Baard/snor verven met Just For Men?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Beste heren,

Ik heb onlangs Just For Men beard verf gekocht (https://www.kruidvat.nl/j...in-haarkleuring/p/3702315.

De reviews op het internet lopen enorm uiteen. Voor sommigen is het een wondermiddel, de ander krijgt enorme allergische reacties op het product.

Mijn eerste vraag: zijn er vergelijkbare producten die minder schadelijke stoffen bevatten en dus geen allergische reacties oproepen?

Mijn tweede vraag: zijn er mensen die dit product eerder gebruikt hebben? Zo ja, volgens de handleiding moet je altijd 48 uur van te voren een patch test uitvoeren om te minimaliseren dat je een allergie hebt opgelopen voor 1 van de stoffen. Iemand die weet hoe je deze patch test uit moet voeren? In de handleiding staat dat je een klein beetje verf moet aanbrengen aan de binnenkant van je elleboog. Maar deze moet je niet wassen 48 uur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Geen productervaring, maar een allergenenzelftest kun je ook achter je oor (raad ik in deze af) of in je knieholte doen, dat is misschien wat gemakkelijker dan je elleboogholte.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sytrusze schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:49:
Maar deze moet je niet wassen 48 uur?
Er staat nergens dat het 48u moet blijven zitten. Hetzelfde gebeurt ook bij de dokter etc. Even "iets aanstippen", de eerste stoffen trekken langzaam je huid in. Dan kan je rustig 6u later douchen bijvoorbeeld. Maar niet elke reaktie is direct dus vandaar het advies 48u.

Overigens, als het wel 48u moet zitten, je kan bij douchen / bad toch wel "even" een boterhamzakje met 2 stukkies tape om je elleboog doen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:34
Baard en snor hier, met wat witte/grijze haren erdoor. Ook kort overwogen te verfen, maar besloten het niet te doen omdat het gemeleerde effect wel mooi is eigenlijk. Wat is de reden dat je het zou willen verfen?

Semi-offtopic omdat het niet je directe vraag is, gewoon nieuwsgierig :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat zegt je eigen gevoel, als je echt nooit een allergische reactie hebt gehad is de kans niet heel erg groot dat die nu wel optreed. Als je het wel hebt en ook al na het scheren erg reageert op soort after shave etc zou ik er geeneens aan beginnen.
Side note bedenk wel dat je eigen kleur vaak het beste bij je past. Bij wie je bent en je leeftijd. Kleurtjes zijn best leuk soms afwisseling maar vaak zie je dat als mensen er mee stoppen dat iedereen het natuurlijke toch mooier vinden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mascara omdat ik die paar witte haren erdoor niet mooi vind. En ik vind mezelf te jong :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:40
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:57:
Overigens, als het wel 48u moet zitten, je kan bij douchen / bad toch wel "even" een boterhamzakje met 2 stukkies tape om je elleboog doen?
Mogelijk vind de ts het minder prettig om niet te wassen, omdat we ook al in de elleboog moeten niezen en hoesten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LA-384 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:37:
[...]

Mogelijk vind de ts het minder prettig om niet te wassen, omdat we ook al in de elleboog moeten niezen en hoesten ;)
Misschien is dan baard verven niet het allerhandigste in deze pandemie? Just saying; je hebt 2 ellebogen trouwens :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Sorry guys, geen meldingen ontvangen van reacties op deze thread...bedankt voor de reacties anyway:
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:57:
[...]

Er staat nergens dat het 48u moet blijven zitten. Hetzelfde gebeurt ook bij de dokter etc. Even "iets aanstippen", de eerste stoffen trekken langzaam je huid in. Dan kan je rustig 6u later douchen bijvoorbeeld. Maar niet elke reaktie is direct dus vandaar het advies 48u.

Hier de online bijsluiter: OPEN LINK
Staat in dat je het niet mag wassen OF coveren met iets. Dus douchen met boterhamzakje mag blijkbaar ook niet.

@True Heb ergens gelezen dat bij dit soort producten de knielholte niet voldoet, dus achter het oor of elleboog it is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Hier ook een baardmans. Ik heb een keer mijn haar geverfd en daarbij ook mijn baard meegenomen. Niet te lang laten zitten, goed uitwassen en daarna nog een keer met baardshampoo en baardolie erdoor, niks aan het handje.

Je hebt dus niet persé een "just for men" product nodig. Misschien een beetje off-topic maar ach...

Overigens vind ik zelf de natuurlijke kleur van een baard wel mooier. En dat zeg ik terwijl ik een hele dunne baard heb met bruine, zwarte, witte, grijze en koperen haren heb... Een geverfde baard lijkt, naar mijn mening, al heel snel heel kunstmatig.
Pagina: 1