Wat wil je doen met je vernieuwde/upgrade systeem?
Ik gebruik de pc voor standaard dingen als surfen, muziek luisteren, e-mail, films kijken, boekhouden, een beetje photoshop en qua gaming enkel FIFA.(FIFA is echt een must).
Wat mag het systeem/upgrade gaan kosten?
Ca.500 euro.(Processor max 180-200 euro, moederbord max 80-100 euro en Videokaart max. 200-230 euro).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder de componenten en/of randapparatuur, die ik al heb. Alleen zijn er 3 aan vervanging toe. (het moederbord en de videokaart zijn overleden).
Processor: Intel Core i5-4460 Boxed
Moederbord: MSI H97 GUARD-PRO
Videokaart: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
Behuizing: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
Speakerset: Logitech Z323
Intern geheugen: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Voeding : Seasonic S12II-Bronze 520W
SSD : Crucial MX100 256GB
Daarnaast beschik ik uiteraard ook over een toetsenbord, muis, speaker set, monitor en koptelefoon.
l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nodig: nieuwe Intel processor i5 - 1151 socket, moederbord en videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor (liefst meteen met koeler) en verder geen voorkeuren m.b.t. het moederbord en/of de videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Intel processor (liefst meteen met koeler) en verder geen voorkeuren m.b.t. het moederbord en/of de videokaart.
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?
Alle hulp is welkom. Ik ben geen kenner meer een noob ofwel ik laat me hierin graag adviseren. Uiteraard heb ik allerlei topics bekeken. Ik kom er helaas niet (helemaal) uit. Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren aan de hand van onderstaand lijstje.
Processor:
Intel Core i5-8400 Boxed
Intel Core i5 9400 Boxed
Moederbord:
Asus PRIME Z390-P
ASUS PRIME H270-PLUS
MSI B360-A PRO
MSI 7B98-001R Z390-A Pro
Videokaart:
MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
Asus DUAL-RX580-O8G
Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G
MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC
Aanvullende opmerking:
Ik heb bovenstaande asap nodig dan kan ik mijn computer weer gaan gebruiken...
Ik gebruik de pc voor standaard dingen als surfen, muziek luisteren, e-mail, films kijken, boekhouden, een beetje photoshop en qua gaming enkel FIFA.(FIFA is echt een must).
Wat mag het systeem/upgrade gaan kosten?
Ca.500 euro.(Processor max 180-200 euro, moederbord max 80-100 euro en Videokaart max. 200-230 euro).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder de componenten en/of randapparatuur, die ik al heb. Alleen zijn er 3 aan vervanging toe. (het moederbord en de videokaart zijn overleden).
Processor: Intel Core i5-4460 Boxed
Moederbord: MSI H97 GUARD-PRO
Videokaart: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
Behuizing: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
Speakerset: Logitech Z323
Intern geheugen: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Voeding : Seasonic S12II-Bronze 520W
SSD : Crucial MX100 256GB
Daarnaast beschik ik uiteraard ook over een toetsenbord, muis, speaker set, monitor en koptelefoon.
l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nodig: nieuwe Intel processor i5 - 1151 socket, moederbord en videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?
Alle hulp is welkom. Ik ben geen kenner meer een noob ofwel ik laat me hierin graag adviseren. Uiteraard heb ik allerlei topics bekeken. Ik kom er helaas niet (helemaal) uit. Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren aan de hand van onderstaand lijstje.
Processor:
Intel Core i5-8400 Boxed
Intel Core i5 9400 Boxed
Moederbord:
Asus PRIME Z390-P
ASUS PRIME H270-PLUS
MSI B360-A PRO
MSI 7B98-001R Z390-A Pro
Videokaart:
MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
Asus DUAL-RX580-O8G
Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G
MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC
Aanvullende opmerking:
Ik heb bovenstaande asap nodig dan kan ik mijn computer weer gaan gebruiken...