Vraag

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 16:44
Ik ben op familiebezoek en mijn tante duwt me net twee android telefoons in de hand. Of ik de simkaart even kan overzetten. Dat is simpel uiteraard. Probleem is dat het nieuwe toestel een Huawei is, en dus geen Google services heeft.

Heb al een of andere Chat Partner app geprobeerd, maar die werkt niet. Geen verbinding zegt ie. En aangezien ik al vrij snel op XDA developers kom, wat een top site is, vermoed ik dat Google service erop krijgen niet 1,2,3 gedaan is en ik sowieso een laptop ernaast nodig ga hebben.

Daarom mijn vraag:

Ga ik in een uurtje Google op Huawei krijgen of gaat me dit meer uitzoekwerk, trial and error en hoofdpijn opleveren?

Alle reacties

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Rooten, custom bootloader flashen (TWRP b.v.) en dan LineageOS met GApps er op flashen?

Pas zelf nog gedaan met een Galaxy S3 omdat die een stokoude Android draaide. Nu is het LineageOS 16 (c.q. Android 9 Pie). Was in een uurtje gepiept.

[ Voor 46% gewijzigd door McKaamos op 22-09-2020 09:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• HenkEisDS
Huawei rooten is lastig volgens mij, daar heb je een code voor nodig die ze niet meer verstrekken. 😳

Dan nog compatible spul zoeken, installeren, troubleshooten. Als rooten echt nodig is weet ik voorlopig even genoeg.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Terugbrengen naar de winkel en een telefoon kopen die wel Google services heeft? een fijne Nokia ofzo? Ook niet gek duur. Denk dat je dat dan nog wel sneller voor elkaar hebt :P

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
HenkEisDS schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:44:
Huawei rooten is lastig volgens mij, daar heb je een code voor nodig die ze niet meer verstrekken. 😳

Dan nog compatible spul zoeken, installeren, troubleshooten. Als rooten echt nodig is weet ik voorlopig even genoeg.
Ik zou de smartphone van iemand die hulp vraagt bij het overzetten van een simkaart niet rooten. Dat is om problemen vragen 😁

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
of gewoon een xiaomi - die zijn ook goedkoop.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Smartphonetips schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:46:
[...]

Ik zou de smartphone van iemand die hulp vraagt bij het overzetten van een simkaart niet rooten. Dat is om problemen vragen 😁
Om dan de weken er na gezeik te hebben dat van alles niet werkt wat men verwacht van Android. :+
Goed, rooten/flashen kan fout gaan, maar aannemende dat dat goed gaat, denk ik dat je er sneller mee klaar bent dan iemand uitleggen dat heel veel niet werkt omdat die een Google-loze Huawei heeft gekocht.
Enige flauwe is dat je waarschijnlijk je garantie kwijt bent en dat moet je dan wel even goed duidelijk maken.

Wil je een echt issueloze oplossing, dan breng je die telefoon terug en haalt iets voor hetzelfde bedrag van een merk wat wel Google spul mee levert.
99ruud99 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:49:
of gewoon een xiaomi - die zijn ook goedkoop.
Precies, opties genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 22-09-2020 09:51 ]

• HenkEisDS
Duidelijk! Mijn vermoedens zijn bevestigd. Thanks!

Ik zal eens kijken of ik d’r oude telefoon een factory reset kan geven om hem weer wat sneller te krijgen.

Andere tel is niet zo eenvoudig, ik zit in het buitenland en met de huidige wisselkoers en de lagere gemiddelde salarissen is een nieuwe tel een forse investering.

Edit: hoewel een xiaomi zoals @99ruud99 noemt wel erg cheap is. pricewatch: Xiaomi Redmi 9C (2GB ram, 32GB opslag) Zwart

[ Voor 25% gewijzigd door HenkEisDS op 22-09-2020 10:29 ]

• 99ruud99
  • Nu online
Pak dan op zijn minst deze @HenkEisDS , hoesje eromheen en gaan met die banaan :)
dan heb je net die ene gb extra aan RAM, voor 5 euro meer, 5 dagen wachten https://www.banggood.com/...=6290310&cur_warehouse=ES

of pak de 4 gb varriant, 117 euro, 7 dagen verzendtijd
https://nl.aliexpress.com...a509c40caa18669dafcacad9d

[ Voor 41% gewijzigd door 99ruud99 op 22-09-2020 10:41 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
HenkEisDS schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:25:
Duidelijk! Mijn vermoedens zijn bevestigd. Thanks!

Ik zal eens kijken of ik d’r oude telefoon een factory reset kan geven om hem weer wat sneller te krijgen.

Andere tel is niet zo eenvoudig, ik zit in het buitenland en met de huidige wisselkoers en de lagere gemiddelde salarissen is een nieuwe tel een forse investering.

Edit: hoewel een xiaomi zoals @99ruud99 noemt wel erg cheap is. pricewatch: Xiaomi Redmi 9C (2GB ram, 32GB opslag) Zwart
Daar heb je wel een enorm basic model, die ik niet zou aanraden, beter ga je 1 segmentje hoger zitten.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
99ruud99 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:33:
Pak dan op zijn minst deze @HenkEisDS , hoesje eromheen en gaan met die banaan :)
dan heb je net die ene gb extra aan RAM, voor 5 euro meer, 5 dagen wachten https://www.banggood.com/...=6290310&cur_warehouse=ES

of pak de 4 gb varriant, 117 euro, 7 dagen verzendtijd
https://nl.aliexpress.com...a509c40caa18669dafcacad9d
En bijna 40 euro verzendkosten... 8)7

• 99ruud99
  • Nu online
oh oeps :P die aliexpress inderdaad :o
Pagina: 1