P3 DUAL, Wat moet ik weten voor aankoop?

Pagina: 1
Acties:

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:44
Ik ben van plan om een leuke nieuwe server neer te zetten. Nou gaat dit echter niet de dual worden, dit zal mijn oude systeem worden (zie signature).

Maar nu wil ik zelf een Intel P3 dual met 2 1 GHz processoren nemen, nu wil ik eerst het mainboard + 1 CPU kopen.

Nu zat ik aan dit mainbordje te denken : ASUS CUV4X-D PIII DUAL FCPGA, maar vroeger moest je altijd 2 exact dezelfde CPU's hebben. Nu wilde ik eerste effe 1 CPU kopen en dan volgende maand nog 1, maar heb je dan nog kans om precies dezelfden te krijgen? Of is dat niet meer nodig? (Ik bedoel dus met stepping enzo).

Iemand hier meer ervaring mee? Ik HEB de search gebruikt, maar ik kon niets in deze trend vinden.

edit:

Ik heb ook effe de handleiding van dat mainbordje doorgelezen, maar daar staat niets in over deze vraag.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Kan verschillende steppings gebruiken (kan ook voor problemen zorgen). Als je verschillende gebruikt zorg er dan iig voor dat er niet meer dan 1 stepping verschil is. De laagste stepping in de eerste socket, en dan zou het moeten werken.

I play my enemies like a game of chess...

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 14:52

SpeedyG

Say Cheese !!

Geen ervaring mee, maar levert geen problemen op zover ik weet. Enigste waar je op moet letten is de FSB en de MHz'en. Deze moeten wel gelijk zijn!

Waarom ga je de dual als werkstation gebruiken :? :? De ervaring leert dat de meeste mensen geen tot weinig software hebben die profiteren van dual CPU's. Daarom is het bij de meeste mensen ook aan te bevelen de dual als server te gebruiken. Vooral omdat deze vaker meerdere programma's naast elkaar gebruikt. Dit gaat beter op een Multiple CPU systeem (load balancing).

P.S. ben zelf in het gelukkige bezit van een dual P3 500@500 servertje. (zie sig)

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• sorted.bits
Het werk wat ik met mijn systeem doe is programeren en gamen. Verder wil ik wat meer richting 3D Graphics gaan, en daar helpt het toch wel degelijk.

Ok, thanks voor jullie reacties. Dat is weer wat meer duidelijkheid ;)

De meeste winkels waar je heen belt komen niet verder dan... Dual systemen meneer? Euhm. Ja, dat is met meerdere processoren toch? Euh, dat doen wij standaard niet. :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op vrijdag 10 augustus 2001 09:46 schreef XTracer het volgende:
De meeste winkels waar je heen belt komen niet verder dan... Dual systemen meneer? Euhm. Ja, dat is met meerdere processoren toch? Euh, dat doen wij standaard niet. :)
www.norrod.nl

Daar kun je standaard een Dual PIII systeem samenstellen....

• sorted.bits
De hardware krijgen is het probleem ook niet, de informatie erover is een stuk lastiger

Verwijderd

Ik heb dat moederbord met een dual PIII 1G in combinatie met een GForce3. Gebruik het voornamelijk voor 3d graphics ontwerp en werkt erg prettig. aanrader imho.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Hiero wat info op de Intel site over Dual P!!!'s. Daar vind je wel wat over matching steppings.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Toevallig in vraag & aanbod:
http://www.tweakers.net/aanbod/21181/a

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:23 schreef d-menace het volgende:
Toevallig in vraag & aanbod:
http://www.tweakers.net/aanbod/21181/a
Da's wel een dual mobo, maar geen dual proc vrees ik. Denk dat CPU2 gewoon een terminator is :D (anders had er wel groot "dual!!!!" bijgestaan bij die proc)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

JE KAN OOK COMPUTERLAND FF BELLEN CEINTUURBAAN VRAGEN NAAR RAMON OF
HAARLEM VRAGEN NAAR EVERT

http://www.computer-land.nl/index.php?page=winkels&sid=0ed16277c2ab8437e6823454b1f83d6e

• sorted.bits
Thanks for alle reacties, de reactie van abbadon gaf wel enorm veel duidelijkheid,

Het is dus wel aan te raden dezelfde steppings te nemen, maar het is niet verplicht (in de meeste gevallen).Ok, ik ga maar effe wat inkopen doen! :)
Pagina: 1