Windows 10 zegt steeds printer offline of traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-07 00:13
Ik heb op het werk 1 computer (Windows 10) die steeds problemen heeft met printen met 2 printers in ieder geval. Andere computers werken wel gewoon goed dus aan de printer verwacht ik niet dat het ligt de computer heeft gewoon internet en kan de printer wel pingen. Kijk je bij de printer staat die online (ik zie ook de status van de toners) totdat je iets wil printen. Dan gaat die offline. Dan kan ik de printers nog steeds pingen. Soms kan het zo zijn dat die een uur later ineens wel "uit zichzelf" print, andere keer dat die het de hele dag niet doet of dat de printer de volgende dag als de computer aan gaat gelijk print. Er staat geen vinkje bij printer offline gebruiken. Er komt ook geen foutmelding in beeld.

Ik heb de printers al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd. De printers hebben een vast ip adres het gaat om de Brother MFC9340CDW en een andere brother (weet helaas de type niet). De ene printer is met wifi verbonden en de andere is met een utp kabel verbonden. De computer is ook meerdere keren gereset en van het stroom afgehaald dus (te lang in) slaap stand ofzo iets is ook niet het probleem.

Heeft iemand toevallig nog ideeën voor me?

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:11
zit die pc wel in het zelfde subnet
of zit er nog een router of zo tussen?

geef eens wat meer info over hoe het netwerk is ingericht

• Daoka
Bedankt voor de reactie. De pc zit gewoon in de dezelfde netwerk. De bedraade printer, de accespoint voor de wifi printer en computer komen alle in de patchkast uit en zitten op dezelfde switch. Allemaal in de 192.168.1 ip range. De computer is gewoon aangesloten zoals de rest van de computers die het wel goed doen.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zijn je drivers goed geinstalleerd? (E.g. elke printer komt maar 1 maal voor in de lijst.)
Van de Brother website: "Nearness of more than one duplicate of a similar printer in Devices and Printers will make a portion of the duplicates of the printer not working appropriately."

Staat tenminste 1 van de printers als "Default printer" ingesteld?

Zit er in je power settings iets wat je netwerkkaarten laat slapen?

In printerinstelling iets wat de printer laat slapen?

De computers waar het wel werkt: zelfde OS? Alles in een Windows domein?

Aangezien het op je werk speelt: is er geen IT support? Of een contract bij Brother waar je op terug kunt vallen?

Good luck :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Daoka
Bedankt voor je bericht.

Zover ik kan zien is de driver goed geïnstalleerd. En er staat 1 printer als default.

De netwerkkaart slaapt niet want internet is er gewoon en ik kan gewoon pingen naar de printer. De printer gaat wel automatisch op standby maar dit werkt gewoon zoals het hoort want bij andere computers wordt die wel wakker.

Ja meerdere computers draaien ook Windows 10. Ze zitten allemaal verbonden met Azure die beheert wordt buiten het bedrijf.
Aangezien het op je werk speelt: is er geen IT support?
Dat ben ik (en geen andere collega's). Helaas ben ik alleen niet goed in me werk en moet ik dus hulp zoeken :P

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik kom ook niet veel verder meer met Google :P

Is er nog iets in je Eventlogs terug te vinden?

1.
Probeer eventueel de SNMP en WSD fix van deze pagina:
https://appuals.com/fix-brother-printer-keeps-going-offline/

2.
Zorg er voor dat je probleem pc niet in slaap of hibernate gaat voor een week ofzo. Dan heb je een idee of daar toch iets niet lekker gaat.

"Windows "Sleep" and "Hibernate" modes can create connectivity problems with your Brother printer, particularly if it is a wireless device. If your printer was previously working before it went into "Sleep" or "Hibernation" mode, the simplest solution is often to restart both your printer and your computer."

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik heb ooit eens een soortgelijk issue kunnen oplossen door SNMP in de windows printer driver uit te zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:39
Als de printer is toegevoegd via de wizard met automatische detectie dan gebruikt hij een broadcast adres (WSD) om de printer te vinden. Om zo niet afhankelijk te zijn van DHCP adressen.
Je kunt in de eigenschappen van de printer bij de poort het daadwerkelijk IP opgeven en dan zijn deze problemen meestel weg. (tot de printer zijn ip wijzigd)

Nu moet je alleen even opzoeken welke netwerkapparatuur of software die broadcast pakjes blokkeren.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 23-09-2020 08:39 ]

• Daoka
Ik zou er vandaag naar kijken maar helaas kwam er wat anders tussen. Helaas zie ik die computer pas maandag of dinsdag weer. Nu eerst lang weekend houden en lekker uitslapen :z . Ieder geval wel alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
1 - zorg dat de printer via IP is toegevoegd en niet via WSD

2 - in de eigenschappen van de IP PORT (configure port in printer properties), zet SNMP uit

3 - zorg dat je de juiste drivers gebruikt

4 - zet de juiste IP / DNS instelling op je printer en zorg dat alles statisch is qua netwerkinstellingen

5 - deactiveer alles wat je niet nodig hebt op de printer (voorbeeld: ipv6)

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
De SNMP uitzetten lijkt voor de bedrade netwerk geholpen te hebben. Helaas voor de draadloze netwerk niet. Kijk ik in de eventlog dan zie ik de error 10016 DistributedCOM
In de machtigingsinstellingen standaard voor deze computer wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{C2F03A33-21F5-47FA-B4BB-156362A2F239}
en APPID
{316CDED5-E4AE-4B15-9113-7055D84DCC97}
aan de gebruiker AzureAD\gebruikersnaam SID (S-1-12-1-1502852610-1110643258-318942903-632108178) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_10.0.18362.449_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy SID (S-1-15-2-155514346-2573954481-755741238-1654018636-1233331829-3075935687-2861478708). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
Als ik in de register zoek naar {C2F03A33-21F5-47FA-B4BB-156362A2F239} dan kom ik uit bij "Immersive Shell". Nu heb ik gezocht op en kom ik op https://answers.microsoft...-b652-8e2be8b1f492?page=2
The Windows Error log specifies both a CLSID and an APPID.

- You should search for KEYS only (uncheck Values and date in the dialog)
- You will find the registry entries for both give administrators READONLY access and ownership to TRUSTED_INSTALLER.
- BOTH the CLSID and APPID must be changed to give local administrators FUll Control, and that requires giving them ownership (as you say above)
- Search for the CLSID
- Open the security dialog for each key found
- Press Advanced
- Click Change Owner, change, then click "Replace owner on sub containers ...."
- under permission entries
- Give administrators FULL Control
- Check "Replace all child object permissions ...."
Maar als ik dit probeer dat krijg ik toegang geweigerd. Ook als ik de register editor als administrator open. Ik mag daar ook geen nieuwe sleutel aanmaken. Ik denk dat Windows 10 dit zelf blokkeert aangezien ik bijvoorbeeld onder run wel dingen mag toevoegen.
Pagina: 1