Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:37
Hallo,

Heb een Raspberry Pi 3 van een collega gekregen om te kijken of ik het iets vind dus ik ging vol goede moed aan de gang.

Wat heb ik:
* de Raspberry Pi 3
* een externe voeding (ik zie het rode lampje branden als ik hem aan zet)
* een HDMI kabel
* een 64 GB sdcard

Ik heb de NOOBS_v3_5_0 gedownload en deze op de sdcard geplaatst
Ik heb de sdcard in de Raspberry gedaan en deze op een TV aangesloten dmv de HDMI kabel
Ik heb de stroom geactiveerd maar zie nu niets op het TV scherm verschijnen.
Als ik het goed begrijp moet ik nu de optie krijgen om Raspberry te installeren..... maar ik zie dus niets.

Iemand een idee waar het fout gaat?

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Als je niets te zien krijgt schieten 2 dingen me te binnen:

1) Forceer de input van je TV naar de poort van de raspberry Pi. Ik geef het een kleine kans dat dit werkt, maar het is een laagangende framboos
2) Hoe heb je NOOBS_V3_5_0 op de kaart gezet? Ik ben een beetje roestig in de materie maar ik weet nog dat ik voor mijn raspberry pi de kaart moest formateren op een bepaalde manier. Ik had er toen een tutorial bijgezocht, iets van how to get your raspberry pi started oid. Heb jij iets van een tutorial gevolgd? Zo ja, kan je die dan delen?

Andere zaken die kunnen spelen zjin de voeding en de HDMI kabel, maar daar schat ik niet in dat het mis bij gaat.

edit: dit dus. Dit geldt voor de RPi 4, maar heb je iets soortgelijks gedaan? Dus de stappen vanaf "Set up Raspberry Pi OS: Raspbian" tot "Power up"

[ Voor 15% gewijzigd door Michael_OsGroot op 21-09-2020 19:34 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:37
Bedankt voor je tip .... de kaart was verkeerd geformatteerd.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gebruik etcher
https://www.balena.io/etcher/

Daar kun je zelfs gedownloade bestanden direkt laten omzetten naar sd kaart.

Maar sd kaartjes is eigenlijk (vroeg of laat) vragen om "crash" problemen.
Als je wat meer ervaren bent, doe je dit:
https://www.raspberrypi.o...pberrypi/bootmodes/msd.md
En koop dan een samsung fit plus usb stick en je hebt geen sd kaartjes meer nodig.

[ Voor 53% gewijzigd door AUijtdehaag op 21-09-2020 20:05 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek