Toon posts:

Hulp bij onderdelen bestellen voor het upgraden van mijn pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, ik kan er een lang verhaal van maken maar ik bespaar iedereen de leesmoeite: Kort gezegd wil ik mijn "oude" pc een upgrade geven. Het is een acer predator uit het jaar 2013/14 als het goed is, wel zit er een andere videokaart in een 1660TI OC verder is er niks veranderd aan de PC. Wel heb ik al een nieuwe netwerkkaart en een nieuwe SSD besteld. Er zit verder een i7 4790 en 16GB DDR3 ram in, derest is voor mij onbekend.
De pc gaat nog steeds als een raket kan daar niet over klagen, maar ik denk dat het eens goed is om wat delen te vervangen.

Wat ik zoek:
Het is eigenlijk niet nodig maar als nieuwe behuizing heb ik deze op het oog https://www.alternate.nl/...0HCAW2EAYYASABEgIn0vD_BwE
Want ja het oog wilt ook wat :p

Verder zoek ik nog een nieuw moederbord, voeding, en ram (tenzij jullie denken dat ik dat niet nodig heb dan laat ik het graag wegvallen)

Wat is me budget?
Ik wil het liefst niet teveel geld uitgeven maar wel degelijke componenten dus geen rommel.

Ik heb geen specifiek merk wat ik in gedachten had.

Verder waarvoor ik de pc ga gebruiken is voornamelijk gamen, denk hierbij aan fifa 2020 league of legends soms een keer battlefield (Medium graphics is meer als genoeg want ik speel zulke spellen toch amper)

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven dat mij verder helpt :)

Alle reacties

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
als er een normale 24pin stekker op het moederbord zit zou ik alleen een nieuwe kast en voeding kopen en verder gewoon alles overzetten

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
Moederbord (mits past) en ram upgraden lijkt me sowieso niet nodig, voeding is een twijfelgeval (of het past en of de kwaliteit genoeg is).
Meestal zit er in zo'n predator een FSP voeding, die zijn over het algemeen niet onaardig en zou nog wel even mee moeten gaan.
Kun je even foto maken van de sticker op de zijkant van het ding?

Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GW_DUNaHsMAS0itR70hHRdetGTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaAKRedrkA19ZBEeUEZFJi1Y.jpg?f=fotoalbum_large

• Luuk83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-11-2020
https://pc-builds.com/psu/ als je de voeding wilt checken. Met 16gb ram heb je genoeg, verder wordt het overkill.
Ik heb 750w gold in mijn pc van 7 jaar oud, met een GTX 980ti als upgrade (trekt ongeveer gelijk met jouw 1660ti) en alles werd een stuk sneller dan met de 550w die erin zat. Ik merk dat mijn moederbord met intel 4560 zo uit mijn hoofd nu mijn bottleneck is.

• Luuk83
https://pc-builds.com/calculator/ is ook handig om je bottleneck te checken.

• mitsumark
De eerste website is misschien nog een beetje handig, al is het advies wat raar.
Ze gaan uit van TDP / maximaal piekverbruik (met alles tegelijk belast), en vervolgens adviseren ze alsnog 100+W extra.

De tweede is compleet nutteloos, er wordt niet gevraagd naar welke games, settings, Hz, etc (gelukkig wordt resolutie nog wel meegenomen, dat scheelt al de helft).

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 25-09-2020 11:10 ]

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-01 13:39
Luuk83 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:26:
https://pc-builds.com/psu/ als je de voeding wilt checken. Met 16gb ram heb je genoeg, verder wordt het overkill.
Ik heb 750w gold in mijn pc van 7 jaar oud, met een GTX 980ti als upgrade (trekt ongeveer gelijk met jouw 1660ti) en alles werd een stuk sneller dan met de 550w die erin zat. Ik merk dat mijn moederbord met intel 4560 zo uit mijn hoofd nu mijn bottleneck is.
Ik vind vooral het gedeelte "vreemd" waar je aangeeft dat alles sneller werd met een 750W voeding ipv de 550W??? kan je dat uitleggen hoe je dat gedaan hebt?? O-)

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, dank voor alle reacties ik heb gister mijn pc uit elkaar gehaald, ik heb een 500watt 80 plus gold voeding.
Aan de hand van de site van luuk83 is het recommended om 425 watt te hebben dus lijkt het me dat mijn pc genoeg voeding krijgt. wel ben ik er nu achter gekomen dan mijn ram heel sloom is het is DDR3 met 800MHZ. verder lijkt me het ook verstandig om eens nieuwe koelingspaste op de cpu te doen. Ook heb ik uitgevonden van welk merk het moederbord is het is namelijk een door acer zelf gefabriceerd moederbord.

Nogmaals dank voor alle reacties :)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:10
Jouw CPU en bord kunnen geen ddr 4 aan. Die zou ej dan ook moeten vervangen, en dan ook de voeding.
Dan hou je alleen nog de videokaart (als die er al in zit) en de harde schijf over. Die wil je ook vervangen.
Dus:
1)heel je pc uit elkaar.
2) alle onderdelen nieuw kopen
3) alle onderdelen in elkaar
4) alles wat je over hebt weggooien

of je bewaart je pc gewoon, en vervangt niets :P

• Luuk83
Ja 800 is wel heel laag. Je kunt voor 1600mz gaan, dan is je pc weer aardig bij in dat geval.
De voeding trok het vermogen van de hele pc omlaag, waardoor alles minder snel functioneerde. Net zoiets als dat jezelf genoeg voeding nodig hebt, om goed vooruit te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Alweer dank voor de snelle reacties, ik heb er in inmiddels al een nieuwe SSD in geplaats, daarbij wist ik niet dat mijn cpu en moederbord dat niet zouden aankunnen. Misschien is 1600mhz wel een goede middenweg, maar gaat het helpen in performance?Een vraag nog zou ik een betere voeding kopen of zou ik het zo laten?

• mitsumark
800 met double data rate is gewoon 1600, prima snelheid, niks aan doen.

Dat je voeding een gold certificaat heeft zegt niks over de kwaliteit.
En zonder het type te weten is het ook lastig zeggen of het wel echt 500W is en of hij wel echt over te zetten is.
Foto?

Als een voeding onvoldoende is valt de pc gewoon uit, best case scenario.
Worst case scenario gaat ie in de fik.
Langzamer wordt je pc er niet van.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 25-09-2020 14:39 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:10
Het is een pre-fab pc, dus op zich maakt het allemaal niet zoveel zolang je geen gekke dingen gaat vervangen.

Wat dat betreft: je hebt al een SSD geplaatst, sneller ram gaat niet. Weet je zeker dat de voeding los te halen is van de behuizing?
Eigenlijk is het niet waard om alles in een andere behuizing te gaan steken.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:28

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Je kan de kast vervangen en alles overzetten. IS wat de meeste "gaming-pc" verkopers doen dus waarom niet? Nu nog alle specs hier vermelden, is een best wel krachtige pc.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, hierbij een foto van de binnenkant van mijn pc waar de voeding op te zien is.

Dank weer voor alle hulp!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eu0L_9ayGQcO1QHcn-o9V-zAOaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xb8Ym49FyrTfpQkqD7HtDy1j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2020 13:20 ]

Pagina: 1