Mijn vraag
Ik werk al docent op een middelbare school. Hier moeten voor iedere toets meerdere versies maken. Vaak komen er meerdere versies bij de boeken die we gebruiken maar die zijn lang niet altijd van het juiste niveau. De oplossing hiervoor is veel knippen/plakken in toetsen, dat kost veel tijd. Ook maak ik op deze manier snel fouten en dat is weer onhandig voor de leerling.
Op Freelancer.com heb ik al een project gezet maar ik merk dat ik moeite heb op mijn idee uit te leggen aan een programmeur,. Ik krijg veel vragen waar ik eigenlijk geen antwoord op weet. Mijn advertentie op Freelancer.com:/f/image/egTgniqaF3RUfErs5rRefmFb.png?f=fotoalbum_large)
Het idee is dus dat ik iemand anders het programma laat maken. Dit mag wat geld kosten maar omdat ik zelf eigenaar wil zijn moet het wel betaalbaar blijven.
Enkele vragen die ik heb:
- Welke programmeer taal is aan te raden?
- Wat is een redelijke prijs?
- Is Freelancer.com aan te raden of zijn er betere alternatieven?
- Is het een handig idee om dit op een website te plaatsen (met login en beveiliging)?
- Heb je tips/ideeën die ik zou kunnen toevoegen?
Ik werk al docent op een middelbare school. Hier moeten voor iedere toets meerdere versies maken. Vaak komen er meerdere versies bij de boeken die we gebruiken maar die zijn lang niet altijd van het juiste niveau. De oplossing hiervoor is veel knippen/plakken in toetsen, dat kost veel tijd. Ook maak ik op deze manier snel fouten en dat is weer onhandig voor de leerling.
Op Freelancer.com heb ik al een project gezet maar ik merk dat ik moeite heb op mijn idee uit te leggen aan een programmeur,. Ik krijg veel vragen waar ik eigenlijk geen antwoord op weet. Mijn advertentie op Freelancer.com:
Problem:toon volledige bericht
At my school we have to make many different versions of test we give to students. This means that for the same test I sometimes have to make 3 different versions. This takes up a lot of time that I could use way more useful.
The idea:
I want to have a program that is able to make different versions of test by randomizing questions. The test should output to word and/or PDF. With the test should also come, an answer sheet for the student and a correction sheet for the teacher. The student will do the test on paper so no computer question, this might be added later.
-First I enter all of the questions I already have and label/categorize them. Let’s say I already have 200 question
-Then I fill in Class: Biology Year: 3 Subject: Plants
-Then I fill in what kind of questions I want: 10% True/False 25% Multiple-choice 65% open questions. Or maybe this should be done with points: 10p True/False 25p Multiple…… and so on.
-The result should be a test where I can still add or delete questions to my likening
-When I and happy with the test the result I press Done. And There should be 3 sheets like you can see in this example.
Example:
Test sheet:
1. What process use plant to make glucose?
A. photosynthesis
B. Respiration
C. Random wrong answer
D. Planes
2. An other question?
A.
B.
C.
D.
Answer sheet:
Name:_______ Student:______________
1. A B C D
2. A B C D
Correction sheet:
1. A
2. C
Thing I need to be able to do:
- Add questions
1. Multiple choice
2. Open questions
3. Questions with a picture
4. True/false
- Label questions to later group them like
1. Type of question
2. Level of question (year 3, year 4 and so on)
3. Subject of question (Plants, Evolution, Ecology and so on)
4. Class of question (Biology, Science, English, Economics and so on)
5. Amount of points for the question ( Example: True/false 1p, Multiple-choice 2p, Open question 3p.)
- There needs to be some sort of database, preferably online so I can share this with colleges.
The database should be modifyble, so I should be able to delete old questions or correct for spelling mistakes and so on.
- I should be able to add texts (header and footer) to the sheets.
Example: Subject: Plants Class: M4C Made By your teacher
/f/image/egTgniqaF3RUfErs5rRefmFb.png?f=fotoalbum_large)
Het idee is dus dat ik iemand anders het programma laat maken. Dit mag wat geld kosten maar omdat ik zelf eigenaar wil zijn moet het wel betaalbaar blijven.
Enkele vragen die ik heb:
- Welke programmeer taal is aan te raden?
- Wat is een redelijke prijs?
- Is Freelancer.com aan te raden of zijn er betere alternatieven?
- Is het een handig idee om dit op een website te plaatsen (met login en beveiliging)?
- Heb je tips/ideeën die ik zou kunnen toevoegen?