Auto in overgangsregeling stallen openbare parkeergarage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlaxx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-06 10:05
Ik heb een auto in de overgansregeling en moet deze van december tot maart stallen.
Zit alvast te kijken naar de opties aangezien ik hem graag droog wil hebben staan.

Ik weet dat er in de buurt bij mij een gratis openbare parkeergarage is zonder parkeertermijn etc.
Zou een mooie optie kunnen zijn dacht ik zo.

Mag ik hier de auto neerzetten voor de 3 maanden? Of juist niet want openbare weg?
Hij heeft geldige APK en verzekering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou de gemeente even bellen hierover en/of de "uitbater" van de garage.

Hou er ook rekening mee dat, als het al legaal is, het soms wrevel opwekt bij anderen die regelmatig parkeren in de garage. En mensen kennende; 3 maanden een auto "onbeheerd" achterlaten, het kan zomaar vragen om problemen zijn.

Andersom: er zijn vast wel garages, boeren, andere bedrijven in de buurt die jouw auto een paar maanden binnen willen zetten tegen een (symbolische) vergoeding? Geen idee wat het mag kosten allemaal?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Meestal zijn er wel clausules in parkeergarages die dit soort praktijken moeten voorkomen. Even goed het regelement van de desbetreffende parkeergarage nagaan wat betreft langparkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:35
Zie het probleem niet zo. Gewoon doen en af en toe verplaatsen. Je bent toch niet roomser dan de paus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
STIMPPYYY schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:15:
Zie het probleem niet zo. Gewoon doen en af en toe verplaatsen. Je bent toch niet roomser dan de paus.
Dat jij het niet ziet, zegt niet dat anderen het niet zien :) En verplaatsen mag ook niet, want overgangsregeling.
Zou hem dan allicht in het meest klote, verre hoekje zetten en inderdaad lekker wekelijks even naar het andere minst geliefde plekje zetten, zo ruim mogelijk. Kans dat je dan iemand in de weg zit is klein, maar reken er wel op dat het op zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De gemiddelde caravanstalling zal hier denk ik een stuk goedkoper in zijn dan de gemiddelde parkeergarage. En die zitten eigenlijk overal wel in NL. Wel even opletten dat de boel ook goed verzekerd is, zowel bij jezelf als bij de stalling :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:29:
De gemiddelde caravanstalling zal hier denk ik een stuk goedkoper in zijn dan de gemiddelde parkeergarage. En die zitten eigenlijk overal wel in NL. Wel even opletten dat de boel ook goed verzekerd is, zowel bij jezelf als bij de stalling :)
En vergeet het aantal kleine schades niet. Als erop een dag +/- 10 auto's naast jouw auto parkeren. En hij ziet er na een paar weken staan een beetje stoffige/groezelig uit ... reken er maar op dat je deuren een poffertjespan effect hebben komen de zomer.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:12
In de overgangsregeling mag een auto geen gebruik maken van de openbare weg. Openbare parkeerplaatsen vallen hier ook onder. Een afgesloten parkeer garage volgens mij niet. Maar in veel voorwaarden van parkeergarages zijn clausules opgenomen om dit uit te sluiten. Persoonlijk zou ik opzoek gaan naar een stallingsplek bij bijvoorbeeld een boer of caravanstalling. Of een garagebox huren.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:20
Ook een openbare parkeergarage met slagboom valt onder de openbare weg.

voorbeeld waarin P3 op schiphol benoemd word.
https://www.advocaat-verk...ake-van-een-openbare-weg/

Uitzonderingen zijn dus prive parkeergarages/terreinen die als zodanig gemarkeerd zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door pickboy op 24-09-2020 13:36 . Reden: typo ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

-tom-562

Oliesjeik

Doe maar niet:
https://www.gelderlander....t-knap-irritant~a8b2a7dd/
Het is best wel asociaal namelijk.

Vaak bu'j te bang!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:05

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zou inderdaad ook een garagebox zoeken. Zie o.a bovenstaande. Als je een openbare parkeergarage daarvoor gaat gebruiken valt dat natuurlijk op. Zeker als de auto de gehele winter op dezelfde plek blijft staan.

Als je dan toch voor dat laatste gaat, zorg er dan in ieder geval voor dat je 'm regelmatig (zegmaar 2 keer per week ofzo) even verzet zodat het eruit ziet alsof de auto wel gewoon gebruikt wordt.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28

JB

Cédric roelt!

:D wat zijn we toch ook een volk... Oldtimer in een publieke garage knallen. Dat zullen wel echte liefhebbers zijn ja 8)7 Dit kan ook alleen maar weer in Holland.

Mijn boefje is liev!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

-tom-562

Oliesjeik

Dat artikel zocht ik eigenlijk, maar die kon ik zo snel niet vinden.
Dat is idd het gevolg ;)

Vaak bu'j te bang!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-06 12:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Graag ontopic blijven over het tijdelijk stallen van een auto.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-06 12:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Snorlaxx schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:59:
Ik heb een auto in de overgansregeling en moet deze van december tot maart stallen.
Zit alvast te kijken naar de opties aangezien ik hem graag droog wil hebben staan.

Ik weet dat er in de buurt bij mij een gratis openbare parkeergarage is zonder parkeertermijn etc.
Zou een mooie optie kunnen zijn dacht ik zo.

Mag ik hier de auto neerzetten voor de 3 maanden? Of juist niet want openbare weg?
Hij heeft geldige APK en verzekering.
Voor iedere parkeergarage geldt doorgaans een huishoudelijk reglement waarin dergelijk gebruik al verboden wordt.

Als de garage daarnaast ook nog eens als "openbaar toegankelijk" wordt beschouwd, en dat kan zelfs als wel een slagboom voor zit, maar je wel naar binnen kan lopen e.d., dan is de kans groot dat het toch tot openbare weg wordt geregeld net moet een auto alsnog verzekerd zijn en wegenbelasting betaald.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:05

Destruction

(ex-)Automonteur

deepbass909 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 00:08:
[...]

Voor iedere parkeergarage geldt doorgaans een huishoudelijk reglement waarin dergelijk gebruik al verboden wordt.

Als de garage daarnaast ook nog eens als "openbaar toegankelijk" wordt beschouwd, en dat kan zelfs als wel een slagboom voor zit, maar je wel naar binnen kan lopen e.d., dan is de kans groot dat het toch tot openbare weg wordt geregeld net moet een auto alsnog verzekerd zijn en wegenbelasting betaald.
Even een klein misverstand weg poetsen dan: Een auto in de overgangsregeling voor oldtimers moet in principe het gehele jaar verzekerd zijn en schorsen valt ook niet binnen de regeling. Je hebt infeite gewoon een rijverbod in de winter maanden :) Dat, en de auto mag in de winter ook niet op de openbare weg staan inderdaad. Maar da's dan ook de enige overeenkomst met schorsen ;)

In de ideale wereld parkeer je zo'n ding in een eigen garagebox. Maar soms lukt het niet om dat te regelen, en dan moet je wat anders verzinnen. Maar zorg er dan wel voor dat je een ander niet (of zo min mogelijk...) in de weg zit. Mocht je dus een parkeergarage in rijden en zien dat daar al heel wat oldtimers staan, dan zou ik een andere parkeergarage kiezen. Gegarandeerd dat je er anders gezeur over gaat krijgen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Destruction op 25-09-2020 09:53 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58

Yucon

*broem*

The Eagle schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:29:
Dat valt tegenwoordig best tegen. Juist door die overgangsregeling is er nogal een flinke run op in de winter.

Niet dat ik zeg dat je ze in een openbare garage moet stallen, maar ik heb wel gemerkt dat het lastiger is dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 08-06 13:34
Je mag er gedurende 3 maand niet mee rijden, maar volgens mij mag deze dan ook niet op de openbare weg/in de openbare ruimte geparkeerd staan toch? Dus nee, in een parkeergarage neerzetten mag niet.

Zet 'm binnen in een schuur of caravanstalling, auto met de wielen van de grond (tegen vierkante banden) en met een volle tank (tegen condensatie in de tank) fatsoenlijke benzine (3 maand lang stilstaande ethanolbenzine in de tank is niet fun), en aan de druppellader (of af en toe even de motor laten lopen).

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 25-09-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
FastFred schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:44:
Je mag er gedurende 3 maand niet mee rijden, maar volgens mij mag deze dan ook niet op de openbare weg/in de openbare ruimte geparkeerd staan toch? Dus nee, in een parkeergarage neerzetten mag niet.

Zet 'm binnen in een schuur of caravanstalling, auto met de wielen van de grond (tegen vierkante banden) en met een volle tank (tegen condensatie in de tank) fatsoenlijke benzine (3 maand lang stilstaande ethanolbenzine in de tank is niet fun), en aan de druppellader (of af en toe even de motor laten lopen).
Je mag een auto niet overal met een volle tank neerzetten. Verschilt per locatie/uitbater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 08-06 13:34
@ShellGhost Bij een brand of explosie heb ik liever een volle tank met brandstof dan een lege tank die vol zit met benzinedampen, maar goed...

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 25-09-2020 11:24 ]

Pagina: 1