Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe gamelaptop; overkill of niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pintatz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil vooral CKIII, EUIV (en als EU5 uitkomt deze ook) kunnen spelen. Misschien ook nog wat uit de Total war series. Football Manager en Cities Skylines zou ik ook wel weer willen spelen. Verder is het een beetje surfen en YouTube kijken.

Wat is je budget?
Rond de €1300,= minder mag ook

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal alleen thuis van de woonkamer naar de zolder en weer terug gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, ik heb geen merk voorkeuren, maar ik heb veel plezier gehad met mijn ASUS R505C uit 2013 (gekocht na de release van EUIV). Alleen is de laptop nu helaas helemaal klaar om deze bovengenoemde spellen mee te spelen

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsAsus R505CB-XX454H€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Door het bekijken van de oudere topics heb ik het volgende bedacht. Alleen ik twijfel een beetje of ik niet naar (veel) te zware specificaties kijk via pricewatch. (i7/Ryzen7/GeForce GTX 1650/GeForce RTX 2060)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsAsus TUF Gaming A15 FX506IV-BQ123T€ 1.199,-€ 1.199,-
1LaptopsHP Omen 15-en0996nd€ 0,-€ 0,-
1LaptopsLenovo Legion 5 15ARH05H (82B1003DMH)€ 0,-€ 0,-
1LaptopsLenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60090MH)€ 1.199,-€ 1.199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.398,-

Bijvoorbeeld voor het laatst gelanceerde CKIII zijn de volgende specificaties aanbevolen:

AANBEVOLEN:
Vereist een 64-bits processor en besturingssysteem
Besturingssysteem: Windows® 10 Home 64 bit
Processor: Intel® Core™ i5-4670K / AMD® Ryzen™ 5 2400G
Geheugen: 8 GB RAM
Grafische kaart: Nvidia® GeForce™ GTX 1650 (4GB) / AMD® Radeon™ R9 390X (8GB)
Opslagruimte: 8 GB beschikbare ruimte

Conclusie: Kijk ik naar de zware laptops of valt het wel mee?

Beste antwoord (via Pintatz op 28-09-2020 10:14)

• -Romijn-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-02-2024
Toevallig heb ik vorige maand ook een gaming laptop gekocht met ongeveer hetzelfde budget. Na lang wikken en wegen ben ik bij deze uitgekomen: Thunderstorm by Alternate RTX2060-R7-1TBSSD-16G, 15.6" laptop. Als je op deze naam zoekt op de site van Alternate heb je hem zo gevonden. Hij kost €1299.

De specificaties zijn heel goed voor deze prijs, deze moet met gemak 3-5 jaar mee kunnen zonder dat je iets hoeft te upgraden. De behuizing is stevig genoeg en voor een Gaming laptop is hij erg compact. Enige nadelen zijn dat de koeler best veel geluid maakt bij gamen en de batterij vrij snel leeg gaat. Ik moet er wel bij zeggen dat veel Gaming laptops daar last van hebben, dus het is de vraag of het zin heeft om voor die redenen een andere laptop te kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• -Romijn-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-02-2024
Toevallig heb ik vorige maand ook een gaming laptop gekocht met ongeveer hetzelfde budget. Na lang wikken en wegen ben ik bij deze uitgekomen: Thunderstorm by Alternate RTX2060-R7-1TBSSD-16G, 15.6" laptop. Als je op deze naam zoekt op de site van Alternate heb je hem zo gevonden. Hij kost €1299.

De specificaties zijn heel goed voor deze prijs, deze moet met gemak 3-5 jaar mee kunnen zonder dat je iets hoeft te upgraden. De behuizing is stevig genoeg en voor een Gaming laptop is hij erg compact. Enige nadelen zijn dat de koeler best veel geluid maakt bij gamen en de batterij vrij snel leeg gaat. Ik moet er wel bij zeggen dat veel Gaming laptops daar last van hebben, dus het is de vraag of het zin heeft om voor die redenen een andere laptop te kiezen.