Pioneer VSX-831 stuk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:24
Mijn vraag
sinds vanmorgen geeft mijn pioneer vsx-831 versterker geen beeld en geluid meer door naar de tv. Er is alleen een blauw scherm te zien.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Pioneer vsx-831 als versterker
Cub evo 5.1 boxen
LG 65uh600v tv

Versterker zit via hmdi aangesloten op de tv.
Andere devices aan de versterker:
Ziggo next mediabox
Chromecast
Nintendo switch
Blu-ray speler

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Allereerst andere volgordes van aanzetten geprobeerd. Dit heeft in het verleden wel eens geholpen. - geen resultaat

Hdmi kabel tussen tv en versterker vervangen en beide poorten op de tv geprobeerd. - geen resultaat

Switchen tussen apparaten geeft wel op de tv weer dat ik naar een andere input ga en bijv. Het menu van de versterker wordt gewoon weergegeven op de tv maar er komt geen signaal van de ziggo next, chromecast etc. Zichtbaar of hoorbaar.

Enige tijd vielen al wat doffe tikken op bij het aanzetten of aan hebben staan van de versterker maar dit is in het verleden ook wel eens geweest.

Kan ik met deze testen voldoende vaststellen dat het inderdaad de versterker is die defect is? Is dit repareerbaar (en de moeite waard?) Of kan ik beter naar een alternatief? (En zo ja, heeft iemand hier advies in? Anders ga ik langs een winkel maar gezien positieve test van partner mag ik voorlopig 't huis niet uit)