Lengte x Breedte prijs berekenen woocommerce

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUEYVONLINE
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-09-2020
Hola!

Voor een klant moet ik een raamdecoratie site ontwikkelen, waarbij de prijs uiteraard afhankelijk is van de breedte en hoogte. Nu heb ik een excel ontvangen met een tabel met twee variabellen. Op de x-as de hoogte en op de y-as de breedte in stappen van 10 cm. Hierin kan je dus eenvoudig opzoeken wat een jaloezie van 150 cm hoog bij 200cm breed kost. Nu wil ik een woocommerce modulen ontwikkelen waarbij men hoogte en breedte kan invullen en de tool dus automatisch uitleest welk bedrag daarbij hoort. Het moeilijke is dat in de tabel geen logica zit. Dus het zijn bijvoorbeeld niet procentuele stapjes oid per 10 cm. Heeft iemand hier ervaring mee / tips voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
ProductVariaties ?
Kijk even bij je studie genoot mee:
WooCommerce welke plugin voor product variaties

(Heb dit zelf ooit in prestashop gemaakt voor radiatoren, dus ik ga er vanuit dat het met de meeste webshop systemen vrij simpel in te richten is)

[ Voor 35% gewijzigd door mvrhrln op 21-09-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Als er geen logica in de data zit zit er weinig anders op dan alle combinaties op een of andere manier beschikbaar te maken voor je script. Of je dat in een apart bestand doet (bijvoorbeeld als csv) of als een driedimensionale array (of geneste list) in je script zelf kan je zelf beslissen. De eerste optie maakt het iets makkelijker voor derden om de prijzen te zijner tijd aan te passen, de tweede optie is waarschijnlijk eenvoudiger te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die kwam ik van de week nog tegen: "WooCommerce Measurement Price Calculator" :)
Het moeilijke is dat in de tabel geen logica zit
En wij moeten raden waarom jouw baas geen tabel kan opleveren die logisch is? Want hoe wordt de tabel dan gegeven aan de produktie-afdeling? "Knip maar wat tot het past"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrhrln
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:29:
Die kwam ik van de week nog tegen: "WooCommerce Measurement Price Calculator" :)

[...]

En wij moeten raden waarom jouw baas geen tabel kan opleveren die logisch is? Want hoe wordt de tabel dan gegeven aan de produktie-afdeling? "Knip maar wat tot het past"?
_/-\o_

denk dat TS bedoelt, dat er geen logica zit tussen maat verschillen en de bijbehorende verschillende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mvrhrln schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:31:
[...]

denk dat TS bedoelt, dat er geen logica zit tussen maat verschillen en de bijbehorende verschillende prijzen.
Nogal wiedes. Een rare afmeting order houdt meer restmateriaal over; de order is dus duurder dan een order waar je "makkelijk" je materiaal in 1x knipt/snijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUEYVONLINE
@mvrhrln @MAX3400 Yes, precies. Voor veel plugins kan je mooie formules uitschrijven op basis van LxB. In dit geval geldt dit niet, omdat er geen logische stappen inzitten. Dit heeft inderdaad met snijwerk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:56

g0tanks

Moderator CSA
Het lijkt me inderdaad raar dat er geen logica zit tussen de verhoudingen en de prijs. Ik zou daar nog eens mee met de klant om tafel gaan zitten omdat het later zowel makkelijker is aan te passen, als logischer is richting de consument.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
Dan kom je uit of op een lookup tabel achtig iets, of productvariaties.
(iedere LxB is een product variant, met bepaalde fixed prijs)

ProductVarianten kan je meestal inrichten met een plus of min prijs, of een fixed prijs.

Ah, klanten kunnen losse cm's ingeven, maakt het iets complexer.

[ Voor 38% gewijzigd door mvrhrln op 21-09-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@HUEYVONLINE Het enige wat ik dan kan indenken: maak 2 tabellen. Eentje wat "wel" makkelijk uit je bronmateriaal kan. En eentje waar het niet kan. En die laatste tabel komt dan gewoon x % bovenop qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUEYVONLINE
Dit zou als voorbeeld het eindresultaat moeten worden. Wellicht maakt dit mijn vraag iets duidelijker.

https://www.veneta.com/ha...t-nd091/nl/product/10712/

Bijgevoegd ook een voorbeeld grafiekje. Uiteraard zijn deze prijzen fictief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bp6_9alK5Gc6zSzn_GbSjJVjSDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MT9g2rpMbD8NPucCmO5F4QOO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Wordt je hoofdproduct
100x80=134,04

Dan alle variaties opnemen, evt met wat "slimme" productcodes

ZWHJ_100x080=134,04
ZWHJ_110x090=152,87 (of een + prijs kan ook eventueel)
....
...
...

Krijg je nog probleem dat je met een script de L8B opvraagt en een product (berekent adhv LxB) in winkelmandje moet knikkeren
(met de juiste productcode) . (of je moet 2 comboboxen willen met iedere cm er in :) )

In je voorbeeld zijn er nog wel meer opties (lamel breedte, kleur etc, soms zijn bepaalde kleuren duurder)

of natuurlijk die tabel opnemen in de configuratie van je webshop.

[ Voor 28% gewijzigd door mvrhrln op 21-09-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUEYVONLINE
@mvrhrln Denk je dat er geen mogelijkheid is dat een plugin direct met een CSV file kan communiceren? Er zijn behoorlijk wat goede plugins waar je formules kan uitschrijven op basis van prodcut add-ons / opties / configurators. Mijn gevoel zegt dat het mogelijk moet zijn, dat je hier gewoon direct een csv file aan kan koppelen (aan deze formule), dat zou helemaal top zijn. Mijn ervaring / kennis hierover is alleen te minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Denk dat dat zeker wel moet kunnen, ben niet thuis in woocommerce, maar of je de data nu uit een csv haalt of uit een db, beide zou mogelijk moeten zijn. Voor te beginnen zou je de tabel gewoon fixed opkunnen nemen in de code (2d array).

Dan je "formule"/algortime ontwikkelen, vervolgens bepalen waar je de tabeldata uiteindelijk vandaan gaat halen.

Keuze is natuurlijk afhankelijk van hoe handig degene is, die die data moet bijhouden/updaten, er zal dan in de DB gewijzigd moeten kunnen worden (UI Maken etc), of een CVS geupload/ftp'd moeten worden.

(db zou dan wel voorkeur hebben, kan je gewoon makkelijk(er) geïndexeerd zoeken)

[ Voor 44% gewijzigd door mvrhrln op 21-09-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
1. Zet de excel om in formaat waar je code snelst iets mee kan, csv of een direct een hardcoded array.
2. Maak je module zodat je de array uitleest, of maak een loopje welke productdefinities uitpoept, of het kan bijna niet zo zijn dat er niet al tig modules voor zijn..?

Klaar is kees. Áls het met een formule kan en moet, had opdrachtgever dat moeten specificeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 22-09-2020 09:41 ]

{signature}

Pagina: 1