Laptop specs voor iRacing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iRacing2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09-2020
Goedenavond allen,

Afgelopen jaar heb ik een nieuwe laptop gekocht, welke ik voornamelijk gebruik om films mee te maken. Daarvoor is hij absoluut prima, maar nu vraag ik mij af of ik hem ook voor iRacing zou kunnen gebruiken. Volgens de website van iRacing zijn de specificaties voldoende om de game te kunnen spelen, maar ik lees veel slechte verhalen van mensen die iRacing op hun laptop spelen, waarbij ze de settings erg laag of zelfs uit moeten zetten. Kunnen jullie inschatten (ik heb niet al te veel verstand van computer specs namelijk) of ik met deze laptop iRacing goed kan draaien of dat ik eigenlijk gewoon een PC nodig heb?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugakDq5Z4W0w3P83jmUL1sjZYEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0fm6XMZAfE01ZjERKG2VN2s.jpg?f=fotoalbum_large

Super bedankt voor het meedenken alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 16:04
Een normale 1050 is het minimum zoals staat aangegeven. Een max q zal waarschijnlijk net wat minder presteren, maar dat ligt volgens mij aan hoeveel vermogen die mag verbruiken en hoe goed de koeling van de laptop is.

• iRacing2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09-2020
Bedankt voor de reactie. Heb iRacing net even geïnstalleerd en getest op de laptop en eigenlijk werkt het prima. Kom met vrij uitgebreide instellingen nog altijd tot 75 fps. Als ik alles ver terugschroef haal ik makkelijk 250 fps. De koeling is wel een ding, dus ik ga daar een externe koeler voor aanschaffen.

Had graag 3 schermen gebruikt, maar denk dat dat niet de beste optie is met een dergelijke videokaart of zie ik dat verkeerd? Volgens mij kan ik het beter houden op 1 scherm dan toch?

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Ik heb een Lenovo met zo'n 1050 TI, dat ding throttled als een malle tijdens het gamen omdat ie veel te heet wordt. Niet te doen.