After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
- Arnoud Engelfriet
- Registratie: Augustus 2002
- Laatst online: 02-07 21:24
:strip_icc():strip_exif()/u/63255/crop62861790abf81_cropped.jpg?f=community)
Ik denk dat het mag, als in ieder geval bsn is uitgeblurd.
:fill(white):strip_exif()/f/image/MgFY246Pff0qYsGMbJ73t07b.png?f=user_large)
Wanneer ik aanklik dat ik mijn ID wil gebruiken, krijg ik:
Het mag dus zonder BSN en zonder foto.You’ll submit a photo of your ID. Your ID must clearly show your date of birth.
Google will use your ID to:
• Confirm your ID is current and valid
• Confirm your date of birth
• Improve our verification services for Google products and protect against fraud and abuse
Your ID may be subject to manual review in accordance with Google security policies.
Your ID will be securely stored, won’t be made public and will be deleted after your date of birth is successfully verified.
• Submit only the front of your ID card
• Block out your BSN from your document (it may appear in multiple locations)
• Consider using the KopieID App to assist in blocking out your BSN or photo
I acknowledge the right to redact my photo from the ID I submit. If I do not redact my photo, I consent to the processing of the photo as described above.
[ Voor 60% gewijzigd door CodeCaster op 27-01-2021 16:07 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Is er een manier om dit tegen te gaan?
Als het moet ga ik VPN's gebruiken want dit slaat echt nergens op.
Geen 18+-content kijken, geen YouTube gebruiken, VPN naar buiten Europa, of creditcard-verificatie gebruiken, mocht die optie erbij staan. Dat zijn zo'n beetje je opties.firest0rm schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:20:
Zojuist ook age restrictie ontvangen en weiger paspoort gegevens af te geven.
Is er een manier om dit tegen te gaan?
Als het moet ga ik VPN's gebruiken want dit slaat echt nergens op.
The devil is in the details.
Met Youtube Vanced op Android kan ik ze wel bekijken.
Heb al mijn Google accounts verwijderd maar houd nog een 'mule' over voor playlists
[ Voor 24% gewijzigd door Zuur.Pruim op 21-02-2021 15:27 ]
AVMSD wetgeving mag wat mij betreft per direct opgeheven wordenHahn schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:25:
[...]
Geen 18+-content kijken, geen YouTube gebruiken, VPN naar buiten Europa, of creditcard-verificatie gebruiken, mocht die optie erbij staan. Dat zijn zo'n beetje je opties.
https://ec.europa.eu/digi...-services-directive-avmsd
Dit gaat echt te ver... wat is er mis met ouders verantwoordelijk maken over internet gebruik van kinderen...
Geef het door aan YouTube, zou ik zeggenfirest0rm schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:28:
[...]
AVMSD wetgeving mag wat mij betreft per direct opgeheven worden
https://ec.europa.eu/digi...-services-directive-avmsd
Dit gaat echt te ver... wat is er mis met ouders verantwoordelijk maken over internet gebruik van kinderen...
Dit is europese wetgeving waar youtube zich aan probeert te houden...
als het aan youtube lag dan was dit nooit gekomen.
Ja, duhfirest0rm schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:30:
[...]
Dit is europese wetgeving waar youtube zich aan probeert te houden...
als het aan youtube lag dan was dit nooit gekomen.
Dan bedoel ik niet eens zozeer seksuele dingen, maar een 12-jarige gaat bijvoorbeeld geen videos van Tweedekamerdebatten bekijken, of zoiets. Dan heb je zulke technologie als Google zijnde om advertenties te kunnen targeten (waar men toch ook een inschatting moet maken van de leeftijd om het aantrekkelijk te maken voor adverteerders), maar kan men die dus niet hiervoor gebruiken. Apart.
Trouwens: Mijn Youtube username is er een die niet te herleiden valt naar mijn echte naam, lang voordat het verplicht was om je eigen naam te gebruiken. Hoe wil Youtube dan mij gaan controleren?
[ Voor 16% gewijzigd door Maarten_E op 21-02-2021 15:36 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dit is zo ontiegelijk niet waterdicht, dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen.Maarten_E schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:35:
Je zou toch zeggen dat Youtube adhv de kijk/zoekgeschiedenis van een gebruiker zou kunnen zeggen of deze gebruiker 18+ is of niet.
Dan bedoel ik niet eens zozeer seksuele dingen, maar een 12-jarige gaat bijvoorbeeld geen videos van Tweedekamerdebatten bekijken, of zoiets. Dan heb je zulke technologie als Google zijnde om advertenties te kunnen targeten (waar men toch ook een inschatting moet maken van de leeftijd om het aantrekkelijk te maken voor adverteerders), maar kan men die dus niet hiervoor gebruiken. Apart.
Door je toch te laten identificeren. Het gaat YouTube er niet om dat 'Maarten_E' op YouTube ook echt Maarten E. in het echt is, maar dat jij bewijst 18+ te zijn met bijvoorbeeld een ID-kaart of creditcard (wat je alleen kan hebben als je 18+ bent), zodat zij geen boetes zullen krijgen. Als jij je ID zou faken, dan is dat jouw keuze/probleem, niet YouTube's probleem.Trouwens: Mijn Youtube username is er een die niet te herleiden valt naar mijn echte naam, lang voordat het verplicht was om je eigen naam te gebruiken. Hoe wil Youtube dan mij gaan controleren?
En dit gaat mijn inziens echt VEEL te ver ik hoop dat binnenkort internet websites gebruik gaan maken van IPFS achtige protocollen zodat dit soort wetgeving gewoon niet nuttig is omdat het vrijwel niet mogelijk is om content censuur tegen te gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door firest0rm op 21-02-2021 15:45 ]
Oké, staat genoteerd!firest0rm schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:43:
Het hele identificeren is het probleem. Dat zou mijn inziens niet moeten anonimiteit is inherent aan vrij gebruik van internet. Dat dat negatieve omstandigheden met zich mee brengt so be it maar dat is wat vrijheid is.
En dit gaat mijn inziens echt VEEL te ver ik hoop dat binnenkort internet websites gebruik gaan maken van IPFS achtige protocollen zodat dit soort wetgeving gewoon niet nuttig is omdat het vrijwel niet mogelijk is om content censuur tegen te gaan.
Misschien dat ik vorige reactie op jou niet duidelijk genoeg was, maar: waar wil je nou heen met je posts? Zoals je zelf al aan gaf, YouTube doet het vanwege de regels die ze opgelegd worden, dus die kunnen er weinig aan doen.
Wil je alleen even je onvrede uiten? Nou, bij deze heb je dat hopelijk gedaan.
Wil je dat er wat aan gedaan wordt? Dan is dit topic hoogstwaarschijnlijk niet de plek om dat gedaan te krijgen.
Sorry maar waarom zit jij op tweakers?Hahn schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:49:
[...]
Oké, staat genoteerd!
Misschien dat ik vorige reactie op jou niet duidelijk genoeg was, maar: waar wil je nou heen met je posts? Zoals je zelf al aan gaf, YouTube doet het vanwege de regels die ze opgelegd worden, dus die kunnen er weinig aan doen.
Wil je alleen even je onvrede uiten? Nou, bij deze heb je dat hopelijk gedaan.
Wil je dat er wat aan gedaan wordt? Dan is dit topic hoogstwaarschijnlijk niet de plek om dat te doen.
Om te discussieren over IT zaken of niet?
Als je dat niet wil, reageer dan gewoon niet op mijn post...
Ik ben gewoon benieuwd wat je wilt met je posts, omdat ik ze niet helemaal kan plaatsen.firest0rm schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:50:
[...]
Sorry maar waarom zit jij op tweakers?
Om te discussieren over IT zaken of niet?
Als je dat niet wil reageer dan gewoon niet op mijn post...
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 21-02-2021 15:52 ]
Dat is wat ik doe meer niet.
Nee, je bent gewoon aan het ranten omdat YT zich aan EU-regels probeert te houden.firest0rm schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:54:
Tweakers is een forum voor discussie over IT onderwerpen.
Dat is wat ik doe meer niet.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Volgens mij ben ik juist diegene die onderbouwing geeft waarom deze wetgeving verkeerd is.FooLsKi schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:59:
[...]
Nee, je bent gewoon aan het ranten omdat YT zich aan EU-regels probeert te houden.
Ben ook niet boos op youtube.
Geef me dan een onderbouwde reden waarom jij die wetgeving wel goed vind?
In plaats van niets posten?
er is overigens nu al een bypass waardoor die age restriction niks waard is.
het enige wat je hoeft te doen is in plaats van http://www.youtube. com/videolink
(www.nsfwyoutube.com/videolink) in te voeren je kan dan zonder restricties alsnog de video afspelen
[ Voor 28% gewijzigd door firest0rm op 21-02-2021 16:14 ]
[ Voor 11% gewijzigd door ggj87 op 16-03-2021 16:05 ]
Drukte voor de grap op credit card verificatie om te zien wat ik te zien kreeg. stond er vooraf al mij. ECHTE NAAM en ADRES INGEVULD !!!
Dit was via de youtube APP op mijn iPhone.
Ik naar de webbrowser in Private mode, nog steeds nadat ik ben ingelogd lees ik mijn NAW GEGEVENS !!!
Ik heb Google nog nooit mijn address gegevens gegeven !!!! Geen idee hoe zij hieraan komen. Mijn naam trouwens ook niet...
Screenshots gemaakt, want dit is wel allemaal best vreemd.
[ Voor 3% gewijzigd door Fermion op 23-04-2021 21:18 ]
Het kan natuurlijk ook gok van ze zijn. Bevind ze 9/10 keer in avond/nacht op ABCstraat 123 in Amsterdam. En overdag op CBAstraat 321 in Amsterdam. Dan is de kans groot dat je daar woont en werkt.Fermion schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:46:
Ik kreeg deze week voor het eerst op YouTube de vraag voor mijn leeftijd verificatie, Ik maak hierbij gebruik van een anoniem gmail account. Prima dacht ik. Ik maak gebruik van een anoniem google/gmail account dus zij weten (officieel) niet wie ik ben, gebruik al jaren dit account en nooit en op geen enkele manier gerelateerd aan mijn werkelijke indentiteit of andere accounts !!
Drukte voor de grap op credit card verificatie om te zien wat ik te zien kreeg. stond er vooraf al mij. ECHTE NAAM en ADRES INGEVULD !!!
Dit was via de youtube APP op mijn iPhone.
Ik naar de webbrowser in Private mode, nog steeds nadat ik ben ingelogd lees ik mijn NAW GEGEVENS !!!
Ik heb Google nog nooit mijn address gegevens gegeven !!!! Geen idee hoe zij hieraan komen. Mijn naam trouwens ook niet...
Screenshots gemaakt, want dit is wel allemaal best vreemd.
Ze weten meer als jij denkt. En linken alles aan elkaar.
Zou kunnen, alleen dit anoniem google account deel ik met niemand uit met mijn omgeving. Frappante, zakelijk (werk) maak ik gebruik van geboorte naam, die ik onder mijn vrienden niet gebruik (bij hen maak ik gebruik van mij 2e geboorte naam... ) !!!!corporalnl schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:55:
Dat. Of iemand heeft je bij zijn/haar contact gegevens staan. En ze hebben Google toegang gegeven tot zijn/haar contact gegevens.
komt erop neer dat mijn 1e voornaam door Google genoemd wordt, dat zelfs mijn Creditcard maatschappij of bank niet heeft (of Apple), alleen Paypal......
Ik zit te denken met GPDR is ergens flink mis gegaan (ivm met zakelijke naam)
edit: het komt idd van paypal vandaan van een betaling uit 2019.
https://pay.google.com
Verwijzingen weggehaald, stond ook aan gevinkt delen met 3e.
[ Voor 22% gewijzigd door Fermion op 25-04-2021 17:33 ]
Dat ze linken verbaast mij niet, maar mee geconfronteerd worden is een tweede.loki504 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:45:
[...]
Het kan natuurlijk ook gok van ze zijn. Bevind ze 9/10 keer in avond/nacht op ABCstraat 123 in Amsterdam. En overdag op CBAstraat 321 in Amsterdam. Dan is de kans groot dat je daar woont en werkt.
Ze weten meer als jij denkt. En linken alles aan elkaar.