I'm not as think as you stoned I am
Vraag
Alle reacties
I'm not as think as you stoned I am
Edit: ehhh. Eigenlijk is dat helemaal niet zo logisch als het de tweede hop pas is, dan ben je doorgaans al buiten je netwerk. Je zal het op de Draytek moeten zoeken, die zal in een dergelijk subnet zitten om wat voor reden dan ook. In any case, een IP-adres eindigend op .0 kan prima, en alles na de eerste hop moet je beschouwen als buiten jouw macht.
[ Voor 53% gewijzigd door DataGhost op 22-09-2020 11:43 ]
https://www.kareemccie.co...nding-ip-subnet-zero.html
Van alle zaken die er volgens mij niks mee te maken hebben, heb je nog eens de minst duidelijke uitleg gevonden. Als ik erop Google krijg ik een wat fatsoenlijkere pagina van Cisco zelf terug en daarna een doorverwijzing naar een RFC uit 1985*. Die leggen verder beide op geen enkele manier uit in wat voor situatie je een packet terugkrijgt van een .0-adres wat lijkt op het netwerkadres van het subnet waar je in zit? Kan je misschien uitleggen waarom het relevant is voor degenen (zoals ik) die het kennelijk niet snappen?
* Overigens is dat in 1995 al teruggedraaid in RFC 1812 en RFC 1878.
[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 22-09-2020 12:06 ]
Voor zover ik het begrijp is ip subnet-zero ook geen verklaring voor het fenomeen wat @WooK ziet.DataGhost schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:58:
[...]
Die leggen verder beide op geen enkele manier uit in wat voor situatie je een packet terugkrijgt van een .0-adres wat lijkt op het netwerkadres van het subnet waar je in zit?...
IP subnet-zero gaat over subnet adressen: in oudere versies van IOS kon je het laagste en hoogste subnet adres niet gebruiken, dus als je ging subnetten had je er twee minder dan je zou verwachten
In het geval van @WooK klinkt het alsof iemand creatief hergebruik heeft gemaakt van ip-adressen.
172.16.21.0 zou het ip-adres moeten zijn van de interne kant van de eerstvolgende router.
Maar wat dan het adres moet zijn aan de WAN kant van de draytek? 172.16.21.255 misschien?
Zou wel heeeel lelijk zijn
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Is dat de richting dat we moeten zoeken. Ben wel nieuwsgierig of het een /32 is of een /23 of kleiner...
Je ziet in een traceroute toch alleen de inkomende interfaces van een router?Brahiewahiewa schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:55:
[...]
In het geval van @WooK klinkt het alsof iemand creatief hergebruik heeft gemaakt van ip-adressen.
172.16.21.0 zou het ip-adres moeten zijn van de interne kant van de eerstvolgende router.
[...]
Dan zou het dus de 2e router zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door ewoutw op 22-09-2020 17:38 . Reden: Extra opmerking ]
:strip_exif()/f/image/oWUqjId9byV652gIwvZjhBTq.jpg?f=fotoalbum_large)