minecraft server op Raspbery Pi 4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
Mijn vraag
Gister voor de fun samen met wat mensen maar weer eens de beste game ooit gaan spelen :D
Nu zitten we op een gratis server met wat beperkingen en zit ik er zelf aan te denken om mijn raspberry pi 4 op te offeren als server

Heeft iemand hier ervaring mee, ik weet dat het kan maar ik ben benieuwd naar de performance
is het stabiel genoeg om met 6 man tekkit bijvoorbeeld op te spelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
youtube

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
server installatie files gevonden

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Gij Googled en gij zult vinden:

https://minecraft.gamepedia.com/Server/Requirements
https://www.balena.io/blo...for-the-pi-4-with-balena/

TLDR; Mensen hebben die eerder gedaan en het model Rapsberry dat je hebt liggen maakt hierin wel groot verschil. Als ik het zo snel lees wordt 4GB wel echt aangeraden. Daarnaast denk ik dat iets van een heatsinkje en een goede ventilatie wel een puntje van aandacht is.

Wees je er ook van bewust dat je op een manier die server moet gaan connecten met "het internet". Daar komt dus ook een stukje beveiliging bij kijken.

[ Voor 93% gewijzigd door n9iels op 22-09-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:17
En zie ook deze blog van Hanselman

https://www.hanselman.com...AMinecraftJavaServer.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
op google en het blog gaat het specifiek over een vanila minecraft server. dit is niet moeilijk,

Alleen willen wij graag Tekkit gebruiken. en zouden dit graag op een PI willen, dit zie ik nergens terug en vroeg me af of iemand dit hier al is gelukt

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

maubaan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:30:
Mijn vraag
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
server installatie files gevonden
Misschien een rare opmerking maar "probeer het"?

En allicht, ook als het uiteindelijk niet zo vloeiend / soepel werkt, heb je er wat van geleerd om later een "zwaardere machine" snel te installeren :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:31
maubaan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:52:
op google en het blog gaat het specifiek over een vanila minecraft server. dit is niet moeilijk,

Alleen willen wij graag Tekkit gebruiken. en zouden dit graag op een PI willen, dit zie ik nergens terug en vroeg me af of iemand dit hier al is gelukt
Ik heb een half jaar geleden een Minecraft server op een raspberry pi 4 (4GB) draaiend gehad. Performance was persoonlijk om te huilen met 5 personen er op. Vanaf de 3 personen was het al niet meer goed speelbaar.

Met aangepaste server settings zoals de maximale View Distance was het enigszins beter speelbaar maar ik zou er persoonlijk niet aan beginnen als je een soepele ervaring wilt.

Belangrijk is om het vanaf een SSD te runnen voor de random lees en schrijf acties.
Pagina: 1