Mijn vraag
Als ik F1 2020 speel op mijn pc (2 schermen MSI Optix MAG24C,via displayport en Samsung UE48JS8000 via HDMI) icm playseat, valt heel vaak mijn tv scherm uit, (geeft dan de melding dat er geen signaal is op de HDMI aansluiting). Vaak komt deze weer terug maar niet altijd.
Als ik geen game speel maar een film kijk gebeurt het niet.
Als ik op mn pc scherm de game uitzet is de resolutie ook aangepast op dat scherm (gaat wel automatisch weer terug)
Iemand enig idee hoe dit kan komen? (hiervoor heb ik een oud 32inch LG scherm gebruikt, ging prima en een HKC 4K 50inch scherm, deze gaf na 2 weken de geest, zie link van andere post(HKC TV valt uit en gaat niet meer aan)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Drivers nagelopen en geupdate, HDMI kabel gewisseld, processor en geheugen gecheckt. Processor lijkt niet boven de 60% te komen, geheugen zit wel constant tegen zijn max aan.
Zou het een tekort aan geheugen kunnen zijn, dat de pc beslist om de HDMI output stil te zetten? (ik ben een leek op dit gebied)
Graag hoor ik of iemand enig idee heeft, zou er ook een reden kunnen zijn waarom mijjn HKC scherm kapot is gegaan en is deze dan nog te repareren?
Met vriendelijke groet,
Bernard Oosterom
Als ik F1 2020 speel op mijn pc (2 schermen MSI Optix MAG24C,via displayport en Samsung UE48JS8000 via HDMI) icm playseat, valt heel vaak mijn tv scherm uit, (geeft dan de melding dat er geen signaal is op de HDMI aansluiting). Vaak komt deze weer terug maar niet altijd.
Als ik geen game speel maar een film kijk gebeurt het niet.
Als ik op mn pc scherm de game uitzet is de resolutie ook aangepast op dat scherm (gaat wel automatisch weer terug)
Iemand enig idee hoe dit kan komen? (hiervoor heb ik een oud 32inch LG scherm gebruikt, ging prima en een HKC 4K 50inch scherm, deze gaf na 2 weken de geest, zie link van andere post(HKC TV valt uit en gaat niet meer aan)
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 132,30 | € 132,30 |
1 | Moederborden | MSI B350 PC Mate | € 114,95 | € 114,95 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 147,90 | € 147,90 |
1 | Behuizingen | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 43,95 | € 43,95 |
1 | Monitoren | MSI Optix MAG24C (S15-0003062-HH5) Rood, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Gamecontrollers | Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On Zwart | € 45,79 | € 45,79 |
1 | Gamecontrollers | Thrustmaster T300 RS Zwart | € 294,89 | € 294,89 |
1 | Game-accessoires | Playseat Evolution Zwart | € 285,02 | € 285,02 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair VS450 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 179,95 | € 179,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.244,75 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Drivers nagelopen en geupdate, HDMI kabel gewisseld, processor en geheugen gecheckt. Processor lijkt niet boven de 60% te komen, geheugen zit wel constant tegen zijn max aan.
Zou het een tekort aan geheugen kunnen zijn, dat de pc beslist om de HDMI output stil te zetten? (ik ben een leek op dit gebied)
Graag hoor ik of iemand enig idee heeft, zou er ook een reden kunnen zijn waarom mijjn HKC scherm kapot is gegaan en is deze dan nog te repareren?
Met vriendelijke groet,
Bernard Oosterom
[ Voor 9% gewijzigd door B.oosterom op 22-09-2020 23:35 ]