Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppelands
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-10-2024
Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een nieuw beeldscherm en ben eigenlijk een beetje verliefd geraakt op de Samsung Odyssey G9 QLED gaming. Wetende dat deze waarschijnlijk niet met mijn goede en trouwe NVIDIA GTX 1070 goed uit de verf zal komen ben ik nu ook op zoek naar een nieuwe video kaart.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ben van plan om nieuwere generatie spellen te spelen maar ook als een thuiswerk pc te gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000 voor de videokaart. Afhankelijk van wat mogelijk is natuurlijk. Overkill is moeilijk maar natuurlijk mogelijk. Hoeft niet het beste van beste te zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De computer zo als deze nu is wil ik graag zou houden alleen een nieuwe videokaart. Op dit moment heb ik:
Een moederbord: msi ms-7a12 (Z170A GAMING PRO CARBON)
Processor: Intel Core I7-6700K
Ram: 16GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik was zelf aan het denken aan de 3080. Maar kan ook de 3070.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA is een merk wat ik meestal heb. Andere voorbeelden zijn welkom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet stil zijn. Dus idle niet te veel geluid maken.

Ga je overklokken?
Nee, zie ik in de toekomst niet snel gebeuren, maar zeg nooit nooit.

Wat verwacht je van ons?
Ik weet niet wat mogelijk is om mijn huidige videokaart een boost te geven. Ben al te lang er niet meer mee bezig helaas :S Graag zou ik advies krijgen wat goed is om er in te plaatsen zeker om het beeldscherm te kunnen ondersteunen en niet van zijn ware potentie af te houden.
Voor ieder alvast bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
Als je relatief lichte spellen speelt kan je met een 3070 (~2080 Ti) wel af. Als je meer richting FS2020, Cyberpunk etc. gaat, raad ik toch wel een 3080 aan, want 5120x1440p is toch 88% (hier mag je geen fps mee berekenen, want dat gaat niet lineair) van 4K.

Ik vermoed trouwens dat in bovengenoemde spellen je cpu het ook aardig benauwd gaat krijgen, want een quad core van 5 jaar geleden is wel wat aan de krappe kant voor next gen games.

Binnen de max €1100 zou een upgrade inclusief cpu, ram, mobo wel mogelijk moeten zijn. Alleen gpu kan voor max €750 ook wel.