Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Omdat iedereen thuis werkt, en ik dus het zicht een beetje kwijt ben op de paar Windows laptops die we hebben, ben ik op zoek naar een SAAS oplossing om de windows clients te managen.

Wat wil ik daarmee kunnen doen?
- remote wipen
- remote locken
- update policy instellen / updates uitrollen
- password policy (bv complexiteit) instellen

Platform waar het om gaat:
- Windows 10 Pro
- Thinkpad laptops
- Thuiswerkers

Voor de macs die we hebben, gebruik ik bv JAMF. Die hebben, voor kleinere deployments, een volledig SAAS gebaseerde oplossing. Hierdoor hoef ik alleen een lokale client te installeren, en kan ik alles via een web interface configureren. In-house infrastructuur is er verder niet bij nodig.

Voor de Windows machines (<10) zoek ik een vergelijkbare oplossing. En omdat het aantal zo relatief laag is (de meeste mensen hier zitten op OSX of Ubuntu), zou ik het het liefst zo simpel mogelijk houden.

Oplossingen die ik tot nu toe gevonden heb (SCCM / ManageEngine) willen allemaal dat je een of meerdere servers draait, die je daarna ook toegankelijk voor de clients moet maken, daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Dus, wie heeft er een gouden tip? ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:01

ThunderNet

Flits!

Draai je in een MS AD? Indien ja heeft MS meerdere services die hier prima geschikt voor zouden zijn volgens mij :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MS Intune? Daar kun je zowel Windows als Mac systemen mee managen... En is cloudbased.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
ThunderNet schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:47:
Draai je in een MS AD? Indien ja heeft MS meerdere services die hier prima geschikt voor zouden zijn volgens mij :)
Nee, ik heb eigenlijk helemaal geen MS infrastructuur, we gebruiken niet eens office. Het is meer dat de sales mensen per se Windows willen (en ik geen zin heb in 1000 vragen over hoe iets moet op een Mac of een Linux machine).
Question Mark schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:47:
MS Intune? Daar kun je zowel Windows als Mac systemen mee managen... En is cloudbased.
Klinkt interessant, ik ga er even induiken, thanks!

[ Voor 22% gewijzigd door borft op 22-09-2020 08:59 ]