Omdat iedereen thuis werkt, en ik dus het zicht een beetje kwijt ben op de paar Windows laptops die we hebben, ben ik op zoek naar een SAAS oplossing om de windows clients te managen.
Wat wil ik daarmee kunnen doen?
- remote wipen
- remote locken
- update policy instellen / updates uitrollen
- password policy (bv complexiteit) instellen
Platform waar het om gaat:
- Windows 10 Pro
- Thinkpad laptops
- Thuiswerkers
Voor de macs die we hebben, gebruik ik bv JAMF. Die hebben, voor kleinere deployments, een volledig SAAS gebaseerde oplossing. Hierdoor hoef ik alleen een lokale client te installeren, en kan ik alles via een web interface configureren. In-house infrastructuur is er verder niet bij nodig.
Voor de Windows machines (<10) zoek ik een vergelijkbare oplossing. En omdat het aantal zo relatief laag is (de meeste mensen hier zitten op OSX of Ubuntu), zou ik het het liefst zo simpel mogelijk houden.
Oplossingen die ik tot nu toe gevonden heb (SCCM / ManageEngine) willen allemaal dat je een of meerdere servers draait, die je daarna ook toegankelijk voor de clients moet maken, daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Dus, wie heeft er een gouden tip?
Wat wil ik daarmee kunnen doen?
- remote wipen
- remote locken
- update policy instellen / updates uitrollen
- password policy (bv complexiteit) instellen
Platform waar het om gaat:
- Windows 10 Pro
- Thinkpad laptops
- Thuiswerkers
Voor de macs die we hebben, gebruik ik bv JAMF. Die hebben, voor kleinere deployments, een volledig SAAS gebaseerde oplossing. Hierdoor hoef ik alleen een lokale client te installeren, en kan ik alles via een web interface configureren. In-house infrastructuur is er verder niet bij nodig.
Voor de Windows machines (<10) zoek ik een vergelijkbare oplossing. En omdat het aantal zo relatief laag is (de meeste mensen hier zitten op OSX of Ubuntu), zou ik het het liefst zo simpel mogelijk houden.
Oplossingen die ik tot nu toe gevonden heb (SCCM / ManageEngine) willen allemaal dat je een of meerdere servers draait, die je daarna ook toegankelijk voor de clients moet maken, daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Dus, wie heeft er een gouden tip?