Defecte vaatwasser, garantie claimen vs nieuw kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-05 20:48
Hi all,

Ik heb een issue met mijn huidige keuken waar ik graag jullie advies over wil. Mijn vaatwasser functioneert niet meer. Het is een Zanker (Electrolux groep) van net 4 jaar oud. Doordat ik 5+ apparaten van Electrolux heb, heb ik verlengde garantie van 5 jaar en daar heb ik ook een bewijs van in de vorm van een certificaat.

2 weken terug heb ik Electrolux benaderd voor een serviceaanvraag, maar ze geven 1) aan dat ik geen verlengde garantie heb (sta niet in het systeem) en 2) de wachttijd is bijna 3 weken voor er iemand kan komen. Omdat ik daar niet op wilde wachten heb ik een lokale witgoedboer laten komen die iets heeft gerepareerd, maar uiteindelijk het probleem niet heeft verholpen. Deze is vandaag teruggekomen en constateert dat de printplaat defect is. Vervanging kost ca 300 euro en heeft levertijd van 2 weken.

In mijn optiek is een defecte printplaat een typisch garantie issue en moet Electrolux deze gewoon verhelpen. Paar overwegingen/issues die ik jullie graag voorleg:

- Ik wil Electrolux bellen om te vertellen dat ze een nieuwe printplaat moeten komen installeren. Loop ik nu het risico dat ze zeggen dat de garantie vervalt omdat er al iemand anders heeft gekeken? Als ik ze laat komen zonder voorkennis loop ik het risico dat er ook 2 weken levertijd aan vast wordt geplakt en dan zit ik nóg langer zonder vaatwasser.
- Zijn er redenen voor Electrolux om deze reparatie binnen garantie te weigeren waardoor ik beter een alternatief kan zoeken?
- Een nieuwe vaatwasser van een B-merk kost me ca 400 euro.. Ik overweeg om dat te doen als dit allemaal niet opschiet want ik wil niet zo lang zonder vaatwasser. Ik ga trouwens expliciet niet voor een A-merk omdat ik mijn huis eind oktober uit ga

Verder ben ik echt chagrijnig omdat die verlengde garantie bij 4+ of 5+ apparaten echt een farce is als je f*cking 3 weken moet wachten op een bezoek van de monteur.

Jullie gedachten hierbij? Ervaringen met de service van Electrolux?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:50

Honesty

kattenneus!

Vaatwasser staat onderaan de lijst va. Nodige keukenapparatuur, dus koelkast en kookplaten staan hoog vaatwasser afzuigkap ovens staan lager. Dus verklaart die tijd al.
Verder extra garantie altijd goed om gebruik van te maken omdat je dan alleen voorrij kosten moet betalen zowerkt het bij atag iig.
Verder moet je goed de kleine lettertjes lezen, waarschijnlijk moet alles in een koop gedaan zijn en geregistreerd zijn bij electroluxe, met het merk geen ervaring. Bij atag zeggen ze altijd de kookplaat(is van een ander merk van dezelfde fabriek) leg maar de keukenfactuur klaar voor als de monteur moeilijk doet.

Kans is trouwens groot dat monteur gewoon printplaat bij zich heeft. Ze kijken welk apparaat en welke code je hebt en aan de hand van die kennis nemen ze spullen mee. Heb veel ervaring met de monteurs van atag(verlengde garantie 7 jaar) maar nog nooit dat er iets besteld moest worden en later terugkomen. Terug komen is duurder voor ze dan een doosje spullen meenemen.

Wat zeiden ze dat je wel certificaat had? Heb jeje niet te makkelijk laten afpoeieren door de telefoniste?

[ Voor 28% gewijzigd door Honesty op 22-09-2020 14:24 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:18
Maardiweb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:40:

- Zijn er redenen voor Electrolux om deze reparatie binnen garantie te weigeren waardoor ik beter een alternatief kan zoeken?
- Een nieuwe vaatwasser van een B-merk kost me ca 400 euro.. Ik overweeg om dat te doen als dit allemaal niet opschiet want ik wil niet zo lang zonder vaatwasser. Ik ga trouwens expliciet niet voor een A-merk omdat ik mijn huis eind oktober uit ga
Geen idee of hun monteur kan zien dat er al door iemand anders aan gesleuteld is? Ook al zou het totaal niet uitmaken voor het euvel zelf, kans is aanwezig dat ze dan idd moeilijk gaan doen.

Een B-merk (Ikea inbouw) vaatwasser heb je al voor 250 euro

Heb je je huis verkocht of is het huur? In het eerste geval heb je natuurlijk gedonder dat je sowieso een werkende vaatwasser moet leveren. Persoonlijk zou ik, als koper, dan wel moeilijk doen als blijkt dat je A merk vaatwasser vervangen is voor een goedkoper model. In dat geval zou ik echter contact opnemen met de koper om te overleggen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:13
Het certificaat van verlengde garantie heb je waarschijnlijk gekregen na registratie. Samen met de aankoop bon heb je mijns inziens aan alle voorwaarden voldaan en recht op deze garantie.
Dat Electrolux het niet in hun systeem kan vinden kan jij n iets aan doen.

Ik zou nogmaals met Electrolux contact opnemen en dit aan hen uitleggen.
Dat reparatie 3 weken kan duren is vervelend maar waarschijnlijk niets aan te doen.
Probeer het probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen zodat een monteur mogelijk een printplaat bij zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lees ook eens de voorwaarden na van de verlengde garantie. Commerciële garantie mag eigen voorwaarden opstellen die meer restrictief zijn dan de wettelijke garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Thanks voor de reacties, hier kan ik wel wat mee. Ik ga nog een keertje bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:10
Ik heb onlangs garantie geclaimt van Elektrolux voor mijn ikea vaatwasser voor het lampje binnen wat stuk was gegaan.
Er komt gewoon een universele reparateur langs. Die kerel had een blanco bestelbusje met een AEG shirt en tussen zijn papieren zag ik nog meerdere merken staan.
Dus het doorgeven dat iemand er eerder naar heeft gekeken gaat niet in jouw voordeel werken omdat je geen monteur aan de lijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Maardiweb Je hebt gewoon recht op 'garantie' bij de verkoper( conformiteitsvereiste, wettelijke garantie).
Verder heb je documentatie waaruit blijkt dat je zelfs extra garantie hebt gekocht. Niets zelf gaan betalen, gewoon naar verkoper en die moet je helpen. Defecte printplaat is niet gebruikelijk, dan wel te verwachten in deze korte termijn van gebruik.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik begrijp je emotie, maar voor 300 euro waste ik wel 2 weekjes af.

Al was m'n eerste stap het wat indringender te vragen want dit is flauwekul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
Voor de geïnteresseerden: Vaatwasser is gisteren gerepareerd door Electrolux, binnen de 5 jaars garantie. Hierdoor 25 euro betaald voor administratiekosten.

Uiteindelijk bleek de tachometer kapot die meet of de pomp goed draait, en daarmee het verwarmingselement aanstuurt. Deze is vervangen en de vaatwasser wordt weer warm :)

Pagina: 1