Alternatief voor KaKu zender-ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanius
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-10-2020
Inleiding
Oorspronkelijk zat er in mijn trapgat geen lamp. Op mijn overloop wel, maar de trap blijft dan bijzonder donker. Mijn oplossing hiervoor was om een aansluiting te maken in het trapgat, alleen krijg ik daar geen schakeldraad heen. Ik maak daarom gebruik van een KaKu zender en ontvanger, die het trapgat gelijk schakelt met de overloop. Echter, ik heb last van een 433Mhz spook (of mijn buurvrouw heeft op precies dezelfde kanalen / frequenties ook apparatuur) en schakelt mijn traplicht soms spontaan aan.

Mijn vraag
Ik ben nu op zoek naar een alternatief voor KaKu, welke ik ook kan gebruiken achter mijn bestaande schakelmateriaal (ik wil geen losse plak-schakelaars gebruiken). Voor mij is computer besturing ook niet echt relevant, maar ik wil het niet helemaal uitsluiten. Ik heb gekeken naar Zigbee zenders / ontvangers, maar daar heb ik (nog) niet kunnen vinden wat ik zoek.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment KaKu maar ik zoek een alternatief.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDunnio
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:27
Kijk een naar shelly1. Die werken via WiFi en kunnen ook via WiFi elkaar opdrachten rechtstreeks geven. Dan heb je er één achter de schakelaar die de overloop schakelt en dan één die vanuit de ander wordt geschakeld.

Ze hebben ook dimmers etc. en een app waarmee je kunt bedienen. En het is een mooie opstap als je het wel smart zou willen maken.

Maar dat vereist wel iets meer kennis dan een simple KaKu

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:24
Heb je nog oude Kaku dan? De huidige versie maakt een (unieke) code aan en heeft geen draaischijfjes meer. Storing met buren zou dan niet meer voorkomen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.