/mengpaneel/etc. Ik kan het dan ook alleen maar met @Anoniem: 159816 eens zijn betreffende de adviezen (al is er meer op de markt) ten opzichte van de gemaakte short list.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DennusB
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:25:
[...]

Speakers kies je op kwaliteit en niet op aantal inputs, zeker als dat laatste op te lossen is. Dat is op te lossen met een switch/mengpaneel/etc. Ik kan het dan ook alleen maar met @Anoniem: 159816 eens zijn betreffende de adviezen (al is er meer op de markt) ten opzichte van de gemaakte short list.
Eens, maar ik wil van die Bose set af omdat het onhandig is om een DVD-speler unit te hebben, als ik er dan een mengpaneel voor terug moet halen zit ik met hetzelfde probleem. Maar ik ga ze zeker checken :) Dank voor je input ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Ja, daarom koop je er twee ;).
Hulleman schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:59:
Klipsch R-41PM
Zit in de range van € 350 - € 450, dus wellicht wat te prijzig. Gerenommeerd merk met BT ondersteuning.
Wel wat minder van kwaliteit dan mijn suggesties, Klipsch luidsprekers staan niet echt bekend om de goede geluidskwaliteit en metingen bevestigen dat ook.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 23-09-2020 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-07 20:05

DjVe

Hatsaflats!

Je zou eventueel ook gewoon een losse kleine desktop amp kunnen kopen zoals een SMSL AD18. Dan heb je voldoende inputs, een fysieke volumeknop en heel wat meer keus in speakers. Wil je geen extra kastje? Dan zou je de Sonos Connect ook kunnen wisselen voor een Sonos Amp. Volgens mij heeft die naast de Sonos ingang ook aux aansluiting voor bijvoorbeeld je PC.

Daarna op zoek naar een setje passieve monitoren.Ik heb bijvoorbeeld op marktplaats twee mooie Epos M5 monitoren met REL Stadium III subwoofer voor €175 gekocht. Dus voor iets meer dan €300 een echte hifi set voor bij de PC

[ Voor 8% gewijzigd door DjVe op 23-09-2020 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 23:48

FeaR

In GoT we trust

DennusB schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:40:
[...]
Eens, maar ik wil van die Bose set af omdat het onhandig is om een DVD-speler unit te hebben, als ik er dan een mengpaneel voor terug moet halen zit ik met hetzelfde probleem. Maar ik ga ze zeker checken :) Dank voor je input ook!
Een 43 cm brede DVD-speler/hoofdunit is wat anders dan wat ik noem...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:42
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:02:
[...]

Ja, daarom koop je er twee ;).

[...]

Wel wat minder van kwaliteit dan mijn suggesties, Klipsch luidsprekers staan niet echt bekend om de goede geluidskwaliteit en metingen bevestigen dat ook.
Ik gebruik ze al jaren, of bedoel je soms dat overheersende hoge toon geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

koop zoiets, stel dat 1 keer 1 en hang dat ergens uit het zicht.

https://www.aliexpress.co...436c-973e-09ecd8c6b4bc-29

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Amdwarrior schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:39:
[...]

Ik gebruik ze al jaren, of bedoel je soms dat overheersende hoge toon geluid?
Het hele frequentie verloop is een achtbaan (ik ga er even vanuit dat het actieve model niet DSP gecorrigeerd is t.o.v. de passieve variant), maar het hoog is inderdaad ook is veel te overtuned. Het zijn gewoon vrij slechte luidsprekers die best practices qua luidspreker design negeren. Je bent echt veel beter af bij merken zoals JBL, Adam, Neumann en Genelec als je wat actiefs wilt.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 24-09-2020 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:32
Er zijn al een aantal goede opties vermeld denk ik, afhankelijk van hoe je je setup wil hebben.
Allemaal in klein(er) formaat beschikbaar en allemaal voor een budget < 500 euro.
Mocht je voor actieve speakers willen gaan, dan zijn de JBL's of Adams inderdaad aanraders.

1) Kleine desktop amp met USB + RCA input gekoppeld aan passieve speakers.
SMSL heeft hier een aantal leuke kleine t-amp speakers voor, alsook vele andere merken.
Voordeel is dat je meestal ook een hoofdtelefoon kan aansluiten.

2) Headphone amp met USB + RCA in gekoppeld aan actieve speakers.
Voorbeeld is een Fiio K5 pro, maar ook hier weer heel veel alternatieve keuzes.
Hier ook het voordeel dat je een hoofdtelefoon kan aansluiten.

3) Combinatie DAC en RCA switch gekoppeld aan actieve speakers.
USB naar DAC met RCA uit. RCA switch met 2x RCA in en 1x out.
Nadeel dat je hier geen hoofdtelefoon kan koppelen.

4) Audio interface (met 2x TRS input) gekoppeld aan actieve speakers.
Hebben USB in + met een RCA to TRS kabel heb je ook hier stereo input.
Voordeel is ook hier dat je een hoofdtelefoon kan koppelen.
En als je het goed inregelt kan je ook een microfoon koppelen. Handig voor conference calls op pc.

[ Voor 5% gewijzigd door wiemelen op 24-09-2020 10:03 ]

Pagina: 1