Toon posts:

ECCp: klein verschil tussen low en high?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het iemand eigenlijk al opgevallen dat het verschil in resultaat van de ECCp client tussen als je hem op low of high zet :?

Als ik hem op low zet kan ik gewoon alles met m'n compu (TB 1333), photoshop, alles. Medium krijgt-ie wat moeite, high wordt-ie echt sloooooom :Z

Maar met low draai ik 600.000 its/sec met high 610.000! Lijkt me niet evenredig :(

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 16:38
Bij High neemt hij de hele processor in beslag, maar als er toch niet veel van de processor gebruikt wordt scheelt het niet echt in snelheid.

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Kortom,

Als je je computer meer zou belasten door zwaardere programma's te draaien, dan blijft ie bij High redelijk op die 610.000 lopen (al zal ie natuurlijk wel iets inzakken), maar bij Low zal de hele snelheid inzakken tot bijna niks meer.

KoW }:O

Verwijderd

Topicstarter
't is dus niet zo dat hij een vast deel van je processor pakt op low? op low paktie alleen idle tijd?

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Yep,

Dat staat er trouwens ook achter
Low = alleen idle cycles
Medium = als een normaal windows programma
High = Zoveel van je CPU eisen dat je nog net fatsoenlijk erbij kunt om het terug uit te zetten ;-)

KoW }:O

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 16:38
Ja:

Low-> Alleen idle cycles
Medium-> cycles delen met ander programma's (50-50)
High-> Alle cycles pakken

edit: te laat

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:26
't grote verschil zit hem vooral in het feit dat de client niet echt alle idle tijd pakt op low, hij is nogal voorzichtig. (mijn CPU is altijd nog zo'n 2% idle)

Bij high pakt ie waarschijnlijk wel de volle 100%

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 14:20 schreef KoW het volgende:
High = Zoveel van je CPU eisen dat je nog net fatsoenlijk erbij kunt om het terug uit te zetten ;-)
:P

Verwijderd

Bij mij is zelfs bij High de CPU nog 2-3% idle. ;(

De RC5-client is wat dat betreft toch een stukie beter. Daar pakt ie werkelijk alle Idle-time. (Op 0,05% na dan :P)
Pagina: 1