Mijn zoon wil Minecraft samenspelen met een vriendinnetje op school. Het probleem is dat zij blijkbaar Minecraft op de Switch speelt, en hij het op de iPad en PS4 speelt. Volgens wat ik lees zou samenspelen wel mogelijk moeten zijn omdat je blijkbaar de originele Switch versie van Minecraft kunt upgraden naar een zogenaamde Bedrock versie die crossplay met alle andere Bedrock platformen (incl. IOS en PC) mogelijk maakt.
Hij is op de Switch al met haar bevriend (via zo'n friend code), maar ik vermoed dat we daar niet mee verder komen omdat hij geen Switch-versie heeft van Minecraft. Op IOS logt hij in met zijn Microsoft (Xbox) account. Op de PS4 weet ik niet of er ook koppeling is naar de Microsoft account (maar ik vermoed van wel).
Ik heb hem gezegd dat hij haar Microsoft gamertag moest vragen, en nu kwam hij af met een blaadje met een naam die in elk geval niet gekend is bij Microsoft als een Xbox account. Ik vermoed zelfs dat het gewoon het e-mail adres van haar moeder is, zonder het domein/provider gedeelte (alles vanaf de apestaart).
Op deze manier gaat het in elk geval niet opschieten
, tot frustratie van mijn zoontje. Dus vraag me af wat de beste stap is, en of het misschien al niet gewoon via die Nintendo account/friendship kan. Het helpt ook niet echt dat je via Nintendo Online eigenlijk totaal niet met mekaar kunt communiceren als je nog geen 13 bent...
Alle suggesties welkom
.
Hij is op de Switch al met haar bevriend (via zo'n friend code), maar ik vermoed dat we daar niet mee verder komen omdat hij geen Switch-versie heeft van Minecraft. Op IOS logt hij in met zijn Microsoft (Xbox) account. Op de PS4 weet ik niet of er ook koppeling is naar de Microsoft account (maar ik vermoed van wel).
Ik heb hem gezegd dat hij haar Microsoft gamertag moest vragen, en nu kwam hij af met een blaadje met een naam die in elk geval niet gekend is bij Microsoft als een Xbox account. Ik vermoed zelfs dat het gewoon het e-mail adres van haar moeder is, zonder het domein/provider gedeelte (alles vanaf de apestaart).
Op deze manier gaat het in elk geval niet opschieten

Alle suggesties welkom