• Irene1985
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09-2020

Afgesplitst vanuit een oud topic over een iets andere vraag

Ik wilde zo graag een diploma kopen.. ik durf niet te solliciteren.

Ik heb vorige week een diploma gekocht maar ik durf niet te solliciteren. Ik heb deze 2 dagen geleden binnengekregen. Hij ziet er echt uit van alle kanten. Het is een MBO commercieel medewerker. Ik heb alleen een probleem nu. Ik ben zo bang dat ik door de mand val bij het sollicitatiegesprek. Ik heb mijn laatste spaargeld hiervoor neergelegd en vindt het aan de ene kan zonde als ik er niks mee doe. Ik heb xxxxx weer gemaild dat ik toch mijn geld terug wil maar dat doen ze niet.

Zal ik gok er toch maar op wagen dat het goed komt en gewoon naar mijn gesprek gaan? Dit is vrijdag al. Dus over 2 dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 23-09-2020 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:29
Irene1985 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:23:
Ik wilde zo graag een diploma kopen.. ik durf niet te solliciteren.

Ik heb vorige week een diploma gekocht maar ik durf niet te solliciteren. Ik heb deze 2 dagen geleden binnengekregen. Hij ziet er echt uit van alle kanten. Het is een MBO commercieel medewerker. Ik heb alleen een probleem nu. Ik ben zo bang dat ik door de mand val bij het sollicitatiegesprek. Ik heb mijn laatste spaargeld hiervoor neergelegd en vindt het aan de ene kan zonde als ik er niks mee doe. Ik heb xxxx weer gemaild dat ik toch mijn geld terug wil maar dat doen ze niet.

Zal ik gok er toch maar op wagen dat het goed komt en gewoon naar mijn gesprek gaan? Dit is vrijdag al. Dus over 2 dagen.
Ik zou die zeker niet gebruiken. Aangezien het daadwerkelijk gebruiken van een nep diploma strafbaar is... Thuis aan de muur hangen mag gelukkig nog wel.

zie: https://www.sollicitego.n...0zijn%20ook%20niet%20mis.

[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 23-09-2020 11:22 . Reden: Shopnaam vermelden is niet noodzakelijk. ]

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even vooraf *en achteraf: een diploma kopen lijkt mij nooit een goed plan! Het is verboden, oneerlijk en risicovol!

*edit nevermind.

[ Voor 57% gewijzigd door desmond op 23-09-2020 11:11 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:42
Iedere Pre-employment screening vraagt een recent uitreksel uit het diploma register, voordat je begint aan je eerste werkdag val je al door de mand met een gekocht diploma.

Of je moet ook dat gaan frauderen maar dat lijkt mij geen verstandige zet.

Daarnaast, het is illegaal

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 23-09-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
Er is een ding om je te beseffen: liegen over een diploma tijdens een sollicitatie is grond voor ontslag. Je zou er een baan mee kunnen scoren, maar die kun je zomaar kwijtraken als de waarheid over het nepdiploma uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik zou het begin van een carriere niet op een leugen willen baseren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:38

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Zodra je iets over mod chips ofzo vraagt wordt gelijk het topic gesloten. Vraag me af waarom dit gewoon openblijft. Fraude dus gewoon op slot ermee!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
We zitten toch niet stiekem in de HK?! :X

Poging tot serieuze reactie:
Hoe kom je erbij om een diploma te kopen en dan puntje bij paaltje bedenken dat het toch niet zo verstandig is?
Geen idee wat voor baantje je zoekt, maar bij sommige bedrijven vragen ze om het uittreksel van DUO / school. Ik neem aan dat ze die niet "vervalst" voor je hebben...

Maar stel je krijgt de baan... Dan ga je iets doen, wat je dus helemaal niet kan... Hoe lang denk je dat vol te kunnen gaan houden?!

Mijn advies: Ga opzoek naar een job waar geen diploma voor nodig is of wees eerlijk dat je geen diploma's hebt. Of ga weer terug naar school...

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:39

Tens

let me drink about it

je bent 35? je ervaring is dan net zo belangrijk als een papiertje, niet doen dus (ook omdat het illegaal is)

Denk zal toch eens kijken, maar xxxx bestaat echt..........

Vol taalfouten en waarschuwingen voor oplichters..............

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 23-09-2020 11:22 . Reden: Shopnaam vermelden is niet noodzakelijk. ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:30
wat voor diploma is het trouwens? en hoeveel heb je er voor betaald?

gewoon uit nieuwsgierigheid :)

[ Voor 51% gewijzigd door Aggressor op 23-09-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:13

Perkouw

Moderator General Chat
Aggressor schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:50:
wat voor diploma is het trouwens? en hoeveel heb je er voor betaald?

gewoon uit nieuwsgierigheid :)
Uit de topicstart MBO commercieel medewerker

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GrooV schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:43:
Iedere Pre-employment screening vraagt een recent uitreksel uit het diploma register, voordat je begint aan je eerste werkdag val je al door de mand met een gekocht diploma.
Ik denk dat zoiets eerder uitzondering is dan regel (ik heb er zelf eigenlijk nooit eerder van gehoord, al zegt dat natuurlijk niet alles). Het hangt denk ik sterk af van de branche of soort functie. Uiteindelijk vinden ze ervaring of arbeidsverleden bij een eerdere werkgever denk ik belangrijker. Ik betwijfel echt of ze dat voor een gemiddelde MBO-functie ook zullen doen.

Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het gebruiken van een nepdiploma een goed idee ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 23-09-2020 11:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afgezien of het moreel het juiste is heb ik echt nog nooit meegemaakt dat ze überhaupt iets van mijn diploma's checkte. Laat staan dat ze dat doen voor een functie waar MBO voor nodig is. :z

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-06 18:38
Had je niet eerder kunnen bedenken dat een gekochte namaak diploma niet hetzelfde is als een echte diploma ookal lijkt het papiertje 100% op elkaar... best dom en naïef als je het mij vraagt.

Maar om commercieel medewerker is vooral goed kunnen lullen en met mensen om kunnen gaan, dat kun je of kun je niet en is lastig op een school te leren. Wat dat betreft zou ik gewoon gaan. Je hebt ook niet veel te verliezen (behalve dat je gruwelijk af gaat als ze erachter komen), je hebt die baan nu ook niet.

Ook wordt er echt weinig naar diploma's gevraagd is mijn persoonlijke ervaring. Zeker bij mbo functies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-05 16:08
Ik neem aan gezien het gekochte diploma (hoe kom je erbij om dit te doen??) je solliciteert op een commerciële functie, in dat geval zal jou ervaring gezien je leeftijd mij veel meer aanspreken dan dat gekochte of zelfs verdiende papiertje.

Heb je ervaring in sales zo ja is het aantoonbaar ga dan daar alstublieft mee solliciteren en niet met kladpapier.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 15:06
Verbranden dat ding, of als boekenlegger gaan gebruiken. Dit neppe vodje papier (want een diploma is het niet) is 0.0 waard in de "echte" wereld.

Zeg de solicitatie af (tenzij je kan lullen als Brugman over waarom je gelogen hebt tijdens het process), en ga opnieuw soliciteren, puur op je eigen skills. Of ga avondschool doen om een echt papiertje te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:46
Wanneer je het gebruikt, maak je je schuldig aan valsheid in geschrifte. Indien ze je hierop betrappen kunnen ze een strafrechtelijke procedure starten, met eventueel gevangenisstraf tot gevolge. Kortom: doe het niet.

Daarbij vind ik het sowieso vrij dom indien je werkelijk "je laatste spaarcenten" aan zoiets dubieus uitgeeft.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Los van het morele aspect: Dat gesprek is je minste probleem. Als je nu al zo nerveus wordt blijft dit de rest van je loopbaan knagen.

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:25
Ik geloof hier geen snars van. Kom je van het Viva of het Fok! forum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Irene1985
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09-2020
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb deze aangeschaft omdat mijn vriendin "die beter kan lullen als brugman" dit ook heeft gehaald en nu aan het werk is daarmee. Ze raadde me aan om contact op te nemen met xxxx omdat ik mijn eigen werk helemaal zat was en iets nieuws wilde gaan doen.

Ik zal hem verbranden en gewoon naar het gesprek gaan... Ik laat nog even weten hoe dit is verlopen.

Bedankt voor de vele reacties.

[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 23-09-2020 11:22 . Reden: Shopnaam vermelden is niet noodzakelijk. ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:20
Gethijsem schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:07:
Ik geloof hier geen snars van. Kom je van het Viva of het Fok! forum?
Als je op die diplomakopen website kijkt bij testimonials staat zij erook bij met dezelfde vraag. Lijkt wel echt te zijn dus.

Aan de TS: diploma weggooien en niet liegen tijdens een sollicitatiegesprek. Je mag jezelf van je beste kant laten zien en een beetje overdrijven kan daar bij horen tijdens een gesprek. Maar diplomas verzinnen absoluut niet. Mocht je dit doen ga je er nog spijt van krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 18:02

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik begrijp niet hoe dit topic open kan blijven, er wordt een illegaal document gekocht en gevraagd of er legaal werk mee kan gedaan worden ?

Als je een key site voor software noemt (wat niet perse illegaal is), rammen ze gelijk je opmerking weg.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:01
Precies hoe is dit een tweakers waardig topic?

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 10:58

Koekfabriek

King Billy on the wall

TTLCrazy schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:11:
Ik begrijp niet hoe dit topic open kan blijven, er wordt een illegaal document gekocht en gevraagd of er legaal werk mee kan gedaan worden ?

Als je een key site voor software noemt (wat niet perse illegaal is), rammen ze gelijk je opmerking weg.
Daar stond ik ook al van te kijken.

Voor de rest is dit wel z'n raar verhaal dat ik zit te twijfelen dat het niet om een troll gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Ik heb altijd al een tweede Chernobyl willen meemaken, verkopen ze toevallig ook Kernfysica diploma's?

[ Voor 4% gewijzigd door Uzuhl op 23-09-2020 11:21 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Irene1985 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:09:
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb deze aangeschaft omdat mijn vriendin "die beter kan lullen als brugman" dit ook heeft gehaald en nu aan het werk is daarmee. Ze raadde me aan om contact op te nemen met diplomaverkoop omdat ik mijn eigen werk helemaal zat was en iets nieuws wilde gaan doen.

Ik zal hem verbranden en gewoon naar het gesprek gaan... Ik laat nog even weten hoe dit is verlopen.

Bedankt voor de vele reacties.
Dat is een betere aanpak. Het aanschaffen van zo'n document kan alleen maar problemen opleveren. Gezien het hier gaat om een illegaal document sluit ik het topic ook :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.