Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus1337
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 10:31
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laptop terugkreeg van reparatie bij ASUS. Problemen met mijn beeld en die viel regelmatig weg. Na de reparatie hier gelukkig geen last meer van, maar helaas wel andere bijkomstige problemen.

betreft de laptop Asus VivoBook F556UQ-DM1298T

Ik gebruik mijn laptop vast op m'n bureau en altijd aan netstroom. Wanneer ik de laptop probeer op te starten gaat het power-on lampje branden, maar duurt het nog ongeveer 15/20 seconden voordat ik daadwerkelijk het ASUS opstartscherm krijg. (dit geldt hetzelfde voor slaapstand).

Ik heb de BIOS al nagekeken op een boot option die hier vertraging in kan geven, maar hier was niks bijzonders te zien. Daarnaast al ruim gegoogled, maar ook daar niks beter van geworden.

Daarnaast wil ik nog wel eens een klein spel spelen op de laptop. Eerder was dit geen probleem voor de videokaart die erin zit, maar tegenwoordig kan ik alleen de lichtere games spelen (among us etc.). Wanneer ik een spel als Dirt 3 o.i.d. opstart, gaat dit goed voor ongeveer 2 minuten. Hierna begint het beeld te haperen en is het spel eigenlijk al niet meer speelbaar.

Mocht er iemand zijn die hier een idee bij heeft, dan hoor ik het graag!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 15:46
Is toevallig Windows opnieuw geïnstalleerd? En dan per ongeluk op de hdd?

Qua gpu zou het kunnen dat de drivers van je extra gpu niet geïnstalleerd zijn zodat hij niet naar die gpu schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus1337
White Feather schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:45:
Is toevallig Windows opnieuw geïnstalleerd? En dan per ongeluk op de hdd?

Qua gpu zou het kunnen dat de drivers van je extra gpu niet geïnstalleerd zijn zodat hij niet naar die gpu schakelt.
Windows is geïnstalleerd op de SSD, zelf ook al twee keer herinstallatie gedaan...

GPU heb ik ook al 3 á 4 keer drivers geïnstalleerd. Ook al aangegeven dat hij bij bepaalde prestaties over moet schakelen van onboard video naar videokaart.

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

Heb je windows niet toevallig legacy geinstalleerd ipv UEFI. kan ook wel eens impact hebben op de opstartsnelheid

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

• Bertus1337
Die ga ik vanavond nog even controleren!
Het is wel zo dat ik ook pas na 20 seconden de HDD hoor beginnen te draaien. Kan dit te maken hebben met die legacy?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:46
Bertus1337 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:47:
[...]

Windows is geïnstalleerd op de SSD, zelf ook al twee keer herinstallatie gedaan...

GPU heb ik ook al 3 á 4 keer drivers geïnstalleerd. Ook al aangegeven dat hij bij bepaalde prestaties over moet schakelen van onboard video naar videokaart.
wat vind een hdd test progje van de smart waardes van hdd? Start de laptop eens op zonder de hdd aangesloten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1