Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core M
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-10-2020
Ik zoek een nieuwe telefoonmax. 250?
Ik ben al een tijdje aan het zoeken. Ik twijfel nog tussen de Gigaset GS290 en de Motorola Moto G pro.
Die zijn beide van een redelijk recente datum.

De Moto is van mei 2020 en is Android one. Daarmee word ik nog wel enige tijd van updates voorzien.
Deze heeft daarnaast als pluspunten: 128GB geheugen, waterafstotend.

De GS290 is van 20 dec 2019 en wordt gemaakt in Duitsland en ze claimen duurzaam te zijn.
Deze is goedkoper dan de Moto.

Ik gebruik het de telefoon niet voor games of andere zware apps. Wel veel internetten en appen en steeds vaker foto's maken.

Wie heeft ervaring met bovenstaande telefoons. (vooral benieuwd naar GS290)
Wat doe Gigaset aan updates?

Beste antwoord (via Core M op 23-09-2020 15:53)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:04
Over Gigaset vond ik: https://www.androidplanet...dvertenties-uitschakelen/

Software is over het algemeen sowieso al niet het sterkste punt van het bedrijf. De fabrikant is vrij traag met beveiligingsupdates en garandeert ook geen grotere Android-updates voor zijn smartphones.

Lekker Android One nemen, of ga voor een Xiaomi waar je goede prijs verhouding hebt, redelijk lange updates, en levendige custom rom community voor veel toestellen (check Xiaomi.eu voor aanschaf).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Over Gigaset vond ik: https://www.androidplanet...dvertenties-uitschakelen/

Software is over het algemeen sowieso al niet het sterkste punt van het bedrijf. De fabrikant is vrij traag met beveiligingsupdates en garandeert ook geen grotere Android-updates voor zijn smartphones.

Lekker Android One nemen, of ga voor een Xiaomi waar je goede prijs verhouding hebt, redelijk lange updates, en levendige custom rom community voor veel toestellen (check Xiaomi.eu voor aanschaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core M
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-10-2020
Zal Xiaomi niet hetzelfde lot zijn beschoren als Huawei. Geen licenties meer.

Op de site van Motorola staat de camera wel beschreven over een blur-effect, om de achtergrond onscherp te krijgen. Volgens mij is dat tegenwoordig wel standaard, maar kan iemand dat bevestigen.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Core M schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:08:

Op de site van Motorola staat de camera wel beschreven over een blur-effect, om de achtergrond onscherp te krijgen. Volgens mij is dat tegenwoordig wel standaard, maar kan iemand dat bevestigen.
Nee. Geen enkele reden om dat aan te nemen.

• swhnld
Core M schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:08:
Niet waarschijnlijk, probleem bij Huawei komt uit de mobiele telefonie netwerkapparatuur hoek, en daar lijd hun smartphone divisie ook onder.
Xiaomi maakt dat soort apparatuur niet dus blijft buiten schot, net als andere Chinese merken zoals Lenovo, Motorola, Oppo, Realme, OnePlus, etc.
Zie je echt een risico met Chinese merken, koop een Sony (Japan), Samsung of LG (Korea), in die volgorde.