[Vraag] Ervaringen airable.radio

Pagina: 1
Acties:
  • 1.263 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Mijn vraag
Heeft er iemand ervaring met airable.radio? Ik zie bij bijv. Yamaha dat hun producten via een firmware update afstappen van vtuner en overstappen op airable.radio.

Ik kan niet vinden welke radio stations te selecteren zijn op de airable website (eigenlijk staat er zo goed als geen info op hun website...). Verder vraag ik me af of je custom streams in kan geven via een URL, in dit forum topic staat van niet: https://www.avforums.com/...om-2-65-firmware.2220457/ al is dat wel een jaartje oud of zo.

Wellicht dat iemand met een Yamaha product al de transitie gemaakt heeft en de ervaringen wil delen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment heb ik een internet radio via TuneIn, dat werkt op zich prima. Ik wil echter overstappen op een doosje van Yamaha (yamaha wxc-50).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op dit forum kom ik vooral ellende met vtuner tegen welke ineens stopt en al dan niet is op te lossen met het betalen van 4 dollar per jaar. Ik kom echter hier niks tegen over airable. In eerder genoemd forum staat dan iets vermeld, maar blij word ik er nog niet van.

Op de yamaha site staat niks duidelijks hierover en de site van airable is wel heel kaal en leeg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemPol
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 28-01 19:53
Ik zit met dezelfde vraag mbt Lyngdorf tdai -1120. Ik krihg van de website van airable totaal geen hoogte, erg algemeen. Wel een formulier voor gebruik invullen, maar totaal geen info hoe het werkt en wat het kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:56
Als je een Apple gebruiker bent zou je de app Radio - Receiver van appsolute eens kunnen proberen. Die app maakt gebruik van Airable, dan krijg je een beetje gevoel wat Airable in huis heeft.
Ik heb wat ervaring met de aggregators van vTuner, TuneIn en Airable. Wat mij betreft is Airable stukken beter dan de andere twee.

edit:
Ik zie dat er ook een Android versie van de app is: klik

[ Voor 15% gewijzigd door manusz op 26-01-2025 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemPol
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 28-01 19:53
Voor ons hierboven is dan nog steeds interessant hoe we op / aan Airable komen en wat dat kost. Ik ben een paar keer op hun redelijk wollige site geweest, maar kom er niet uit hoe ik nu aan die radio kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

WillemPol schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:42:
Ik zit met dezelfde vraag mbt Lyngdorf tdai -1120. Ik krihg van de website van airable totaal geen hoogte, erg algemeen. Wel een formulier voor gebruik invullen, maar totaal geen info hoe het werkt en wat het kost
@WillemPol Welkom op het forum. Dit is al een oud topic. Je kunt met je vraag beter een nieuw topic openen. Het lijkt er overigens op dat meerdere onlineradioaanbieders problemen hebben, getuige ook de berichten over vtuner hier op het forum.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.