Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebouwman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:37
Ik heb altijd trammelant met mijn ziggo apparatuur als ik buiten op mijn plaats via wifi een beetje wil internetten. Nu heb ik van een iemand een tp link ac750 re200 overgenomen en nu zit ik een beetje in t menu te snuffelen en kan je zo een extender op supersnel zetten, dan pakt ie alleen de 5 ghz of 2.4 (net wat je wil) Dit maar eens geprobeerd maar in plaats van die supersnel (of in ieder geval sneller) gaat ie ongeveer de de helft zo snel :)
Op de gewone stand is ie op de locatie waar ik nu buiten zit ongeveer 30Mbps en op supersnel nog geen 12Mbps. Verder werkt 't dingetje tot nu toe veel beter dan een apparaat wat tig keer duurder is van Ziggo, want die geeft me alleen maar problemen :)

Volgend jaar eens een M5 gaan proberen als er dan al niet iets anders leukers is.

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
benniebouwman schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:29:
Ik heb altijd trammelant met mijn ziggo apparatuur als ik buiten op mijn plaats via wifi een beetje wil internetten. Nu heb ik van een iemand een tp link ac750 re200 overgenomen en nu zit ik een beetje in t menu te snuffelen en kan je zo een extender op supersnel zetten, dan pakt ie alleen de 5 ghz of 2.4 (net wat je wil) Dit maar eens geprobeerd maar in plaats van die supersnel (of in ieder geval sneller) gaat ie ongeveer de de helft zo snel :)
Op de gewone stand is ie op de locatie waar ik nu buiten zit ongeveer 30Mbps en op supersnel nog geen 12Mbps. Verder werkt 't dingetje tot nu toe veel beter dan een apparaat wat tig keer duurder is van Ziggo, want die geeft me alleen maar problemen :)

Volgend jaar eens een M5 gaan proberen als er dan al niet iets anders leukers is.
De TP-Link AC750 is een repeater en hierbij dien je rekening mee te houden dat je maar 50% van de snelheid overhoud van de max snelheid die hij van je router ontvangt.
Ik weet niet precies wat die "supersnelle stand" is maar waarschijnlijk is dit dan de 5GHZ band waarmee de router en de extender met elkaar communiceren.

Voordeel van de 5GHz band is dat het meer bandbreedte heeft t.o.v. 2,4GHz maar de 5GHz komt minder ver. Afhankelijk van hoe ver de repeater van de router staat en eventuele storings bronnen moet je kijken welke band je het beste kan gebruiken voor de optimale snelheid.
Maargoed repeaters blijven bagger dingen en zeer onbetrouwbaar !

Beste keuze blijft wel om voor losse AP's te gaan en die bedraad te aan te sluiten.

• benniebouwman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:37
Bedankt voor je antwoord, maar ondanks dat het bagger is geeft ie (tot nu toe) minder problemen dan het originele Ziggo-Ap wat ik eens ooit voor 75 euro gekocht heb bij Ziggo. Die ik trouwens altijd bekabeld aangesloten heb en bij tij en ontij voor de raarste problemen zorgde. De problemen die meteen oplosten als ik het Ap uit schakelde en het ziggo modem herstartte. (als ik alleen het modem herstartte was het probleem niet weg en als ik maanden het ziggo-ap uitliet kwam het probleem nooit opdagen (dus voor mij 1+1=2))
Deze bagger extender doet momenteel heel goed wat ie moet doen en volgende zomer kijk ik uit naar een setje van TP-link in de vorm van een Mesh of er moet tegen die tijd wat leukers en beters verschijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Zondere verdere informatie is dit een zinloos topic. Fijn dat je tevreden bent over je TP-Link RE200-AC750 repeater, maar feit blijft dat een fatsoenlijk bekabeld access point altijd sneller en beter kan zijn dan een draadloze repeater. In je vorige setup was er dus waarschijnlijk iets niet correct of was er iets defect. Dat kan aan de apparatuur gelegen hebben, maar ook aan verkeerde plaatsing van de apparatuur of de gekozen instellingen. Daar is niets over te zeggen op basis van de informatie die je geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Morgan op 23-09-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meeldauw
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
Router- extender 5 GHz
Extender -buiten 2,4GHZ

....is waarschijnlijk de beste optie, andersom is interferentie met andere netwerken waarschijnlijker.
Maar als je dit al had kan je het altijd omgekeerd proberen.
In fastlane (extender mode) heb je een ander kanaal dan je router (en dus een drukker kanaal).
In normale stand (repeater mode) heb je hetzelfde kanaal als je router.

De 5Ghz verbinding van de tp-link ac750 re200 is in ieder geval in de eerste hardware versie in mijn beleving niet totaal stabiel.

[ Voor 19% gewijzigd door meeldauw op 25-09-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meeldauw
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
Wat je ook nog kan doen is de dhcp server in de extender uitschakelen als je dat nog niet gedaan hebt.
Als dat allemaal niet helpt,kan je nog je 5 GHZ op je router vast pinnen op een laag kanaal bv kanaal 40 al je buren daar niet op zitten.
BTW, ik neem aan dat je begonnen bent met te kijken of er een firmware update voor de extender was.
Pagina: 1