Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Monitor moet geschikt zijn om prettig mee thuis te werken, dit betreft ontwikkelwerk en zal meestal via citrix zijn op een remote machine.
Systeem wil ik gebruiken voor gamen en wat hobby ontwikkelwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nu een prijs van 1300,- in mijn hoofd inclusief monitor, exclusief muis en toetsenbord.
De prijs zou ik willen proberen te drukken mbv 2dehands componenten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het lijk mij leuk om een 2dehands RTX 2080 of 2070 te scoren tussen de 300 en 400 ivm de nieuwe 3xxx serie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de voorkeur Nvidia grafische kaarten maar laat mij makkelijk overhalen tot iets anders mits goed onderbouwd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet een al te lawaaierige machine.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag zoveel mogelijk "bang for buck" willen hebben, en het is al jaren geleden dat ik een pc heb gebouwd dus ik zou het fijn vinden als mij gewezen wordt op evt. incompatibiliteit tussen componenten.
Wellicht in de toekomst upgraden naar een 3xxx kaart.
Dit is wat ik tot nu toe heb bedacht:
Case:
Lekker simpel en wit staat wel mooi in de kamer waar hij zal komen te staan.
Ik geef niets om RGB dus een window is niet nodig.
Aangepast naar 500dx ivm met hitteproductie
Processor:
Ryzen 5 3600, schijnt goed te zijn voor gamen en ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Moederbord:
Hier twijfel ik over, mooie prijs voor wat je krijgt maar ik las dat er wat problemen waren met bepaald type RAM, ook ga ik misschien wifi missen, ik wil een kabel hebben op de kamer waar de pc komt te staan maar dat is er op dit moment nog niet. Wifi als tussenoplossing is wel prettig.
Geheugen:
32GB wellicht iets overbodig maar heb gemerkt dat het wel lekker is als ik loop te klooien met docker containertjes om wat uit te proberen.
Ripjaws op aanraden van Djarune
Videokaart:
Videokaart ben ik nog zoekende naar maar ben van plan RTX 2070 of 2080 2de hands te kopen.
SSD:
Leuke prijs kwaliteit wat ik zo lees.
Voeding:
Enermax Revolution D.F. 650 watt op aanraden Djarune
Monitor:
Vooral voor gamen lijkt deze zeer geschikt, ik hoop dat gewoon werken ook lekker gaat op deze monitor, hier laat ik me ook graag verder over informeren.
Monitor moet geschikt zijn om prettig mee thuis te werken, dit betreft ontwikkelwerk en zal meestal via citrix zijn op een remote machine.
Systeem wil ik gebruiken voor gamen en wat hobby ontwikkelwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nu een prijs van 1300,- in mijn hoofd inclusief monitor, exclusief muis en toetsenbord.
De prijs zou ik willen proberen te drukken mbv 2dehands componenten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het lijk mij leuk om een 2dehands RTX 2080 of 2070 te scoren tussen de 300 en 400 ivm de nieuwe 3xxx serie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de voorkeur Nvidia grafische kaarten maar laat mij makkelijk overhalen tot iets anders mits goed onderbouwd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet een al te lawaaierige machine.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag zoveel mogelijk "bang for buck" willen hebben, en het is al jaren geleden dat ik een pc heb gebouwd dus ik zou het fijn vinden als mij gewezen wordt op evt. incompatibiliteit tussen componenten.
Wellicht in de toekomst upgraden naar een 3xxx kaart.
Dit is wat ik tot nu toe heb bedacht:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550M Elite | € 97,90 | € 97,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Ventus | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Monitoren | Dell S2721DGF Zwart | € 406,56 | € 406,56 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 36,20 | € 36,20 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 108,38 | € 108,38 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 108,65 | € 108,65 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 97,41 | € 97,41 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.135,05 | ||
Case:
Lekker simpel en wit staat wel mooi in de kamer waar hij zal komen te staan.
Ik geef niets om RGB dus een window is niet nodig.
Aangepast naar 500dx ivm met hitteproductie
Processor:
Ryzen 5 3600, schijnt goed te zijn voor gamen en ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Moederbord:
Hier twijfel ik over, mooie prijs voor wat je krijgt maar ik las dat er wat problemen waren met bepaald type RAM, ook ga ik misschien wifi missen, ik wil een kabel hebben op de kamer waar de pc komt te staan maar dat is er op dit moment nog niet. Wifi als tussenoplossing is wel prettig.
Geheugen:
32GB wellicht iets overbodig maar heb gemerkt dat het wel lekker is als ik loop te klooien met docker containertjes om wat uit te proberen.
Ripjaws op aanraden van Djarune
Videokaart:
Videokaart ben ik nog zoekende naar maar ben van plan RTX 2070 of 2080 2de hands te kopen.
SSD:
Leuke prijs kwaliteit wat ik zo lees.
Voeding:
Enermax Revolution D.F. 650 watt op aanraden Djarune
Monitor:
Vooral voor gamen lijkt deze zeer geschikt, ik hoop dat gewoon werken ook lekker gaat op deze monitor, hier laat ik me ook graag verder over informeren.
[ Voor 7% gewijzigd door hantheman op 25-09-2020 09:02 . Reden: Processor ontbrak nog in mijn lijst ]