Dat laatste over asbest is niet helemaal waar. Ik heb een aantal jaar geleden aan asbest programma gedraaid voor de overheid en een asbestcursus gedaan. 1 van de belangrijkste partners was de arbeidsinspectie omdat die destijds heel veel kennis had. Ook een aantal artsen en onderzoeken leverden materiaal. Eigenlijk zou de normering voor asbest aangescherpt moeten worden. Maar gebeurt het niet omdat het lange termijn ziektes zijn en korte plaatselijke 4 jaars politiek. Ofwel niet genoeg politieke scoringskansen.
Wat hielp was de ai overal te laten meedraaien, opleiding inspecties bij sloopbedrijven. Langzaam maar zeker omdat men steeds maanmannetjes zag werd zowel ambtenaar als medewerker terughoudender.
Je kan er eigenlijk vanuitgaan, voor 1994 geklust of gebouwd, asbest verdacht. Laat het inventariseren en kloot niet aan.
Daarnaast ben je strafbaar mocht je gepakt worden zelfs als je een gecertificeerde aannemer inschakelt die een foutje maakt.
Ik weet niet of het nog is of was gekoppeld met de wet economische delicten, (ik ben al een tijd in de wia) dat je genaaid wordt van hier tot Tokyo. Naast het risico voor je gezondheid.
Vb mensen die gepakr worden, auto, materiaal alles wat in aanraking was gekomen ging linear recta naar de sloop.
We hebben ook bv complete voertuigen tot vrachtwagens aan toe laten verpakken en naar de sloop.
De kosten zijn astronomisch ook nog eens en voor jou en je verzekeraar vind je daarna ook niet meer leuk. Etc
[
Voor 12% gewijzigd door
Annie1980 op 04-01-2022 14:51
]