Reservekopie iCloud eerst inzien op laptop voor terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-09-2022
Hallo,

Ik ben een serie foto's kwijt op alle opslagmedia waarvan ik dacht dat er wel een backup van zou zijn. De enige hoop is nu nog een op 13 oktober 2019 gemaakte reserve kopie die via de IPhone succesvol lijkt te zijn aangemaakt in iCloud.

Maar omdat ik niet zeker weet of de foto's zich daar bevinden wil ik het liefst deze iCloud reservekopie eerst inzien voordat ik deze ga terugzetten en daarmee wellicht andere problemen oproep,

Kan dat ...... en zo ja, hoe doe ik dit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Volgens mij kan je zien op icloud.com welke foto's erop zitten. Volgens mij zit in de icloud reservekopie geen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
Dank voor je vlotte reactie.

Inderdaad kan ik de huidige foto's in iCloud bekijken. Daar kan ik ze niet in vinden. Maar juist omdat het aanmaken van een reservekopie al sinds 13 oktober 2019 niet meer lukt a.g.v. ruimteproblemen (Geluk bij een ongeluk??) hoop ik dat zich in zo'n reservekopie zoiets mogelijk bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
https://support.apple.com/nl-nl/HT207428

Blijkbaar heb ik het mis en worden er wel foto's en dergelijke meegenomen.

Heb je geen ander iOS apparaat waarop je deze kan terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
Jawel, ik heb nog een iPad (die niet staat ingesteld om een iCloed kopie te bewaren). Maar ook daar wil ik eigenlijk eerst voorkomen dat ik daar meer problemen veroorzaak nadat blijkt dat mss de foto's niet in die reservekopie zitten.
Bovendien is de iPad nu gekoppeld aan een ander Apple ID en moet ik daar dus eerst uitloggen en eventueel inloggen met het andere (correcte) Apple ID waarvan de reservekopie nog bestaat. Toen ik daar eens doorheen liep (lees: uitloggen) kreeg ik het benauwd toen de vragen kwamen of ik het zeker wist (lees: uitloggen), want daarmee zou het e.e.a. van dΓ‘t Apple ID worden verwijderd.
Ik vond en vind dit vreemd of ik begrijp dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-04 21:26

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

A50 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:08:
Jawel, ik heb nog een iPad (die niet staat ingesteld om een iCloed kopie te bewaren). Maar ook daar wil ik eigenlijk eerst voorkomen dat ik daar meer problemen veroorzaak nadat blijkt dat mss de foto's niet in die reservekopie zitten.
Bovendien is de iPad nu gekoppeld aan een ander Apple ID en moet ik daar dus eerst uitloggen en eventueel inloggen met het andere (correcte) Apple ID waarvan de reservekopie nog bestaat. Toen ik daar eens doorheen liep (lees: uitloggen) kreeg ik het benauwd toen de vragen kwamen of ik het zeker wist (lees: uitloggen), want daarmee zou het e.e.a. van dΓ‘t Apple ID worden verwijderd.
Ik vond en vind dit vreemd of ik begrijp dat verkeerd.
Dat verwijderen is puur van het apparaat zelf, er wordt niks verwijderd uit het iCloud account.

Maar gok niet dat je een online reservekopie (iCloud backup) zomaar kan inzien, of is het een lokale reservekopie?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
Juist daarom was en ben ik een beetje huiverig om uit te loggen, omdat ik vooralsnog niet wil dat er iets van het apparaat wordt verwijderd.
Daarom ben ik eigenlijk ook opzoek naar een mogelijkheid om een via iCloud aangemaakte reservekopie (lees: de instelling daarvoor op de iPhone en laatst succesvolle aanmaak in oktober 2019) eerst terug te zetten bijvoorbeeld op een Windows PC om niet verder van huis te raken. Mochten de foto's die ik zoek wel aanwezig zijn dan zou ik die daar moeten kunnen oppikken/opslaan elders ... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iCloud for Windows al geprobeerd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
Hoi Hackus,

Je begrijpt wellicht uit mijn topic dat ik - wat dit betreft - een leek ben.
Misschien is Jip & Janneke taal voor mij meer verhelderend als je dat op een manier aan mij uitlegt die ik begrijp. Sorry, maar ik weet niet wat je precies bedoeld.
Het liefst zou ik de eigenlijk eerst de laatste succesvolle reservekopie van oktober 2019 willen inzien vΓ³Γ³rdat ik deze ergens op terugzet.
En bij dat terugzetten zou ik het liefste voorlopig willen afblijven van de bedrijf kritische iPhone alsook de iPad en zo'n kopie bijvoorbeeld op een Window laptop willen inzien en/of terugzetten.
Dat alles om te voorkomen dat ik uiteindelijk nog verder van huis raak dan "alleen foto's die ik kwijt ben".

Ik kan met het Applid inloggen op iCloud, maar daar bevinden zich de foto's niet.
Stel ik gebruik iClouds voor Windows (hetgeen ik blijkbaar eerst moet downloaden en installeren op mijn Windows 10 laptop) ...... kan ik daarna dan de mogelijkheid hebben om een reservekopie in te kijken en zonodig terugzetten of kan ik dan meteen de ontbrekende foto's ergens knippen / plakken alvorens het terugzetten?

[ Voor 22% gewijzigd door A50 op 22-09-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 22:16

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Lelletje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:45:

Nee, zodra iCloud foto's aan staat (en daar lijkt het bij topic starter op) dan worden foto's niet meegenomen in de backup. moeten ze echt lokaal buiten de foto app bewaard zijn.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
In principe kan je de backup waarschijnlijk inzien als je gebruik maakt van je AVG-recht voor een kopietje van je data. Als je inlogt op https://privacy.apple.com en dan kiest voor "Verzoek om een kopie van je gegevens", dan komt je iCloud-reservekopie waarschijnlijk mee als je 'iCloud" onderaan aanvinkt. (Dat weet ik niet zeker, want a.) ik sla zelf niets meer op in iCloud dus kan 't niet controleren en b.) ik weet niet of het een leesbare kopie is, maar dat lijkt me wel.)

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 23-09-2020 03:01 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Lelletje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:45:

Ook @OkselFris:

β€œWanneer u Berichten in iCloud gebruikt of iCloud-foto's inschakelt, wordt uw materiaal automatisch bewaard in iCloud. Dat betekent dat het niet wordt opgenomen in uw iCloud-reservekopie.” Dus de foto’s worden niet meegenomen in de reservekopie.

• A50
Dank je wel allemaal voor jullie reacties tot nu toe.
Maar het is toch wel allemaal een beetje verwarrend.
Als ik het goed begrijp dan worden foto's blijkbaar niet bewaard in een reservekopie.
Wel wil ik nog eens benadrukken dat het aanmaken van een nieuwe reservekopie al bijna een jaartje niet meer lukt omdat er ruimtegebrek is (lees; iCloud opslag is vol). Dus als ik dan deze logica door redeneer, dan worden bijvoorbeeld nieuwe foto's, documenten en gegevens niet meer bijgewerkt in de iCloud.
Dit wordt ook met een melding aangegeven bovenin het scherm als je met je Applid inlogt naar iCloud (zie evt. bijlage).
Wat ik - gezien deze opmerking over volle opslag - wel vreemd vind is, dat ik recent aangemaakte foto's (bijvoorbeeld van de afgelopen dagen) WEL degelijk kan inzien via "Foto's" als ik ben ingelogd met mijn Applid naar iCloud. "Hoezo iCloud wordt niet bijgewerkt!?"
Dus blijft mijn hoop gevestigd op een laatst WEL succesvol aangemaakte reservekopie. Ik zal het advies van WhatsappHack m.b.t. AVG recht eens proberen te begrijpen en eventueel doorlopen en me weer melden.
Als er verder nog adviezen zijn hoe ik het e.e.a. moet interpreteren, dan houd ik me aanbevolen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c58CDG4hVr_caDrJYG006nvxCeQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vM4lFqkehFr2brDNDdnIi3ar.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door A50 op 23-09-2020 10:35 ]

• A50
Ik heb de stappen van WhatsappHack "succesvol" doorlopen en blijkbaar duurt zoiets tot maximaal 7 dagen.
Er zou t.z.t. een email moeten verschijnen die mij hierover informeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
Inmiddels is het e.e.a. aangeleverd in leesbaar formaat, maar helaas zitten de ontbrekende foto's er niet bij. Jammer.
Pagina: 1